ra
door ra May 23, 2006 om 20:10
Computers & telefonie

Cd's branden en dvd's bekijken middels Windows XP

Beste freya, drpc, laaglander en gsm,

Mijn laptop is voorzien van een ingebouwde cd en dvd/multirecorder. Bij deze computer staat vermeld: stations met verwisselbaar medium dvd-ram-station en cd-rom station. Wanneer ik naar mijn computer ga en dubbelclick op dvd-cd-speler, dan krijg ik een venster met de mededeling: "plaats een schijf of ander geschikt medium in station E. Na het plaatsen van een dvd krijg ik de medeling, dat het programma niet reageert. Deze medeling krijg ik ook wanneer ik het volgende doe: mijn documenten; dubbelklik op oefenbestanden, klik op map, klik op dit bestand copiëren, klik op cd-rw-station E en dan klik op copiëren. Volgens het boek zou er dan andere brandsoftware op mijn computer aktief zijn. Bij de software vind ik geen Nero Burning en Power Dvd of WinDVD. Wanneer ik een dvd niet via "mijn computer" plaats, hoor ik wel aktiviteit in de laptop, maar ik krijg geen scherm.

Vraag: hoe kan ik windows xp gebruiken, dat ik wel cd's kan branden en dvd's bekijken?

ra

205 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 23, 2006 om 20:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit hoort dus bij deze vraag, hier niet verder antwoorden s.v.p.

dirck
door dirck - May 23, 2006 om 21:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zolang je geen softwarematige dvd-speler op je computer hebt staan kun je ook geen dvd's afspelen.
Pas als je bijvoorbeeld PowerDVD hebt geinstalleerd kun je ook dvd's bekijken in de Windows Media Player.

Hier kun je een probeerversie downloaden van PowerDVD.
PowerDVD
(Trial)

edwardus
door edwardus - May 23, 2006 om 21:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nu zie ik dat ik onduidelijk was. Ik bedoelde: liever verder antwoorden bij de originele vraag, die andere dus.

dirck
door dirck - May 23, 2006 om 21:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je was niet onduidelijk, maar die andere vraag wou niet openen, heb 5 minuten gewacht maar er gebeurde niks.