go
door gonzalem Aug 9, 2010 om 00:21
Computers & telefonie

Calciumpil

ik heb gelezen dat calcuimpillen verhogen kans op hartaanval.ik slik treedo basis plus voor soepele gewrichten en sterke botten.met glucosamine en met calcium+vitamine b.kan ik deze pillen blijven slikken?ik ben nu wel bang geworden.

1218 11 Rapporteer

pr
door prinspils - Aug 9, 2010 om 01:30
88 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou stoppen met die 'supplementen'. Het is wetenschappelijk aangetoond dat het slikken van calcium de kans vergroot dat u een hartaanval (Cardioplegie) krijgt.

Daarbij werd ook wetenschappelijk onomstoten bewezen dat calcium niet bijdraagt tot sterkere botten; osteoperose blijft!

Glucosamine zou ook niet meer slikken, alleen al voor de portomonnee! Als er werkelijk een middel zou bestaan die uw gewrichten soepel maakt, dan schrijft de arts die voor, helaas de arts kan het niet voorschrijven, het medicament bestaat gewoonweg niet. Verlichting van de pijn: de fysiotherapeut, de chiropractor misschien het overwegen waard?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 9, 2010 om 01:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag gonzalem,

Dit is nu typisch een vraag die je aan je huisarts moet stellen. Mogelijk kan hij je gelijk van hypochondrie af (laten) helpen.

Hardware ERror MAN.

nb
door nbw - Aug 9, 2010 om 02:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hypochondrie is een irreele fobie/angst die beslist heel serieus genomen moet worden mr. errorman. Heb erzelf heel ernstig onder geleden 30 jaar terug. En geloof me je wilt het niet zelf ervaren. Ben inmiddels genezen en absoluut niet meer bang voor de draak of de dood. Ben het wel met je eens dat de huisarts de persoon is waar gonzalem naar toe moet. Want via een internet en deze site moet je geen geneeskunde bedrijven.

Als je gewoon gezond leeft heeft niemand deze supplementen nodig. Je slikt Calcium voor de gekweekte angst van afwijking van de standaard. Iedereen doet volop mee in het kweken van een gezondsheidsbeeld waar eigenlijk geen mens aan kan voldoen. Dus slikken we massaal supplementen in de hoop dat dit ons foute gedrag kan compenseren. We gaan massaal hardlopen of naar de sportschool. Allemaal zinloos. Iemand die nooit heeft gerookt kan longkanker krijgen van fijnstof of asbest of wat dan ook.Allemaal dagelijks en in grote hoeveelheden onvermijdbaar aanwezig. Niemand weet dit.

go
door gonzalem - Aug 9, 2010 om 02:56
5 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op maandag 9 aug 2010, 01:57]Dag gonzalem,

Dit is nu typisch een vraag die je aan je huisarts moet stellen. Mogelijk kan hij je gelijk van hypochondrie af (laten) helpen.

Hardware ERror MAN. wat bedoel je met hypochondrie?

robert11
door robert11 - Aug 9, 2010 om 08:34
310 Antwoorden / 25 Vragen

hrdwerrorman bedoel de ziektevrees.... echt geen pretje! Het wil natuurlijk niet zeggen dat u aan deze ziekte lijden!
Ff goochelen en u krijgt dit te lezen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypochondrie

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 9, 2010 om 09:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ nbw:

Het 2-e gedeelte van je reactie is me uit het hart gegrepen. De spijker op de kop, voor wat mij betreft. Variatie in de voeding en maar weinig fast. Af en toe zondigen is ook variatie.

H.

tdehond
door tdehond - Aug 9, 2010 om 09:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In calciumtabletten zit tegenwoordig vaak ook vitamine D. Er is een recent Amerikaans onderzoek waarin voor die tabletten geen verhoogd risico op hartaanvallen is gevonden.

Bron: hier

TREEDO BASIS PLUS

Krachtige dosering Glucosamine
met Calcium en vitamine D

Als bovengenoemd onderzoek later niet weerlegd wordt, dan zou u dit middel dus kunnen gebruiken.

U zou ook eens kunnen nagaan hoeveel calcium u via voeding binnen krijgt en of u dit dure supplement, wat ook calcium bevat nodig heeft.
Zie Hier
en
Hier

Van hypochondrie lijkt mij in dit geval geen sprake te zijn omdat u zich m.i. terecht afvraagt of het zinvol is om met dit middel door te gaan.

Zoals eerder gemeld: Uw huisarts kan u het beste advies geven.

Veel mensen weten overigens niet dat een calciumtablet het beste werkt als deze op een lege maag wordt ingenomen.
Ook is de ene calciumtablet minder oplosbaar als de andere.
Ik herinner me ooit gelezen te hebben dat je kunt controleren of een calciumtablet goed oplosbaar is door hem een kwartier in azijn te leggen. Is tablet dan opgelost dan is het goed oplosbare calcium.

druifje01
door druifje01 - Aug 9, 2010 om 10:24
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Wie weet vergroot calcium de kans op een hartaanval, als men erachter gekomen is dat men veel geld voor overbodige nep uit heeft gegeven. Dat geldt voor de meeste voedingssuplementen. Het gebruik ervan heeft zeker een psychologisch effekt in die zin dat men het geweten sust en zich beter voelt.

börgemeister
door börgemeister - Mar 28, 2011 om 02:47
506 Antwoorden / 25 Vragen

Kreeg ca. 8 weken terug een recept van de internist voor vitamine D³ 'Calci Chew D³ 500 mg / 400 I.E. Calcium / Vitamine D³' voorgeschreven.

Ik was ook sceptisch om het te gaan innemen nadat ik vorig jaar ook berichten hierover had vernomen dat het tot een hartstilstand zou kunnen leiden. Ik nam aan dat de interniste hierover haar literatuur had gelezen.

Een tekort aan Kalium kan inderdaad leiden tot een hartstilstand.

börgemeister
door börgemeister - Mar 28, 2011 om 02:55
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=gonzalem schreef op maandag 9 aug 2010, 02:56][quote=hrdwerrorman schreef op maandag 9 aug 2010, 01:57]Dag gonzalem,

Dit is nu typisch een vraag die je aan je huisarts moet stellen. Mogelijk kan hij je gelijk van hypochondrie af (laten) helpen.

Hardware ERror MAN. wat bedoel je met hypochondrie?

Hypchondrie = is Grieks voor zwaarmodedigheid, de neiging om zichniet bestaande kwalen in te beelden of bestaande ziektetoestanden sterk te overdrijven.

börgemeister
door börgemeister - Mar 28, 2011 om 02:56
506 Antwoorden / 25 Vragen

Hypchondrie = Hypochondrie.