ha
door hahaf May 5, 2009 om 12:45
Computers & telefonie

Bureaublad iconen

Windows XP SP2
Iedere keer als ik opstart staat een aantal bureaublad iconen op een andere plaats. Ik zet ze dan weer goed en geef aan "uitlijnen op raster". Maar na wederom opstarten staat "uitlijnen op raster"niet meer aangevinkt en zijn bepaalde iconen weer verplaatst. Zo blijf ik nog wel even bezig maar daar wil ik graag vanaf. Wie weet raad?
Hahaf

3419 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 5, 2009 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Om de pictogrammen een vaste plaats te geven het volgende:

Op het bureaublad met de muis rechts aanklikken:dan pictogrammen schikken op

1;;punten aanklikken.

2;; Automatich schikken aanvinken.

3;;Bureaublad pictogrammen weergeven aanvinken.

Als je het vorige hebt gedaan moet het lukken.

Succes

gansje

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gansje.
Dank voor je tips, maar die gaan voorbij aan mijn vraag. Ik wil bepaalde pictogrammen o een bepaalde plaats op mijn bureaublad hebben. B.v. alle office pictogrammen bij elkaar. Maar iedere keer als ik opstart zijn die pictogrammen verplaatst. That is the problem.
Groeten,"
hahaf

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Ik zet ze dan weer goed en geef aan "uitlijnen op raster".......

Dat moet je dus juist NIET aanvinken.

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorteren op type.

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle vinkjes weg halen alleen buroblad weergeven aan laten dan kan je ze neer zetten waar je wilt

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkel vinkje zetten, alleen bur.blad pict. weer geven. Werkt bij mij prima, kan ze zetten waar ik wil.

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik met rechts op uw bureaublad en kies voor Pictogrammen schikken. Niet aanvinken automatisch schikken. Wel aanvinken uitlijnen op raster. Blijven de pictogrammen nu niet staan bij een herstart hebt u waarschijnlijk last van mal- of spyware. Scan hier uw computer als eerste op.

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze gegevens worden opgeslagen op het moment dat je Windows-XP afsluit door op Start en dan twéé keer Uitschakelen aan te klikken !!!

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hahaf,
Ik hebl jaren XP SP2 gedraaid en heb dezelfde wens gewoon gerealiseerd. Na selecteren "uitlijnen op raster" niets meer aan instellinen veranderen. Iconen goed schuiven. Nooit de schermresolutue voor foto's of films te laag maken, zodat de iconen niet meer passen. Netjes via "Start", "Computer uitschakelen", en "uitschakelen" de computer achterlaten.
Normaal worden de plaatsen van de iconen onthouden. Bij het opstarten kan er alleen iets veranderen als je tijdelijk, al of niet zichtbaar een te kleine schermresulutie hebt. Daar is dan een al of niet gewenst programma tijdens het opstarten verantwoordelijk voor.
In dat geval helpt een oppervlakkig advies op jouw vraag niet.

Sterkte ermee,
Picardo

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank allen.
Merkwaardig, dat de een zegt vinkje laten staan en de ander zegt vinkje verwijderen. Ik heb nu nergens vinkjes staan en dat schijnt te werken. Kijken wat het in de loop van de week doet.
Hahaf

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als gemeld, o.a. door 'oudgedienden', geen vinkjes plaatsen. Laat weten of het nu allemaal naar wens blijft.

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, enige tijd terug had ik ook dat zelfde probleem.mijn zoon de expert legde mij uit dat het scherm bij mij eigenlijk groter was door een van mijn eigen instellingen. ik kan ook met de muis van het scherm af naar rechts, even weg en dan weer terug. simpelweg rangschikten de iconen zich ook met gebruik making van die ruimte die ik niet zag.en toen dat tweede scherm opgeheven was bleven de iconen netjes op hun plaats. dus de tip is om naar de eigenschappen van het beeldscherm te gaan en even te kijken of er een tweede beeldscherm actief is .Ik kan dat tweede scherm zichtbaar maken door tweede monitor of door een beamer of zo maar het is eigenlijk altijd aanwezig ,alleen werk ik op het hoofdscherm.
Nou is het nou makkelijker of heb ik het ingewikkelder gemaakt?

ve
door verwijderd - May 6, 2009 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed begrijpend lezen is voor veel mensen een probleem.

Wat zou betekenen PICTOGRAMMEN AUTOMATISCH (rang)SCHIKKEN , Juist

Dus..... DAAR GEEN VINKJE. Op Raster uitlijn wil zeggen dat de pictogrammen zowel Horizontaal als vertikaal mooi op een lijn komen te staan, Deze optie dus wel aanzetten.

Nou Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - May 7, 2009 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog even een antwoord:
Gebruik zelf een programmaatje genaamd:"Iconsaver"
Succes!

ve
door verwijderd - May 7, 2009 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

EzWare EzDesk , is een shareware programmaatje.

http://www.brothersoft.com/ezdesk-7419.html

Misschien zijn er trouwens ook wel gelijkaardige
freeware programma's hiervoor trouwens.

<script language="javascript">

ve
door verwijderd - May 7, 2009 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder vinkjes werkt het nog stees, dus nogmaals bedankt.
hahaf

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is ook nog zo'n handig programma

http://www.stardock.com/products/fences/

Ik vind persoonlijk er fijn dat dit programma automatisch voor verschillende resoluties verschillende layout vast houd.

Tevens kun je de instellingen van een goed ingericht bureaublad opslaan...