fa
door fa Dec 30, 2010 om 10:41
Computers & telefonie

Cartridge laten vullen

Cartridge laten vullen bij shop in Veenendaal een groot drama!! Wat zijn u bevindingen met navullingen

11927 41 Rapporteer

invalide
door invalide - Dec 30, 2010 om 11:32
787 Antwoorden / 5 Vragen

Vullen kan iedereen...
Maar chip resetten of printkop reinigen vergeten vele.

Ik reinig altijd de koppen en reset de meestal aanwezige chip dus alleen vullen hoef ik niet meer.

Dus welk type cartridge van welk merk had U?

De originele mits niet tot 100% leeg geprint zijn te hervullen, ik ga tot 25% leeg en dan vullen want ze kunnen anders opdrogen en onbruikbaar worden.

De Wecare en andere nagevulde hebben vaak al meerdere keren een navulling gehad en zijn eigenlijk 2e hands zonder herkomst of leeftijd met sticker van navul firma en zijn dus meestal geen nieuwe...

En hoe is bij hun de garantie van navulling?

fa
door fa - Dec 30, 2010 om 12:12
107 Antwoorden / 53 Vragen

Invalide
Cartridge zijn van HP nr 21 en 22
Weet niet of er garantie op zit maar ben al een paar keer terug geweest dan wordt de printkop schoon gemaakt en moet je het maar weer uitproberen.
Hoe reset je de printer is de HP D2460.

de motormuis
door de motormuis - Dec 30, 2010 om 12:25
598 Antwoorden / 13 Vragen

Fa

Heb zelf ook een HP gehad en liet daar de cartridges ook van refillen.Dan zat er een briefje bij waar op stond hoe je de cartridge moest resetten. Maar op gegeven
moment kreeg ik geen briefje meer erbij, resetten was niet meer mogelijk. Zelf toch nog gedaan via oud briefje en werktte toen nog wel. Maar blijkbaar dat als je updates van Hp liet downloaden dat het daarna niet meer mogelijk was.
Er zijn wel meer merken printers waar je de cartridges niet kunt laten refillen omdat je die cartridges ook niet kunt resetten. Dus printer blijft dan melden dat de cartridge leeg is en werkt dan niet.
Kijk anders even via Google ofdat daar iets te vinden is over resetten HP D2460.
Succes.

erik008
door erik008 - Dec 30, 2010 om 13:31
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb een HP 78 laten vullen. (die hoef je niet te resetten)
Blijkbaar de verkeerde kleur geel.
De kleuren zien er niet uit.
De shop vertelde me dat ze gestopt waren met vullen en niets meer konden doen.

Ik ga de patronen hier weer op de markt halen.
Daar staat iemand goedkope patronen heeft, met garantie.

f.weele
door f.weele - Dec 30, 2010 om 14:18
1085 Antwoorden / 27 Vragen

kijk even op de volgende link:http://www.123inkt.nl/download/d86626c08db1a9ce3279e9eecf857685
hier staan de trucjes om hp-cartridges te resetten.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Dec 30, 2010 om 14:22
1085 Antwoorden / 27 Vragen

http://www.123inkt.nl/download/d86626c08db1a9ce3279e9eecf857685

elenay
door elenay - Dec 31, 2010 om 00:20
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik heb mijn cartridges van mijn Canon MP170 al twee keer bij laten vullen.
De zwarte dan. Er moet en een zwarte en een kleur in. De kleur koop ik nieuw.

Met de zwarte cartridge heb ik erg lang gedaan, dus dat bijvullen bevalt mij prima en ik laat het gewoon in de winkel doen.

Ik moet er wel bijvermelden dat de winkel hier eerst de printkop reinigt en dan bekijkt of het wel kan worden bijgevuld. Het is gewoon een vertrouwd adres en gespecialiseerd in vullen.

he
door hen.2 - Dec 31, 2010 om 01:04
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fa,ik vul ze zelf in zwart of kleur geen probleem en veel goed koper dan laten vullen, en niet tot het laatste gaan bij ongeveer 25% bijvullen.

invalide
door invalide - Dec 31, 2010 om 10:19
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Fa,

De 21 en 22 zijn vermoedelijk gelijk aan de oude 56, 57 en 58 die ik ooit gebruikte, maar ik weet nog dat je eerst een puntje links moest afplakken, in printer, dan 1 rechts en dan weg halen en dan is deze gereset.

