eeneigenhok
door eeneigenhok Sep 17, 2007 om 07:49
Computers & telefonie

Chello/upc vaak storing

wij zijn al heel lang klant bij Chello, tegenwoordig UPC.
Nu ervaren wij veel problemen. We houden een lijst bij wanneer het internet uitgevallen is, en dat is toch wel zo'n 2 x per maand soms een hele dag. Maar het wordt niet verrekend.
We hebben al onze 5e modem, omdat de één na de ander het begaf.

Pas hadden wij, na jaren netjes betalen, door een foutje één keer een betalingsachterstand en de hele handel (plus telefoon!) wordt maar gewoon meteen afgesloten!

Wij runnen een stichting, dus kunnen absoluut niet zonder internet of telefoon.
We kunnen dan niet bij de website voor aanpassingen, of mail ontvangen en beantwoorden.
Gelukkig hebben wij tegenwoordig een systeem/netwerkbeheerder die op afstand wel op de website kan komen om een melding te plaatsen wanneer er weer eens een storing is.

Wij zitten er nu hard over te denken om over te stappen op een andere provider.
Zijn er meer mensen met problemen met UPC en welke provider is betaalbaar én heeft weinig of liever geen storingen?

574 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2007 om 13:13
16887 Antwoorden / 202 Vragen

allereerst dit: "Gelukkig hebben wij tegenwoordig een systeem/netwerkbeheerder die op afstand wel op de website kan komen om een melding te plaatsen wanneer er weer eens een storing is."(Uw citaat) Dat is knap want als het i-net bij u uitvalt bent u niet bereikbaar, hoe dan ook. Het kan dus zo zijn dat niet het i-net uitvalt maar slechts de e-mail server en op andere wijze dus wel verbinding en e-mail mogelijk is. Ik heb zeer weinig storing met UPC maar ook onlangs het fenomeen dat e-mail via chello niet mogelijk bleek, wel via andere kanalen maar dus ook via het UPC i-net.

Let er goed op dat soringen bij alle providers voorkomen en "bureaucratische problemen" ook. U zou mogelijk van de wal in het schip komen met ook nog het feit dat u aangewezen zult zijn op een telefoonaanbieder omdat uin uw gebied er maar één kabelaanbieder zal zijn.

M.b.t. het afsluitprobleem, leg dat alsnog per brief voor aan de directie van UPC met onder meer naar de verwijzing van al lange tijd goede klant en éenmaal een fout. Wie niet vraagt die niet krijgt of wel wie niet waagt die niet wint.

eeneigenhok
door eeneigenhok - Sep 17, 2007 om 13:24
7 Antwoorden / 9 Vragen

de website staat niet bij ons op de server, maar kan je via elke pc op inloggen met ftp en de juiste inlog gegevens....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2007 om 13:34
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft dus een website via een andere provider. Dat kan. U kunt er bij storing dan ook niet zelf bij.