wielenriet
door wielenriet Jul 3, 2008 om 17:17
Computers & telefonie

BrSplService

In het systeemlogboek komt steeds de volgende melding terug:

De BrSplService-service heeft een ongeldige status 0 gerapporteerd. Kan mij iemand vertellen wat precies het probleem is en hoe ik het probleem kan oplossen. Kan het zijn dat ik ooit een Brother printer heb gehad en dat er nog ergens in het systeem een koppeling zit die niet verwijderd is? Met CC-Cleaner geeft in ieder geval geen registerfout melding.

Graag uw hulp.

WielenRiet

1094 8 Rapporteer

freya
door freya - Jul 3, 2008 om 17:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo WielenRiet,

Heb je soms een Brother printer gehad en heb je die van de computer
verwijderd? Wellicht zijn er nog wat restanten achtergebleven. Voer de
volgende controle eens uit:

Ga naar Start -> Instellingen -> Printers en faxapparaten en ga dan via het menu naar Bestand -> Eigenschappen voor server -> tabblad: Stuurprogramma's. Als daar nog de bewuste printer in de lijst staat, selekteer deze dan en klik op [verwijderen]. Ook andere printers die er niet meer zijn kun je hier verwijderen.

m.vr.gr. Freya

wielenriet
door wielenriet - Jul 3, 2008 om 17:55
19 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Freya. Wij hadden hoop dat met uw reactie op onze vraag hiermee het probleem opgelost zou kunnen worden maar betreffende printer staat niet in de lijst van stuurprogramma's. Jammer.

freya
door freya - Jul 3, 2008 om 18:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem tenminste wel aan dat er in het verleden een Brother printer is geweest? Staat er nu ook een andere printer als 'standaardprinter' ingesteld?

Je zou ook nog eens kunnen kijken of er soms nog iets van de brother printersoftware gestart wordt bij het starten van de computer.
Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> klik [Ok] -> tabblad: Opstarten en kijk of je in de lijst iets van de brotherprinter ziet staan. De tekst begint dan waarschijnlijk met Br. Post hier eens wat je zoal kunt vinden.

Freya

wielenriet
door wielenriet - Jul 3, 2008 om 23:34
19 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Freya. De naam komt wel voor in het tabblad 'Services' en niet in het tabblad Opstarten. Ik ben maar een leek. Wat gebeurt er als ik het vinkje uitschakel? Graag even een reactie. Alvast bedankt. WielenRiet

dirck
door dirck - Jul 4, 2008 om 00:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Bij het tabblad 'Services' kun je gerust het vinkje weghalen bij BrSplService, heeft geen gevolgen als je geen Brother printer meer gebruikt.

freya
door freya - Jul 4, 2008 om 10:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals dirck al aangeeft kun je het vinkje gewoon weghalen en als daarmee het probleem is opgelost zou ik het er maar bij laten. Bedenk echter wel dat het een 'noodoplossing' en dat de oorsprong van het probleem niet is weggenomen. Kennelijk bevindt er zich nog ergens een stukje software/driver van de Brother printer wat voor het starten van die service zorgt.

Je kunt anders ook nog even op de website van Brother kijken of er een 'cleantooltje' is voor jouw printer software/driver.

Freya

dirck
door dirck - Jul 5, 2008 om 10:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe

Dit zou weleens de oorzaak van het opstarten van die service kunnen zijn. (zeker ben ik er niet van)

Maar brsvc01a.exe hoort in ieder geval wel bij BrSplService.

Je zou brsvc01a.exe eens kunnen verplaatsen naar de prullenbak om te kijken of die melding dan nog terug komt.

Groet, Dirck

wielenriet
door wielenriet - Jul 5, 2008 om 11:44
19 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Dirck. Na verwijdering van het genoemde bestand krijgen wij nu in het systeemlogboek de navolgende melding: De BrSplService-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. Als wij msconfig uitvoeren dan zien wij nog steeds in het tabblad Services BrSplService aangevinkt staan. Wij hebben in de map System32 gekeken. Daarin staan naast het door u goemde bestand nog de navolgende bestanden van Brother: brinsstr.dll, BRIDF04A.dat, brss01a.exe, brss01a.ini, brsvc01a.bsi, brUSi04a.dll, BrWia04a.dll, Bsplmf01.dll en bsplmf01.exe. Hoe nu verder zonder dat wij al te veel problemen krijgen? Ondertussen hebben wij de vraag ook bij Brother weggelegd. Wij hopen een adequaat antwoord te krijgen.