bj
door bjorn437 Jan 25, 2011 om 15:41
Computers & telefonie

Bundels van KPN

Ik heb nu al anderhalf jaar een abonnement bij KPN. Ze hebben mij toen verteld dat ik na 3 maanden mijn abonnement kon veranderen naar een andere bundel.
Ik heb toen nog gevraagd of er dan geen kleine lettertjes bij staan. De meneer zei nee, dus ik sloot die abonnement af. Ik hield me altijd binnen de bundel tot ik een rekening kreeg van 50 euro. Ik was er overheen gegaan. Tot mijn schrik kwam ik er achter dat ik (als ik buiten de bundel was) het dubbele moet betalen. Dit gebeurde mij ook een 2e keer. Toen dacht ik ik let nu goed op dat ik er niet buiten kom. Toch ben ik lax geweest en heb er niet op gelet. Ik heb nu weer een hoge rekening. 50 euro in een maand vind ik veelste veel en kan het wel betalen maar dan kan ik voor de rest bijna niks meer halen.
Is hier wat aan te doen???
Alvast bedankt mensen!!

gr bjorn

904 10 Rapporteer

quantas
door quantas - Jan 25, 2011 om 15:57
670 Antwoorden / 0 Vragen

Overal is het als je buiten je bundel belt dat het meer kost.

Als je voor de rest dan niks meer kan halen moet je niet klagen bij KPN maar bij jezelf jij BELT niet KPN.

Dat jij jezelf niet in de hand kan houden is niet de schuld van de provider maar toch echt van jezelf.

bj
door bjorn437 - Jan 25, 2011 om 16:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ja tuurlijk dat zal wel duurder zijn.
Maar vindt u niet dat 30 cent dan niet duur is.
Normaal gesproken zal dat wel ietjes duurder zijn.
Maar dat het meer dan de helft duurder wordt kan ik toch niks aan doen?

quantas
door quantas - Jan 25, 2011 om 16:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe goedkoper je abbo hoe duurder buiten de bundel simpel zat.

Uiteraard kan je daar wel iets aan doen van te voren de tarieven raadplegen of minder bellen.

Kpn zegt niet dat jij moet gaan bellen, die geeft jou de mogelijkheid om te bellen, en daar zitten kosten aan waar je akkoord mee bent gegaan destijds.

Er is maar 1 man die wat aan je belgedrag kan doen dat ben je zelf.

bj
door bjorn437 - Jan 25, 2011 om 16:28
11 Antwoorden / 1 Vragen

Daar ben ik helemaal met je eens ik ben ook met een bepaald tarief akkoord gegaan. Maar het lijkt mij dat een medewerker in een winkel je informatie geeft over je abonnement wat je dan kiest. Die medewerker heeft mij ook het een en het ander aan informatie verteld. Ik dacht bij mij zelf, nou dat is wel een mooi betaalbare abonnement. Er werd dus aan mij niet verteld als jij je bundel dan verlaagd je sms en bel minuten ook VEEL duurder worden.
Heel veel mensen begrijpen mijn vraag en probleem niet.
Daarom heb ik ook hier een vraag neer gezet.
Maar ik zit er aan te denken om naar de KPN zaak heen te gaan.

quantas
door quantas - Jan 25, 2011 om 16:33
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote] Er werd dus aan mij niet verteld als jij je bundel dan verlaagd je sms en bel minuten ook VEEL duurder worden.
Heel veel mensen begrijpen mijn vraag en probleem niet.

Ik begrijp het wel JIJ hebt daar ook niet naar gevraagd schijnbaar anders hadden ze je dat wel verteld.
Er bestaat ook nog zoiets als zelf dingen vragen.

Het is toch zelf ook logisch te begrijpen dat als je bundel verlaagt dat de kosten dan hoger worden.
Ook had je zelf toen je het verlaagde naar de tarieven kunnen vragen of kijken en dat heb je dus niet gedaan.

Je kan wel naar de winkel gaan maar JIJ moet jezelf in de hand houden en niet teveel bellen als je het niet kan betalen.

bj
door bjorn437 - Jan 25, 2011 om 16:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

dus jij vindt het normaal als je 20 euro per maand gaat betalen, maar 100 sms/be lminuten hebt. Kom je er buiten moet je 30 cent per sms of bel minuut betalen ??

quantas
door quantas - Jan 25, 2011 om 16:40
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat staat duidelijk in de tarieven, als je een bundel hebt van 30 euro heb je meer belminuten en zijn de tarieven lager, met 40 etc ook weer.

Jij verlaagd toch zelf je bundel, en jij belt toch zelf zoveel, als je weet dat je het niet kan betalen moet je geen abbo pakken maar een prepaid op=op dan.

bj
door bjorn437 - Jan 25, 2011 om 16:44
11 Antwoorden / 1 Vragen

ja kon ik mijn abonnement maar stop zetten. Maar dat was ook zo jah dat als je hoger gaat dat het buiten de bundel ook goedkoper werd. Nu is het opeens zo dat het over buiten de bundel 30 cent kost. Ook al loopt er een abonnement van 150 euro per maand.

quantas
door quantas - Jan 25, 2011 om 16:48
670 Antwoorden / 0 Vragen

Bij 150 per maand is het buiten de bundel ook goedkoper.

Nogmaals je kan blijven klagen maar jij bent toch echt degene die veel belt en sms verstuurd dus 1 of een hogere bundel of 2 een prepaid of 3 gewoon jezelf eens in de hand gaan houden qua bellen en sms.

En niet de schuld afschuiven.

bj
door bjorn437 - Jan 25, 2011 om 16:57
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de hoogste bundel dat ik kan kiezen:
Met Flexibel mag je elke maand gratis zelf je bundelhoogte aanpassen, onbeperkt naar boven óf naar beneden.

KPN Flexibel abonnement 1975
Minuten/sms per maand 1975
Tarief per maand € 197,75
Tarief per minuut/sms* € 0,10
Buiten bundeltarief per minuut/sms € 0,30
Beltegoed geldig 2 maanden
* tarieven zijn afgerond op 2 decimalen

Dit is ook 30 per minuut/sms.
En ik kan niet zo naar prepaid gaan want mijn abonnement loopt nog.
Maar je hebt me nu wel genoeg geholpen, ik denk dat ik er zo met jou toch niet uit kom. In ieder geval wel bedankt.
gr bjorn