Maar meestal werkt ook de truck met 4 oude niet meer werkende, dus print eerst met lege, en dat 3x dus met uitgedoogde die niets meer doen en dan lijkt Nr 5 die gevuld is nieuwe en zal hij ook meestal deze als vol aangeven.

Dus 2 manieren was er voor de oude, de 21 en 22 die erg op deze lijken heb ik nooit gehad maar een 3e manier is een chip reset apparaatje te kopen voor €9,99 en die is 1x contact maken en wachten dat rode lampje groen word.

De koppen reinigen kan ook maar meestal is dan in het lek bakje rechts in de printer zoveel lek inkt dat deze na 1x terug gaan weer vuil is.
Dus soms helpt dit lek bakje schoonmaken ook zodat de printkop schoon bleef.
Na jaren lang lekken had ik dit ook wel eens, dus flinke klont droge inkt die beide koppen vervuilde door deze drempel.

Met een schroevendraaier was dit al weg te prikken.

gr
door gravin4 - Dec 31, 2010 om 11:33
52 Antwoorden / 19 Vragen

Heb enige tijd geleden Lexmark cartridges laten vullen bij 2 verschillende firma's. Eerste keer geen probleem, alleen de PC vertellen dat het een nieuwe cartridge is.
De tweede keer enige problemen met uitdroging, niet alle kleuren deden het even goed.
Maar ik denk dat ik ze volgende keer weer laat vullen door eerste firma.
Zwart gaat trouwens beter dan kleur.

l1ntje
door l1ntje - Dec 31, 2010 om 11:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

Heb HP cartridges vaak bij laten vullen, wel werd verteld dat dit maar 2 tot 3 keer verstandig was. Zelf vind ik dat ze sneller leeg zijn dan een nieuwe cartridge. Nu bestel ik bij www.123inkt eigen merk cartridges die een stuk goedkoper zijn en ook nog een dubbele inhoud hebben. Vandaag voor 10 uur bestellen, morgen in huis. Fantastische site.

dd
door ddeugd - Dec 31, 2010 om 11:57
45 Antwoorden / 28 Vragen

goedenmorgen, ik laat regelmatig de zwarte bijvullen en de gekleurde koop ik nieuw., heb een Canon. echt geen probleem.

ba
door bart 2010 - Dec 31, 2010 om 12:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeer goede ervaring met 123 inkt .
probleemloos zonder storing voor concurrerende prijs gebruikt het voor Canon MP640

valerius-2
door valerius-2 - Dec 31, 2010 om 12:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waar ik ze laat vullen heb ik garantie, maar als ze zien van te voren dat het waarschijnlijk mis gaat beginnen ze niet aan. 1x een lekkende cartridges gehad, kreeg zo mijn geld terug.

bven46
door bven46 - Dec 31, 2010 om 12:10
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb goede ervaringen met Het Vulpunt in Oss.
Kom ik al jaren en doe langer met de cartridges dan met de originele.

Allemaal een fijne Jaarwisseling en al het goede voor 2011 !!!!

Betsy

donkschr
door donkschr - Dec 31, 2010 om 12:18
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een Canon MP450. Al vele jaren vul ik altijd zelf mijn cartrigdes met inkt van 123inkt. Ik vul zelf 5 keer en koop dan nieuwe cartridges bij 123inkt van het eigen merk. Het enige met deze printer is, dat de teller niet meer werkt. Maar dit is geen echt probleem want je merkt snel genoeg als de inkt op raakt en je weer moet vullen. Ook maak ik regelmatig de printerkop schoon. Het zelf vullen scheelt een heleboel geld.
Zoals uit het voorgaande blijkt heb ik dus erg goede ervaringen met 123inkt.

