hendrikbos
door hendrikbos Jul 17, 2012 om 09:24
Computers & telefonie

C2c_service.exe

Hallo Luitjes,

c2c_service.exe, is een bestand die ik vind in het overzicht van actieve processen binnen Windows Taakbeheer (Windows XP Personal Service Pack 3).
Maar zoek ik dit bestand m.b.v. Zoeken, dan komt deze niet voor op mijn computer. Terwijl alle andere bestanden, als actieve proces aangegeven binnen Taakbeheer, zich wel laten vinden m.b.v. Zoeken.

Ik begrijp hieruit, dat het actieve proces c2c_service.exe in werkelijkheid een andere bestandsnaam heeft.
En om welke reden? Kwaadwillendheid?

Ik vertrouw dit proces niet, en daarom wil ik c2c_service.exe niet alleen beëindigen, maar ook verwijderen. Want na elke PC-opstart is het c2c_service.exe-proces weer actief.

Wie heeft ervaring met dit bestand? En waar kan ik deze vinden, en met welke bestandsnaam?

Opmerking: Ik heb al uitgebreid gegoogled, maar men verwijst alleen maar naar Skype. Ik heb wel Skype, maar Skype heeft bij mij geen c2c_service.exe bestand.
Indien dat wel zo zou zijn, dan had ik deze gevonden m.b.v. Zoeken. Hetgeen niet het geval is.

Alvast mijn dank voor de oplossing.

Met vriendelijke groet.
Hendrik

1494 5 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jul 17, 2012 om 09:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Click to Call overigens. C2C.

Anvir is trouwens een handige tool om dit soort zaken op te sporen en uit te schakelen.

zw
door zwaardvis - Jul 17, 2012 om 10:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heb je verborgen bestanden weergeven "aan" staan?

Het bestand hoort inderdaad bij skype en staat in mijn XP machine hier:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe

Via msconfig kun je deze uitschakelen zodat hij niet meer opstart. Heb ik jaren geleden al gedaan.

hendrikbos
door hendrikbos - Jul 17, 2012 om 10:26
113 Antwoorden / 22 Vragen

c2c_service is gevonden (met dank aan zwaardvis) en uitgeschakeld via msconfig.

AnVir heb ik bezocht en gelezen en meteen opgeslagen(Favorieten). Zeer interessant programma.
Ik ben een groot gebruiker van CCleaner. AnVir lijkt mij een dergelijk nuttig programma, maar dan op een ander vlak.

Vriendelijk dank voor de hulp.

Fijn, dat dit forum bestaat.

Nog een mooie dag toegewenst.
M.v.g, Hendrik

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 17, 2012 om 14:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Extra tip: bij het installeren van software is het altijd de truc om zoveel mogelijk vinkjes uit te zetten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 17, 2012 om 14:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Extra tip 2: In CCleaner kun je ook wat mee opstart uitzetten, vrijwel alles kun je zonder problemen uitzetten, logischerwijs op je beveiligingssoftware na dan