ru
door rudike May 12, 2005 om 11:58
Computers & telefonie

Cdrepublic disks

heeft iemand ervaring met cd's of dvd's van het merk CDRepublic.Op verschillende computerbeurzen staat een stand van dit merk.ze garanderen 30 jaar databehoud,alleen kosten ze de helft van de gangbare merken bv;verbatim,philips en TDk.

603 6 Rapporteer

hoffie1965
door hoffie1965 - May 12, 2005 om 12:32
126 Antwoorden / 0 Vragen

op beurzen verkopen ze over het algemeen niet gecontroleerde cd's en dvd's onder het merk buitenlucht

deze cd's en dvd's kunnen ook zo goedkoop worden aangeboden omdat er (meestal) geen thuiscopy rechten over betaald worden...

En ehhh 30 jaar data behoud klinkt prachtig, maar als het die 30 jaar niet haalt krijg je misschien een nieuw cd'tje dvd'tje maar is je data nog altijd foetsie.....

co
door cormans - May 12, 2005 om 13:16
77 Antwoorden / 0 Vragen

Als je uberhaupt nog iets krijgt want wie weet of dat merk dan nog bestaat (gokje van niet)

aenigma
door aenigma - May 12, 2005 om 15:40
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rudike,

Ik ken ze wel, ze staan inderdaad op veel beurzen, in 2004 nog op de
HCC beurs. Dat soort beurzen laat echt geen oplichters toe lijkt me. Ik
heb ook verschillende keren een CD in handen gehad, niks mis mee. Ik
snap niet zo goed waar de kritiek vandaan komt, inderdaad is die 30
jaar databehoudgarantie niet echt een waarborg dat uw data niet
verloren gaat, maar zo'n garantie kan geen enkel bedrijf geven. Kijkt u
even op:

http://www.cdrepublic.nl/index.htm

en bel/email desnoods even om te kijken of ze nog bestaan.

vr. gr.

ag
door agrade - Jun 9, 2005 om 00:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rudike, In antwoord op uw vraag verkopen wij cd's en dvd's, die wij rechtstreeks van de fabriek betrekken, dus geen tussenhandel, waardoor wij onze disks voor scherpe prijzen kunnen aanbieden. De DVD's zijn van Verbatim kwaliteit, m.a.w. A-grade kwaliteit, en hebben de AZO-dye UV-bestendige laag van Mitsubishi. Uit simulatietests door Mitsubishi is gebleken dat 30 jaar data- behoud mogelijk is bij het bewaren in optimale condities. Wij geven fabrieksgarantie op deze A-grade disks hetgeen inhoudt dat in geval van fabricage fouten (dit komt 1 op de 10,000 disks voor) er een nieuw product wordt verstrekt of geld teruggaaf plaatsvindt. Wij zijn een firma die al jarenlang CDRepublic winkels heeft in Engeland en sinds september 2005 op verschillende computerbeurzen een stand heeft. On-line bestellen is ook mogelijk, en vanaf 19 juni 2005 kunt u ook via credit card en andere betaalmogelijkheden bij ons bestellen. Surf dan naar : www.cdrepublic.nl. Mocht u nog andere vragen hebben, neemt u dan met ons contact op. Telefoon nummer: 06 555 988 10. Met vriendelijke groet, CDRepublic - A-grade

ag
door agrade - Jun 9, 2005 om 00:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Aenigma, Wij vonden het prettig uw reactie te vernemen, m.b.t. databehoud en dat een firma geen garantie hierop kan geven. Alles heeft te maken met de wijze van bewaren van deze disks. Citibank, een van onze klanten in Engeland, heeft een garantie-certificaat van Mitsubishi gekregen van 30 jaar databehoud op basis van zeer strenge opslagcondities. Ter informatie: De wet in Engeland schrijft voor dat de bankgegevens van klanten minimaal 10 jaar bewaart dienen te blijven. Met vriendelijke groet, CDRepublic.

ag
door agrade - Jun 9, 2005 om 00:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cormans, Wij hebben uw reactie gelezen op de vraag van Rudike. Graag verwijzen wij naar onze reactie aan Rudike en Aenigma. Met vriendelijke groet, CDRepublic