op
door opahans - Dec 31, 2010 om 12:34
15 Antwoorden / 25 Vragen

Voor 'mooi' printen heb ik een HPC5380; fantastisch voor foto's. Maar voor gewoon zwart/wit werk heb ik een Canon BJC250 van 10 Euro uit de kringloop, en de patronen hiervoor kan ik 5 tot 8 keer hervullen, en geen reset nodig.
Nieuwe patronen bestel ik bij 123ink, voortreffelijke service.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Dec 31, 2010 om 12:49
73 Antwoorden / 6 Vragen

Heb zelf nooit bijgevuld maar ben op een gegeven moment wel imitatie patronen gaan kopen omdat die veel goedkoper zijn. Na een paar van die imitaties werd de geel echter soort van olijfgroen en zagen m'n kleurenprints er dus niet meer uit! Printer doet zelf regelmatig koppen reinigen, zelf tussendoor ook nog gedaan maar zonder resultaat...
Heb nu maar een nieuwe printer gekocht, met het voornemen om maar lekker duur de originele inkt te blijven gebruiken...

ne
door nel zwart - Dec 31, 2010 om 12:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Met HP had ik ook problemen. Hij printte niet meer met hervulde cartridges.
Mij werd gezegd dat ik gewoon opnieuw HP (4600 serie) moest installeren en niet upgraden en naar de HP-winkel enzo, dan is het geen probleem.
En het bevalt me geweldig goed.
Petra

audb
door audb - Dec 31, 2010 om 13:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Navullen kan maar beperkt aantal keer daarna is het gewoon beter om een nieuwe inktpatroon te kopen.
Nu kan er een originele in mar goedkoper is een comptabele versie waar meestal ook wat meer inkt inzit.
Zelf heb ik ze het liefst van http://www.officesavers.nl/ maar er zijn genoeg anderen die ze ook verkopen.

tojoboy
door tojoboy - Dec 31, 2010 om 13:18
12 Antwoorden / 0 Vragen

Eénmaal kleur en zwart laten vullen in Leisenhage (Leidschendam).
Doe ik nooit meer.
Soms als vervanging Pelikan of anders HP 21 en 22

pi
door pimonel22 - Dec 31, 2010 om 13:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Slecht.
PM

es
door estestpro - Dec 31, 2010 om 14:07
20 Antwoorden / 21 Vragen

Zoek op internet eens op 123Inkt, die uitstekende (Chinese) imitaties voor alle cartridges leveren en dat voor zeer aantrekkelijke prijzen. Wij zijn al jaren uiterst tevreden ook met de snelle toezending en service !

lenyenfred
door lenyenfred - Dec 31, 2010 om 14:32
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste fa,
Wij gebruiken INKJET 1 (One) cartridges in onze HP printer D1560.
Type 21 en 22.
Deze cartridges zijn ''nagevuld''
Werekelijk perfect, er komt geen eind aan.(gelukkig)
ZEER tevreden dus.
Weet echter niet, waar ze vandaan komen, wij kopen ze op de markt.(in Sliedrecht)
Ze hebben een omruilgarantie, indien men ontevreden is.
Maar zoals je kunt lezen, zijn wij dik tervreden.

wi
door wilma65998 - Dec 31, 2010 om 14:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fa schreef op donderdag 30 dec 2010, 10:41]Cartridge laten vullen bij shop in Veenendaal een groot drama!! Wat zijn u bevindingen met navullingen
Ben al jaren zéér tevreden met 123 inkt. Prima service.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 31, 2010 om 15:58
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi,info van F.Weele geprobeerd maar krijg deze medeling

http://www.123inkt.nl/download/d86626c08db1a9ce3279e9eecf857685
Kan niet meer worden gedownload !

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 31, 2010 om 16:58
229 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo.

