ws
door wschurink Dec 21, 2005 om 18:27
Computers & telefonie

Bureaublad Windows XP

Ik kan sinds kort het bureaublad op mijn scherm niet meet wijzigen. Als ik op Eigenschappen klik en vervolgens Bureaublad, kan ik de achtergrond niet meer veranderen. Heetft iemand hiervoor een adequate oplossing?

239 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 21, 2005 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wschurink,

Heb je dan misschien 'sinds kort' iets gewijzigd aan je PC, software geïnstalleerd of wat spyware opgelopen...?
Is de huidige achtergrond iets wat je zélf hebt gekozen of is hier een bepaalde achtergrond (reclame?) geforceerd neergezet?
Heb je al geprobeerd om met Systeemherstel terug te gaan naar het moment voordat de bureaublad-achtergrond werd 'gekaapt'...?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

klinkt als spyware!

laat eens 2 verschillende spyware programma's draaien zoals hitman pro en outpost firewall.

of doe de Panda Active Scan

www.pandasoftware.com/activescan

deze geeft een lijst met spywarebestanden die je daarna handmatig moet verwijderen. Niet de makkelijkste manier, maar wel heel compleet, en een goede aanvulling op de meeste spyware programmaatjes

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wschurink,

Ik heb het volgende op internet gevonden.
Antivirussoftware heeft het bijbehorende bestand mogelijk al verwijderd.

Waarschuwing:

Wees voorzichtig met regedit.

Exporteer een key die je wilt verwijderen eerst naar eem .reg bestand.

Maak eerst een herstelpunt!

Het probleem:
Een key in het register wijst waarschijnlijk naar een verwijderd bestand met de naam desktop.html
Ga via Start naar Uitvoeren en type daar regedit . Druk op Enter.
Zorg dat Deze computer geselecteerd is en klik op Bewerken, Zoeken.
Vul in desktp.html
Verwijder de key die verwijst naar:   C:\Windows\Web\desktop.html

Voorbeeld pad waar de key zou kunnen staan:
HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/CURRENTVERSION/POLICIES/SYSTEM

Hopelijk helpt het.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klein foutje:
Zorg dat Deze computer geselecteerd is en klik op Bewerken, Zoeken.
Vul in desktp.html

Dit laatste moet natuurlijk zijn:
Vul in desktop.html (of bureaublad.html)

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

OEPS, ouddraadje!