fi
door fieraku Jan 16, 2006 om 20:45
Computers & telefonie

Brandeb met nero gaat echt traag

halo,ik draai een pc met windows xp prof. pentium 3(850 MHz) met 512mb of ram geheugen.ik download af en toe wat films en wil ze graag en snel branden op dvd maar voor een normaal film vanaf 1,5gig tot 3,5G duurt ong. 8-12 uur de hele brand proces.mij brander is een nec dvd_rw nd -3520 aw.mischien de instellen van nero programma zijn niet goed.ik wacht graag voor ieder advies.

357 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zinvol eens te denken over een flinke upgrade van je o.s. !

850 MZ is niet echt van deze tijd, en als Nero hier al op draait dan klopt het resultaat wel met hetgeen je aangeeft. Bij een beetje processor (tot ca 2500 MHZ) moet je al rekenen op een brandtijd van ca 4,5 tot 6 uur , afhankelijk van het soort en de lengte van de film.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt gelijk omdat ik zie dat als ik brand neemt bijna 90% van mijn geheugen allen nero prog.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

512 MB is genoeg geheugen om te branden hoor. Ikzelf heb ook 512 MB, alleen is mijn systeem gewoon wat sneller en dus ook het geheugen. Maar met Nero moet makkelijk werken met 512 MB

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeft iemand wat tips mischien behalve upgrade van de hele system? waar kan ik better branden in dvd +/- of rw+/- of helpt helemaal niks meer

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fieraku,

Ik denk dat niet het branden lang duurt maar het converteren.

Lees op de navolgende link meer over converteren

Deze link

Succes

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

zit er goed uit deze link.bedankt en ik zal er morgen door lezen en reactie terug sturen

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

8 tot 12 uur is belachelijk lang.

Mijn pc heeft ook 512 mb geheugen (is wel een pentium 4). Ik gebruik shrink, om de dvd op de harde schijf te plaatsen en de beveiliging uit te schakelen -  duurt ongeveer 15 minuten -) en met Sonic brand ik dan de dvd in ook ongeveer 15 minuten.

Dat het met een pentium3 pc langer duurt, ok. Maar 8 tot 12 uur is wel erg lang.

Als het bij mij zo lang zou duren, zou ik er niet eens aan beginnen. Kun je beter de dvd kopen.

Jesse

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe kom ik aan die shrink?

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je DivX bestanden download en je beschikt over een DVDspeler die deze bestanden aan kan, moet je er geen DVD-Video van maken maar een DVD-Rom.

Als je in Nero kiest voor DVD-Video zal Nero de bestanden naar het correcte formaat converteren en dat vergt een heleboel van je PC.

Dit verhaal is vergelijkbaar met MP3. Als je MP3 brandt, en de speler kan MP3s afspelen, kies je voor CD-ROM in Nero.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Info bertreft Nero; Dit is uitermate geschikt als men files\progr met een ISO.file op CD-R en of andere wil zetten. Ook de grotere files boven 1 GB - dus oa DVD - gaat goed. Hiervoor is Nero uitstekend geschikt- geen reclame, maar uit eigen ondervinding met die toepassing.

Als je films geen ISO files zijn, zou ik in jou beschreven geval eerder kiezen voor bv Roxio. Deze is mijn inziens iets minder kieskeurig met acceptatie brander, waar Nero wel eens moeite mee heeft en dan soms zorgt voor langere brandtijd zonder dat te melden.

Let op bij gebruik Roxio, dat het geschikt is voor DVD's te branden. In eerdere jaren was het DVD-aanbod wel minder, en wat ik nog wel weet dat als je toen wat begon te branden je verder niks met de pc mocht doen, zeker oa nooit bewegen van muis ed.

Verder waren er toen met ook een Pentium 3 -675 MHz - weinig problemen.

Een beetje zoeken van een ander prog. kan denkelijk alleen maar winst opleveren.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fieraku,

DVD Shrink kunt je via de navolgende link downloaden

Gratis download DVD Shrink

Succes