Nog nooit nieuwe cartridges gekocht,heb een Canon MP 150 met vier patronen,en heb deze zelf al tientallen keren gevuld en zonder problemen

f.weele
door f.weele - Dec 31, 2010 om 17:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ja, dat klopt. Daar kwam ik zelf opeens ook achter. Je kan naar de site gaan van
www.123inkt.nl. Op de homepage staat onderaan een notice dat je de trucjes voor
het resetten van hp-cartridges kan downloaden. Probleem is dat je dan wel gelijk
geabonneerd bent op hun nieuwsbrief!! Maar goed, dat kun je weer
beëindigen. Ik heb er geen probleem mee omdat ik regelmatig wat aanschaf via
123inkt en soms staan er in de nieuwsbrief wat aanbiedingen zoals b.v geen of lagere verzendkosten. Bedankt voor je reactie en allen een prettige jaarwisseling.
m.vr.gr

=j.a.de witte schreef op vrijdag 31 dec 2010, 15:58: Hi,info van F.Weele geprobeerd maar krijg deze medeling

http://www.123inkt.nl/download/d86626c08db1a9ce3279e9eecf857685
Kan niet meer worden gedownload !

f.weele
door f.weele - Dec 31, 2010 om 17:39
1085 Antwoorden / 27 Vragen

aanvulling op mijn vorige reactie: je krijgt van 123inkt een mail waarin een nieuwe link is vermeldt. De link die ik had geplaatst is maar éénmaal te gebruiken!
m.vr.gr

=j.a.de witte schreef op vrijdag 31 dec 2010, 15:58: Hi,info van F.Weele geprobeerd maar krijg deze medeling

http://www.123inkt.nl/download/d86626c08db1a9ce3279e9eecf857685
Kan niet meer worden gedownload !

bi
door bikerrhenen - Dec 31, 2010 om 17:59
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ga naar Kesteren daar zit officesavers en die heeft goedkope cartridges origineel en comptabele van elk merk. Ik gebruik de comptabele al jaren met tevredenheid.

valkie
door valkie - Dec 31, 2010 om 19:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste invalide, ik heb een canon pixma 4200 en gebruik originele of pelikan inkt. Als ik een controleraster afdruk ziet dat er wel goed uit, maar sinds kort als ik een foto afdruk is zwart vaak blauw. Ook zijn de foto's vaak veel donkerder dan op het beeldscherm. Reinigen via het printerprogramma heeft niet geholpen. Hoe kan ik de printkop goed handmatig reinigen?

bi
door bikerrhenen - Jan 1, 2011 om 09:29
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valkie schreef op vrijdag 31 dec 2010, 19:51]Beste invalide, ik heb een canon pixma 4200 en gebruik originele of pelikan inkt. Als ik een controleraster afdruk ziet dat er wel goed uit, maar sinds kort als ik een foto afdruk is zwart vaak blauw. Ook zijn de foto's vaak veel donkerder dan op het beeldscherm. Reinigen via het printerprogramma heeft niet geholpen. Hoe kan ik de printkop goed handmatig reinigen?

Dat lig aan de imitatie inkt orgineel zal beter zijn. Ze sturen het ook op dat is het probleem toch niet

fa
door fa - Jan 1, 2011 om 09:33
107 Antwoorden / 53 Vragen

Allemaal een goed en gezond 2011 toegewenst.
Bedankt voor alle reacties.

ikbenik
door ikbenik - Jan 1, 2011 om 10:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Je kunt precies zien aan de binnenkant van de printer wie navult en wie niet.

De printers van mensen die nooit navullen en originele cartridges gebruiken is de printer mooi schoon van binnen.

De printers van mensen die wel navullen en originele cartridges gebruiken is de printer van binnen goor en overal inkt.

invalide
door invalide - Jan 1, 2011 om 10:38
787 Antwoorden / 5 Vragen

@ Valkie,

Naast de printkop die bij Canon moeilijk bereikbaar is weet ik dat andere waar deze op de cartridge zit wel makkelijker schoon te poetsen is.

Dus zoek even en met wattenstaafje en alcohol is dit goed te doen.

Maar... vergeet ook niet dat bij langer gebruikte oude printers vaak een klodder inkt in lek bakje zit en die maakt dan de kop na 1x printen weer vuil.
Dus let ook daar op als deze iets ouder is.

invalide
door invalide - Jan 1, 2011 om 10:43
787 Antwoorden / 5 Vragen

@ ik ben ik...

