ka
door kaartendraak Oct 23, 2006 om 17:00
Computers & telefonie

Canon Pixma 780 print geen rood meer??

Na vervanging van de rode inkt print mijn Canon Pixma 780 ineens geen rood meer. Dit is afgelopen zomer al een keer eerder gebeurd en alleen als ik heel veel schoonmaakopdrachten aan het ding geef en tig keer ene pagina met alleen magenta via photoshop uitprint komt ie ineens weer terug. Dit is gistermiddag helaas weer vorogekomen. Ik heb het ding ene tijdje laten staan en 's avonds na aanzetten even de cleaning opdracht uitgevoerd, toen waren beide zwarte cartridges leeg, die vervangen en ineens kwamen alle prints er weer mooi uit. Ik was blij. Niet dus.

Vanmiddag dacht ik weer iets uit te printen, nou rood blijft mooi weg. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Eind november is ie een jaar oud, heb dit nog nooit gehad, pas sinds afgelopen zomer en alleen als ik magenta vervang. Ook gebruik ik sinds ik het ding heb altijd alternatieve cassettes van inkclub, heb nog nooit een ander merk erin gehad, behalve de startcassettes die erbij geleverd worden. Andere kleuren heb ik geen prolemen mee. Het schiet niet op als ik een uur bezig ben met cleaning en head refreshing voor het rood weer aan de praat is, zo zijn die cassettes ook niet goedkoop. Ik heb al gedahct of de rpintkop zelf misschien versleten zou kunnen zijn?

5632 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

De printkop zal vervuild of kapot zijn, breng hem terug voor reparatie nu je nog garantie hebt.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij telaat vervangen inktpot, want zo noem ik die cartridge zonder printkop, kan de printkop indrogen en vervuilen, een lege met schoonmaakvloeistof vullen en laten spetteren....

het telaat wisselen kan indrogen veroorzaken, ook als je telang zonder inktpot de kop open laat, beter een lege erop als niets.... dus zonder potje gaat de koppeling indrogen, en dan valt het buiten de garantie, als er sporen van deze immitatie zijn, vervalt de Canon garantie, en moet je bij de inktverkoper zijn!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kaartendraak,

Zoals je gemerkt hebt helpt de standaard reinigingsfunktie van de printer nauwelijks als het om hardnekkig verstopte spuitmondjes gaat. Het enige dat helpt is de verdroogde inkt 'oplossen' en dit gaat heel goed met wat keukenrolpapier en dat dan vochtig maken met wasbenzine. Gebruik géén andere agressieve middelen maar alleen wasbenzine. Printkop enige malen goed deppen, overtollig vuil wegvegen en je kunt weer printen.

Zolang als ik inkjetprinters gebruik doe ik het op deze manier en dat werkt perfekt. Vergeet die schoonmaakfunktie van de printer maar, die werkt alleen tegen uitwendig vuil en reinigt de spuitkanaaltjes niet.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger had ik een HP die ook verstopt raakte, ik hield de printkop onder de warme kraan tot de inkt er uit kwam.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is lucht in het inktkanaal gekomen tijdens het verwisselen van de
patroon. Meestal komt dat doordat het sponsje onder in de "nieuwe"
patroon lucht bevatte (niet goed gevuld of uitgedroogd).

Het sponsje in de aansluiting naar de printkop kan uitgedroogd zijn.

Zorg dat er inkt uit de patroon komt. Vul de toevoer naar de printkop tot er geen lucht meer in zit.

Plaats dan de patroon en probeer de boel weer op gang te krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een printkop vervangen door een nieuwe is geen goed idee. Veel te duur. Maar leg hem een nachtje in het water, droog hem af met een doek die niet pluist en zet hem terug. Heb je geen garantie meer?