door 14peter Aug 24, 2017 om 20:34
Computers & telefonie
Buiten mijn Simpele bundel

Sinds een paar maand heb ik een abonnement bij Simpel. Voorheen had ik altijd een pre-paidaansluiting. Gisteren heb ik de derde rekening gekregen. En daar begint het probleem; Ik heb een internetbundel van 250MB Volgens de specificatie van de afgelopen periode heb ik minder dan 238MB verbruikt. Nu word de rekening ineens verhoogt met een bedragje omdat ik buiten de bundel heb gebruikt. Naar mijn idee klopt dit niet, maar rekenen was nooit mij sterkste kant. Simpel reageert met de volgende uitleg; Per sessie word 20 mb gereserveerd, dus moesten er extra MB gekocht worden. Mijn standpunt is dat ik niet buiten mijn bundel heb gebruikt, dus niet extra hoef te betalen.

Wie heeft gelijk?

3406 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2017 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

20 Mb per sessie? Dat loopt dan heel hard op. Hebt u dat wel goed begrepen? Als je dan elke dag even op het net zit, heb je al 600 Mb nodig. Lees de voorwaarden van uw abonnement eens na.

door 14peter Aug 24, 2017 om 21:09
567 Antwoorden / 2 Vragen

Hierover staat niet zo in de AV

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 21:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tenormin
door tenormin Aug 24, 2017 om 21:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Even O.T. Waarom "vergroot" je dat gesprek? Als ik bij hem op chat druk krijg ik het even groot te zien. Iets technisch misschien? Nosy, thats all.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hé, krijg nou wat. Op de laptop werkt dubbelklik ook om te vergroten. Weet niet sinds hoe lang dat zo is, maar dubbelklik werkte eerst niet. Niet meer nodig dus, wat ik deed.

tenormin
door tenormin Aug 24, 2017 om 22:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zelfs jij komt dus iets nieuws tegen. Leuk.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 22:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goed dat je er even een opmerking over maakte.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 21:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

250MB is ook wel heel erg weinig, daar ben je zo door heen.

Installeer een data manager uit de App of Play store en zet het maximale maandverbruik op plm. 200 MB.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2017 om 21:27
11519 Antwoorden / 15 Vragen
door 14peter Aug 24, 2017 om 22:21
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb m inmiddels op klacht.nl gezet.

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2017 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begrijp ik dan goed dat je slechts met je laatste sessie over de bundel kunt heengaan door die reservering?

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 21:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het een onduidelijk / vreemd antwoord van Simpel. Ga eens even kijken of ik daarover wat kan vinden.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2017 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, het is meer: het is zo, waarom, omdat ik dat zeg.:-))

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2017 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tot mijn verbazing hoef ik er ook maar 1 keer op te klikken om het te vergroten. Was volgens mij nooit zo.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 21:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, was idd eerder niet zo. Toch weer een, weliswaar summiere, verbetering.

door 14peter Aug 24, 2017 om 22:23
567 Antwoorden / 2 Vragen

@Tijger1 Bij de sessie op 18 aug om 9:07 is het bedrag(je) in rekening gebracht. De sessies van diezelfde datum van even na 12 en rond een uur of 1 zijn ineens weer gratis. Op de 19e ging mijn nieuwe bundel in.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2017 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peter. Uitermate wonderlijke gang van zaken, maar we komen er wel achter.

gerbera
door gerbera - Aug 24, 2017 om 21:57
7366 Antwoorden / 14 Vragen

De antwoorden van Simpel zijn wel erg "simpel", Als u 238Mb heeft verbruikt bent u dus niet buiten de bundel gegaan. En dat hun een zgn. reservering inkopen is hun pakkie aan hoeft u niet voor op te draaien. Zou het advies van @marita5 opvolgen.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 21:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb even snel de AV doorgenomen, ik lees daar toch niets over reserveren van ....https://www.simpel.nl/files/PDF/algemene-voorwaarden.pdf Maar ben druk aan het multitasken op dit moment, dus kan zijn dat ik er over heen lees.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2017 om 22:04
11519 Antwoorden / 15 Vragen
door 14peter Aug 24, 2017 om 22:10
567 Antwoorden / 2 Vragen

Daar lees ik alleen over het afronden van kb. Niet over het afpakken van meer dan 12 MB

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 22:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind de reactie van Simpel onduidelijk. Het lijkt alsof ze zelf ook niet weet hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Als ik jou was, zou ik een nieuwe chat starten en opnieuw uitleg vragen over deze gang van zaken. Meld er dan meteen even bij dat de mensen op het Kassa forum ook erg benieuwd zijn naar het hoe en waarom van de 'gereserveerde' 20MB.

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2017 om 23:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die Jennifer is waarschijnlijk speciaal geselecteerd voor de helpdesk van Simpel omdat ze zelf simpel is, wat een waardeloos antwoord zeg.

Gr
door Grunn1 - Aug 25, 2017 om 02:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het lijkt een beetje op het gebruik van een ov kaart. Je moet minimaal een x bedrag op je kaart hebben staan om in te kunnen checken en er wordt een start tarief gereserveerd die achteraf verrekend wordt met de daadwerkelijke kosten. Volgens mij hoort dit echter niet zo bij mobiele abonnementen.

AWYeah28
door AWYeah28 - Aug 25, 2017 om 10:21
355 Antwoorden / Vragen

Beste Peter,

Dat zou toch wat zijn, als het saldo op mijn bankrekening bijna nul is en de bank zegt: "We hebben een bedrag moeten reserveren zodat u rood kunt staan en daar betaalt u rente over." Het lijkt erop dat Denigrerende Jennifer er ook weinig kaas van heeft gegeten. Ik lees dat u inmiddels een klacht hebt geplaatst, hopelijk biedt dit uitkomst. Maak in elk geval niet de fout zelf geld in te gaan houden van facturen, zoals mensen vaak geneigd zijn te doen, want de bijkomende (incasso)kosten zijn dan geheel voor uw rekening!

Sterkte!

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 25, 2017 om 14:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Dit is gewoon oplichting wat Simpel hier doet, dit soort trucjes hanteren ze al jaren.

Wat je eigenlijk zou moeten doen is naar de politie stappen, we weten allemaal dat die niet op aangiftes zitten te wachten. Dan blijven er nog twee opties over; niet en wel betalen. Bij niet betalen krijg je linea recta de stalkers van Lindorff op je dak en ben je je nummer kwijt.
Bel wel betalen houd je dit soort oplichtingspraktijken in stand.

Wat sowieso geen zin heeft is in discussie gaan met Simipel, dit soort flessentrekkerij is puur beleid van hun.

Veel sterkte, vergeet niet om nu alvast je abonnement bij Simpel op te zeggen.

door 14peter - Aug 25, 2017 om 18:13
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk daarnet, ik probeer het nog eens... Ik zit nou met gebroken klompen