Casema e-mailadres
Mijn moeder van 71 heeft afgelopen donderdag een e-mail gekregen dat haar Casema e-mailadres wordt opgeheven door Ziggo met de reden dat ze 6 jaar geleden is verhuisd naar een ander adres. Dit e-mailadres gebruikt ze voor alles, dus ook voor belangrijke zaken als DigiD, bankzaken, zorgverzekeraar enz enz. Je kunt je voorstellen dat ze hier best zenuwachtig over is. Mag Ziggo dit gewoon doen?
Hallo. U zegt dat ziggo dat doet ivm haar verhuizing. Maar is ze ook door die verhuizing geen klant meer van Ziggo? In dat geval lijkt het me logisch en toegestaan dat Ziggo het mailadres opheft, aangezien het casema-mailadres een service is van Ziggo die je krijgt als klant. Misschien kunt u voor haar een nieuw mailadres aanmaken en voor alle instanties een mailwijziging doorvoeren?
Als ze nog wel steeds klant is bij Ziggo lijkt het me niet dat ze zomaar een mailadres mogen beëindigen. Heeft uw moeder al gebeld met Ziggo hierover?
Ik denk dat het met al die oude benamingen gaat. Casema bestaat in feite niet meer, dat is Ziggo geworden.
Vroeger had ik planet.nl, dat werd ook op een gegeven moment gestopt.
De ABN AMRO heet ook geen Rotterdamsche Bank meer.
Aanvulling: kan het soms zijn dat ze nu een heel andere provider heeft?
Gebruikers van een email adres hebben recht op 6 maanden hetzelfde email adres te behouden. Daarna moet uw moeder het afhandelen met Ziggo om een nieuw email adres aan te maken. 71 Jaar is het nieuwe 50+ maar als uw moeder het niet kan veranderen bent u daar, als zoon, toch wel capabel voor om haar te helpen met een nieuw adres (plus) ja, best wel even werk: iedereen op te hoogte te stellen van..... ? Antwoord van een jonge 82+.
De naam Casema in email zal wel oud en ter dagen versleten, oud enz. zijn.
Als mevrouw slim is of met wat hulp: Maak een gmail adres aan, gratis, neemt u mee naar alle providers. Via google is dat eenvoudig te doen. Maak wel copien of notities van uw contacten.
Ik snap niet waarom iemand een mailadres neemt wat bij een provider zoals Ziggo of Casema hoort. Dit levert vroeg of laat bij een verhuizing of overstap naar een ander provider vaak heel veel gedoe op. Daarom hier dan ook mijn tip: Maak een Gmail.com of een outlook.com mailadres aan en U heb nooit meer dit soort gedoe.
Als uw moeder nog steeds klant van Casema nu Ziggo is blijft het Casema e-mail account actief ook als ze verhuisd is. Komt het e-mail bericht wel van Casema/Ziggo want het kan ook een phishing mail zijn om inlog code's te bemachtigen. Van uit Ziggo is er niets over bekend maar bijvoorbeeld seniorenweb waarschuwt voor dit soort nep mails en deze zou er één van kunnen zijn. Als uw moeder twijfelt laat haar dan contact met Ziggo op nemen.
stap over op microsoft of google, in ieder geval een mail provider die niet zo maar stopt als je overstapt van provider of die "oude" adressen zomaar stopt, daarna zul je alle e-mail adressen moeten veranderen bij verschillende instanties.
antwoord op uw vraag of dit zomaar mag, ja, dat mag men doen!
Ja, het wordt ook wel een keer tijd, Casema bestaat al heel lang niet mee ( 2008!!)
Ga erv samen even voor zitten en geef de wijzigen aan belanghebbenden door.
Sommige hebben het over een verouderd e-mailadres maar als ik bij mijzelf kijk heb ik in mijn jeugdjaren een e-mailadres bij HetNet, was onderdeel van KPN, aangemaakt wat ik tot op heden nog steeds kan gebruiken. Dus de vraag van @ronny530 is zo vreemd nog niet, komt de mail van Ziggo.
Ook hier iemand die een flinke tijd geleden een account had aangemaakt in mijn geval bij Speedlinq. Bedrijf is overgenomen door Telfort en daarna KPN. Heb dit adres nog steeds in gebruik. Vraag mij dus ook af van wie deze mail is gekomen. Zou er een belletje bij Ziggo aan wagen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer