ed
door edehaas Apr 21, 2004 om 18:45
Computers & telefonie

Chello

De vorige actie van UPC/Chello, geldig t/m 31 maart 2004, daar heb ik aan deelgenomen.


Iedereen die binnen de looptijd van de actie een chello-abonnement afsloot, maakte gebruik van de huidig promotie:



  1. 1 maand gratis internetten

  2. gratis doe-het-zelf installatie (t.w.v. € 59,95) of een basis intallatie voor € 59,95 (ipv € 79,95) en

  3. gratis modemgebruik

In de actievoorwaarden, zoals ik deze heb gedownload van de website van UPC d.d. 26-02-2004, wordt op geen enkele manier vemeld dat Chello Starter is uitgesloten van de gratis doe-het-zelf installatie.


Nu schetst mijn verbazing dat UPC op de eerste factuur die zij in rekening brengen voor het abonnement op Chello Starter, een bedrag twv € 59,95 in rekening brengen voor de gratis doe-het-zelf installatie!


Direct heb ik richting UPC via E-mail en per post gereageerd. Bij de brief die ik per post verstuurd heb, heb ik een kopie van de actievoorwaarden meegestuurd. 


Als reactie krijg ik de medeling dat ik het bedrag van € 59,95 voor de doe-het-zelf installatie moet betalen, omdat in de interne informatievoorziening aan het personeel staat dat de Try & Buy actie loopt van t/m 30-04-2004 en dat de gratis doe-het-zelf installatie is uitgesloten voor Chello Starter.


Hier is sprake van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. En daarom vorder ik bij UPC een creditnota t.w.v. € 59,95.


Wie heeft hiermee ook te kampen gehad? Wie heeft dit tot een oplossing gebracht?


 


NB: de huidige actie van UPC/Chello welke van kracht is per 01-04-2004 en loopt t/m 30-04-04 vermeldt wel een duidelijke uitsluiting van deelname voor Chello Starter (3 maanden lang internet voor        € 9,99 per maand ipv € 14,95)


 

1258 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

skymaster
door skymaster - Apr 23, 2004 om 14:20
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als starter niet in de voorwaarden is uitgesloten mogen ze de kosten dus niet in rekening brengen. Stuur Chello gewoon een aangetekende brief met een kopie van de voorwaarden zoals ze door u zijn gedownload. Tip gebruik zakelijke taal en vertel verdere aktie te ondernemen als men het bedrag niet crediteerd.

ed
door edehaas - May 8, 2004 om 12:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Allereerst mijn dank voor deze reactie.


Naar aanleiding van dit advies heb ik nogmaals een brief geschreven (niet aangetekend) aan UPC met het verzoek het bedrag van €59,95 te crediteren. De actievoorwaarden heb ik als bijlage meegestuurd. Tevens heb ik in mijn brief vermeld dat, indien ze geen gehoor zouden geven aan mijn verzoek, ik helaas genoodzaakt zou zijn verdere stappen te ondernemen.


UPC heeft alsvolgt gereageerd:


1. Ze stuurden mij een herinneringsfactuur met de mededeling dat als ik niet voor 16-05-2004 zou hebben betaald, de faktuur verhoogd wordt met € 15,49 aan herinneringskosten      en


2. dat met ingang van 17-05-2004 dan een aantal van mijn UPC diensten zal worden opgeschort, waardoor ik niet meer volledig gebruik kan maken van deze diensten.


Wat is het beste nu te doen? Het is eigenlijk te absurd voor worden.


 


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer