ed
door edehaas Apr 21, 2004 om 18:45
Computers & telefonie

Chello

De vorige actie van UPC/Chello, geldig t/m 31 maart 2004, daar heb ik aan deelgenomen.

Iedereen die binnen de looptijd van de actie een chello-abonnement afsloot, maakte gebruik van de huidig promotie:

  1. 1 maand gratis internetten

  2. gratis doe-het-zelf installatie (t.w.v. € 59,95) of een basis intallatie voor € 59,95 (ipv € 79,95) en

  3. gratis modemgebruik

In de actievoorwaarden, zoals ik deze heb gedownload van de website van UPC d.d. 26-02-2004, wordt op geen enkele manier vemeld dat Chello Starter is uitgesloten van de gratis doe-het-zelf installatie.

Nu schetst mijn verbazing dat UPC op de eerste factuur die zij in rekening brengen voor het abonnement op Chello Starter, een bedrag twv € 59,95 in rekening brengen voor de gratis doe-het-zelf installatie!

Direct heb ik richting UPC via E-mail en per post gereageerd. Bij de brief die ik per post verstuurd heb, heb ik een kopie van de actievoorwaarden meegestuurd.

Als reactie krijg ik de medeling dat ik het bedrag van € 59,95 voor de doe-het-zelf installatie moet betalen, omdat in de interne informatievoorziening aan het personeel staat dat de Try & Buy actie loopt van t/m 30-04-2004 en dat de gratis doe-het-zelf installatie is uitgesloten voor Chello Starter.

Hier is sprake van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. En daarom vorder ik bij UPC een creditnota t.w.v. € 59,95.

Wie heeft hiermee ook te kampen gehad? Wie heeft dit tot een oplossing gebracht?

NB: de huidige actie van UPC/Chello welke van kracht is per 01-04-2004 en loopt t/m 30-04-04 vermeldt wel een duidelijke uitsluiting van deelname voor Chello Starter (3 maanden lang internet voor        € 9,99 per maand ipv € 14,95)

1258 2 Rapporteer

skymaster
door skymaster - Apr 23, 2004 om 14:20
10 Antwoorden / 0 Vragen

Als starter niet in de voorwaarden is uitgesloten mogen ze de kosten dus niet in rekening brengen. Stuur Chello gewoon een aangetekende brief met een kopie van de voorwaarden zoals ze door u zijn gedownload. Tip gebruik zakelijke taal en vertel verdere aktie te ondernemen als men het bedrag niet crediteerd.

ed
door edehaas - May 8, 2004 om 12:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst mijn dank voor deze reactie.

Naar aanleiding van dit advies heb ik nogmaals een brief geschreven (niet aangetekend) aan UPC met het verzoek het bedrag van €59,95 te crediteren. De actievoorwaarden heb ik als bijlage meegestuurd. Tevens heb ik in mijn brief vermeld dat, indien ze geen gehoor zouden geven aan mijn verzoek, ik helaas genoodzaakt zou zijn verdere stappen te ondernemen.

UPC heeft alsvolgt gereageerd:

1. Ze stuurden mij een herinneringsfactuur met de mededeling dat als ik niet voor 16-05-2004 zou hebben betaald, de faktuur verhoogd wordt met € 15,49 aan herinneringskosten      en

2. dat met ingang van 17-05-2004 dan een aantal van mijn UPC diensten zal worden opgeschort, waardoor ik niet meer volledig gebruik kan maken van deze diensten.

Wat is het beste nu te doen? Het is eigenlijk te absurd voor worden.