Elke printer heeft meestal rechts in parkeer stand een lek bakje.
Dus 100% schoon geloof ik niet.

Wel weet ik dat niet iedereen even netjes is met bijvullen, maar ook de in winkels na gevulde zijn meestal wel schoon.

En waarom zou ik een 100% schone printer moeten hebben als deze na enkele jaren vol stof zit en daardoor vast liep en ik toch een nieuwe moest kopen?

Als je niet teveel knoei waardoor er ook inkt op de achterzijde papier komt vind ik dat enige spetters geen bezwaar, kijk maar eens in een drukkerij hoe ze daar knoeien en mits je het regelmatig reinigde is dat geen enkel probleem.

to
door tomaatjes - Jan 1, 2011 om 14:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

In principe kan je volgens mij inktcartridges zonder printkop (printkop zit "vast" in de printer)"bijna onbeperkt navullen.
De cartridge is slecht een inkttankje.

Cardtridges waarbij de printkop onderdeel uitmaakt van de cartridge zijn uiteraard beperkt navulbaar, 5 tot 10 keer lukt meestal wel.

Deze printkoppen zijn vaak goed te reinigen met een zgn waterpik = elektrisch gebitsreiniger , vaak te koop bij de kringloop.

sp
door spikkel - Jan 1, 2011 om 16:18
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik koop originele cartridges en vul deze na totdat de kwaliteit minder wordt. Dit is na zo'n 12 keer. Eerst had ik 56 en 57 van HP, nu de 300 XL zwart en kleur.

Resetten heb ik nooit gedaan, waarschijnlijk omdat ik 1 cartridge in gebruik heb. De eerste keer geeft ie aan dat de cartridge bijna leeg is, daarna niet meer maar dat merk je snel genoeg aan het printresultaat. Inkt koop ik bij Stealx of 123ink.

In het verleden ook merkoze cartridges nagevuld maar die kon ik na hooguit 4 keer navullen weggooien door verkeerde kleur printen, onleesbaar printen, lekken enz. Dan maar liever iets meer kwijt voor de originele zodat ik die zo'n 12 keer na kan vullen zonder problemen.

Als je volgens de gebruiksaanwijzing navult zou ik niet weten waarom je printer helemaal onder de inkt zou komen te zitten. De mijne is van binnen nog helemaal schoon na 6 jaar. Als je er geen vieze cartridges in stopt blijft ie gewoon schoon. Mijn handen worden nog niet eens vies van het navullen.

Navullen is echt heel simpel, hoe goedkoop de merkloze cartridges ook zijn, het kan echt niet op tegen navullen.

valkie
door valkie - Jan 1, 2011 om 17:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

invalide, bedankt voor je reactie.

ch
door chrisantonis - Jan 3, 2011 om 04:18
63 Antwoorden / 4 Vragen

Heb ook zo'n prima adresje gekregen voor na te vullen, wat een bagger. printer naar de kl.... toen een hele goede tip gekregen voor excellente imitaties, wat een bagger, toen weer een tip voor goede neppers, eerst maar een gekeken naar het resultaat, weer bagger, voor mij nooit meer imitaties of navullen, dan maar wat meer geld uitgeven,maar.... wel altijd de mooiste prints en foto's. Oftewel het navullen is zo goedkoop, het klint wel te mooi om waar te zijn, dus.....................

rj
door rjme - Apr 9, 2011 om 11:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

Een laatste redmiddel na het vullen van een hp cartridge is als volgt: Waar resetten, er zijn een drietal mogelijkheden met 'afplakken' en 'aan-en-uit zetten, niet werkt kan door het sponsje in de cartridge aan te drukken wat extra inkt naar de inktkop geperst worden, waarmee ook eventueel aangekoekte inkt loskomt.
Daartoe met een metaalboor de opening nodig voor de injectienaald vergroten en met een pin (ter grootte van een potlood) aandrukken. Wel goed opletten omdat de cartridge gevuld, inkt vrijgeeft wanneer met het boortje het sponsje wordt beroerd (eindresultaat kan op een olieboring kan gaan lijken). Succes