mrsempel
door mrsempel Oct 20, 2003 om 23:29
Computers & telefonie

Carkit

Als ik dat nog nooit heb gedaan, hoe moeilijk is het dan om een carkit zelf in te bouwen? Ik heb het dan wel over een originele carkit. Waar moet ik op letten?

1005 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op diverse aansluitingen, in principe kan er weinig misgaan. Het enige wat echt problematisch kan wordne is het wegwerken van de installatie in je auto en dit is dus afhankelijk van je eigen creativiteit. Ik neem aan dat je een aansluitschema hebt, de carkit opzich moet dan gene probleem zijn. Wil je hem op je radio aansluiten, dan zou ik de handleiding van de radio erbij halen. Heb je die niet dan kun je het best bij google zoeken op het typenummer van de autoradio. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je het beter uitbesteden, maar met ene heldere gedachte en een beetje creativiteit moet het lukken. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag er vooral op letten dat je je auto niet beschadigd denk ik. Als je het nog nooit gedaan hebt, kijk dan eerst bij een ander hoe het moet. Die schroevendraaier zit door je dakbekleding voor dat je het weet.

Waarom zelf inbouwen overigens? Mijn garage deed het na aanschaf voor Eur 32,50. Schadevrij, goed aangesloten en perfect weggewerkt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje recente auto zit vol met electonica en andere hardware. Vooral het dashboard kan vol zitten. Er is immers al weinig ruimte daar vanwege het handschoenen vakje, maar ook nog eens airbags. Dit kan een moeilijk karwij zijn. Oudere auto's hebben dit niet zo erg. Maar pas nog steeds op dat je geen draden enzo los trekt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleerst: Denk om je veiligheid!
Als je iets aan de elektrische installatie van de auto gaat toevoegen/wijzigen ALTIJD eerst de Massaaansluiting van de accu losnemen. Zo voorkom je kortsluiting e.d.
Vervolgens ga je op zoek naar een geschikte plek om de carkit (of is het een echte autotelefoon) te monteren. Ik ga ervan uit hat het een kit is waarin je een mobieltje moet steken. De beste plaats daarvoor is natuurlijk afhankelijk van de auto, maar deze moet zo worden gemonteerd dat de veiligheid op geen enkel moment in gevaar komt.
Verder dien je je te realiseren dat een GSM een zender/ontvanger is. De zender zorgt voor een elektrich veld in de auto en lang niet alle andere autodelen kunnen daar tegen. Monteer dus altijd een goede (liefst buiten-)antenne.
Leg bedrading zo, dat deze nergens klem komt te liggen of langs scherpe delen gaat, waardoor deze kan worden beschadigd. Overlengte van kabels netjes afkorten of in ieder geval goed opbossen en met b.v. een bindbandje bijeen houden.
Monteer altijd de voorgeschreven zekering.
Als je er niet uitkomt, neem geen risico's maar ga naar je garage en vraag of zij je willen helpen.
Suc-6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt ook aan het type auto wat je hebt. Mijn carkit (sonyericsson p800 / bleutooth) heb ik op de computer van mijn lancia lybra laten aansluiten waarbij ze mij vooraf waarschuwde het niet zelf te doen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is niet moeilijk, goed de instructies lezen, als je het geluid via de boxen van de autoradio wilt laten lopen kun je bij een gespecialiseerd inbouwbedrijf een stekker kopen die tussen de aansluiting van de radio en de radio (universele aansluiting) komt.
De carkit niet op de dashboard schroeven (niet mooi en de auto is onherstledbaar beschadigd) maar koop hiervoor een DASHMOUNT deze woordt tissen het dashboard en de radio gemonteerd waar door er geen onnodige schroefgaten in de dashboard komen.
Ga voor meer info naar een inbouwstation b.v. de Phonehouse of primafoon of iets degelijks

sterkte er mee

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn carkit ook zelf ingebouwd, ging zonder al te veel problemen.
Heb wel een auto uit 2003 mss scheelt dat met de allernieuwste auto`s.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hé poespas68,
Stop eens met het reageren op jarenoude vragen!!
Het wordt tijd voor een archief!!

ve
door verwijderd - Dec 8, 2009 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom?