th
door thijko Jun 3, 2009 om 17:47
Computers & telefonie

Canon MP140 printer en Vista?

Wie kan mij raad geven? Ik heb voor een prikje een gloednieuwe Canon MP140 gekocht, nog in de doos. Nu ben ik al 2 dagen bezig deze printer te laten communiceren met mijn laptop, die onder Windows Vista draait. Vista herkent de printer niet automatisch en installeren via de CD-Rom en dan de nieuwste drivers ophalen bij Canon mislukt telkens. Mijn vraag is nu: is deze printer eigenlijk wel te gebruiken en zou een deskundige het wel voor elkaar krijgen of kan ik het geld voor die deskundige beter besteden aan een andere printer?

1040 9 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Jun 3, 2009 om 18:14
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo thijko,

ga naar www.canon.nl klik daar op drivers.. zoek je printer erbij en geef aan wilk OS u gebruikt en daar kunt u ze dan downloaden en installeren

succes Laaglander

sa
door sandervdijk - Jun 3, 2009 om 18:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord van Laaglander is helemaal correct!

Voor de zekerheid wel vooraf alle software die door de CD-Rom is geinstalleerd verwijderen.
Voor de installatie de printer uit zetten.
Hierbij trouwens voor het gemak de link:
http://software.canon-europe.com/products/0010525.asp

vr.gr. Sander

th
door thijko - Jun 3, 2009 om 21:12
11 Antwoorden / 4 Vragen

Beiden dank, heb eerst alles aan programmatuur van Canon verwijderd via het verwijderprogramma en daarna de download van de MP drivers van internet gedaan. Daarna zag ik de Canon directory weer tussen de programfiles staan. Echter, als ik de printer aanzet krijg ik de melding dat er een onbekend apparaat is aangesloten. Heb al een aantal keren verbindingen ontkoppeld en weer aangesloten, de laptop al diverse malen herstart, maar het blijft hetzelfde. Kan ik dit ook nog zelf oplossen, door b.v. handmatig een file ergens neer te zetten? Weten jullie hoe? Of is mijn printer dan toch onbruikbaar? B.v.d. voor antwoord.

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2009 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@thijko, mogelijk doe je de volgorde van het installeren niet goed wb inpluggen printer. Lees onderstaande site goed door (ook wb bits) en volg de aanwijzingen stapsgewijs, ook mbt het moment van printer inpluggen.

Misschien is het verstandig om eerst met een herstelpunt terug te gaan naar vóór de installatiepogingen, alles van Cannon verwijderen, pc cleanen en opnieuw beginnen.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2009 om 23:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

cannon = canon

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2009 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u de printer niet in een lijst kiezen van printers en faxen op uw laptop en dus niet automatisch detecteren gebruiken? Dwz als vista die optie net zoals xp heeft. Staat hij in de lijst, dan moet u de mp140/mp140 series daar aanklikken en de instructies precies opvolgen. Ik had hem op die wijze (in xp) in een mum van tijd geinstalleerd. Met eerdere printers werkte automatisch detecteren vaak ook niet goed en aanklikken in een lijst wel. Blijft gelden dat alles van Canon eerst van de pc moet worden verwijderd en geschoond en printer loskoppelen voordat u opnieuw begint. Het steekt in de installatieprocedure nauw met wanneer de usb en de electriciteit van de printer moeten worden aangesloten.

birdtweety
door birdtweety - Jun 4, 2009 om 22:00
115 Antwoorden / 21 Vragen

ik heb door ervaring dit ook wel eens gehad met andere apparaten.en wat dan helpt al heb je de printer geinstalleers zo gauw je de print aan zet en er wordt verteld ddor je pc dat er een nieuwe hardware is gevonden er op te klikken zodat de pc zelf gaat zoeken en dan zal er opnieuw geinstalleerd worden maar daarna is het probleem weg

th
door thijko - Jun 4, 2009 om 23:43
11 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor alle suggesties. Helaas krijg ik op geen enkele manier de printer aan de praat, hij blijft onbekend voor de laptop. Heb nu de helpdesk van Canon om hulp gevraagd, maar dat duurt helaas dagen. Ondertussen met een schijfje de dingende documenten bij de buren geprint. Zal antwoord van Canon hier ook nog zetten. Voor nu, bedankt.

dirck
door dirck - Jun 5, 2009 om 01:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Verwijder eerst alles eens van Canon wat je geïnstalleerd hebt, schakel daarna de laptop helemaal uit.

Sluit de printer aan op de laptop met de USB kabel en zet nu de printer aan.
Nadat je de printer aangezet hebt, zet je de laptop aan. (dus eerst de printer aanzetten, daarna pas de laptop)

Nu zal Vista automatisch de printer moeten herkennen, of in het geval als je "Nieuwe hardware gevonden" in beeld krijgt, verwijs je vervolgens naar de Vista drivers die je gedownload had.