Al
door AlMaLe Jun 21, 2018 om 14:54
Computers & telefonie

Cd branden met windows mediaplayer

Als ik een cd brand met windows mediaplayer dan kan die op veel apparaten niet afgespeeld worden.
Waar ligt dat aan en hoe kan ik misschien e.e.a. instellen?

6214 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2018 om 15:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Geen idee waar dat aan ligt. Ik heb met afspelen van CD's gebrand met de Mediaspeler nog nooit problemen gehad met welke CD speler of DVD speler dan ook.
Kijk de instellingen nog eens goed na met mogelijk als eerste tip: de mediaspeler geheel verwijderen en dan opnieuw installeren.

Ge
door Genee - Jun 21, 2018 om 17:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat geven de apparaten waarop het afspelen niet lukt voor melding?
Probeer het branden eens met de gratis versie van ashampoo.
https://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/5210/burning-software/Ashampoo-Burning-Studio-2018

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 21, 2018 om 18:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Brand u wel op cd's en niet per ongeluk op dvd's?

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2018 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Handleiding:

  • Start Windows Media Player in Windows 7 via Starten > Alle programma's > Windows Media Player. In Windows 10 klikt u op Starten > Windows Media Player.
  • Klik op de knop Branden.
    141215_branden1
  • Sleep nu de nummers die u op uw muziek-cd wilt hebben naar het vakje met de tekst: 'Sleep items hiernaartoe'.
    141215_branden2
    Dit kunt u doen door de liedjes te selecteren en met de muisknop ingedrukt de nummers ernaartoe te slepen.  Of u kunt, als u dat gemakkelijker vindt, met de rechtermuisknop op een muzieknummer klikken en daarna kiezen voor Toevoegen aan > Lijst voor branden.
  • Het nummer verschijnt daarna rechts in de lijst. Op deze manier kunt u een collectie aanleggen die u wilt branden op cd.
    141215_branden3
  • U kunt ook nummers verwijderen uit de lijst rechts. Selecteer het nummer en druk op de Delete-toets. Of klik met de rechtermuisknop op het nummer en selecteer Uit lijst verwijderen

Als u helemaal klaar bent met de samenstelling van uw cd, dan klikt u rechts op de knop Branden starten.  De rest gebeurt automatisch: alle nummers worden gecontroleerd en het volume wordt zo nodig aangepast. U kunt de voortgang van het brandproces zelf zien, rechts onderin het brandvenster. Afhankelijk van het aantal nummers kan het een tijdje duren voor uw cd klaar is. Als de cd klaar is, zal de cd-speler deze uitwerpen. U kunt hem dan afspelen!

(Bron)

zw
door zwaardvis - Jun 21, 2018 om 20:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan me van vroeger herinneren dat als je in Audio formaat brandde (dus maximaal 18 a 20 nummers op een CD en geen 200 MP3's) dan diende de CD gesloten/gefinished te worden na het laatste bestand. Anders werd de CD wel herkend op computers maar niet op CD spelers....

Bovendien maakte het nog uit of je eenmalig beschrijfbare of wisbare CD's gebruikte. Dat had te maken met de reflectie van de brandbare laag die bij wisbare kleiner is. Oude CD-spelers hadden daar niet genoeg aan om te kunnen lezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2018 om 21:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie zwaardvis m.a.w. het kan een instellingskwestie zijn maar kan ook het benutten van het branden vsn data in plaats van miziek waardoor de cd niet als muziek cd wordt afgesloten. Zie ook de aanwijzing van edrick3@

ja
door jan24 - Jun 22, 2018 om 12:50
109 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas is de vraagstelling summier.
Heeft u altijd problemen gehad, of pas sinds kort?
Brandt u audio cd's?
Gebruikt(e) u ook andere brandprogramma's?
Overgestapt op een ander merk cdr?

Met name dat laatste kan een probleem zijn en lees ik nergens in de antwoorden direkt terug. Het kan dat een ander merk cdr niet geaccepteerd wordt op bepaalde afspeelapparatuur.
Maar omdat de vraagstelling summier is blijft het een slag in de lucht slaan om een mogelijke oplossing aan te kunnen dragen.

sw
door swerkman - Jun 22, 2018 om 13:49
29 Antwoorden / 10 Vragen

Het kan ook aan je apparatuur liggen .
ik kan gebrande cd’s niet afspelen op de Bose muziekinstallatie maar in de auto of op een goedkoop setje wel ....

rf
door rfrijhoff - Jun 22, 2018 om 15:23
41 Antwoorden / Vragen

Dat hangt van der apparaten af en hoe nieuw ze zijn. Als u een cd/dvd/blue-ray brand gebeurt dat op een bepaalde snelheid. voor cd's ligt de hoogste snelheid tegenwoordig rond de 48x (dat is 48x de standaardsnelheid). Probleem is dat met uitzondering van computer cd/dvd/blue-ray stations bijna veel andere en vooral oudere apparaten,cd's die met deze snelheid geschreven zijn, deze niet kunnen lezen. Als u een audio cd overal wil kunnen afspelen, zal deze echt op 1x snelheid gebrand moeten worden en zelfs dan kan het nog zijn dat het apparaat de cd niet wil afspelen. Er zijn apparaten die geen gebrande cd's kunnen afspelen. U zal overigens dan wel weer rekening moeten houden met de aanschaf van schrijfbare cd's. Let er wel op dat uw writer en/of software cd's op 1x kan branden.

audb
door audb - Jun 22, 2018 om 15:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Branden op zo laag mogelijke snelheid is dan de beste methode maar ook is de brand programma soms eigenwijs en wilt niet trager dan 8x speed branden.

Nou is Nero wel een van de beste maar die is niet gratis en deze https://cdburnerxp.se/ wel :)

Let op, de naam doet denken aan windows XP maar werkt gewoon onder Windows 10.

Doet ook deze het niet dan is het tijd voor een nieuwe CD of beter nog een dvd brander.

Voor de kosten hoeft u het niet te laten ze kosten rond de €20