pa
door pattyd Dec 4, 2012 om 16:29
Computers & telefonie

Compensatie?

ik heb van Vodafone een vervangend toestel toegezegd gekregen na veel gesteggel over een simlock.
was toen al 2 weken niet bereikbaar en na 2 weken levering afwachten, geen toestel ontvangen, ben ik nog steeds niet bereikbaar. Ook nu kan men niet zeggen wanneer ik het toestel mag ontvangen.

Wat is, volgens een ieder, een passende compensatie voor het niet nakomen van beloften?

1530 20 Rapporteer

rapil
door rapil - Dec 4, 2012 om 16:32
433 Antwoorden / 0 Vragen

Niets.

zwemmer
door zwemmer - Dec 4, 2012 om 16:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Hoezo compensatie? Licht je nader toe.

pa
door pattyd - Dec 4, 2012 om 16:45
16 Antwoorden / 2 Vragen

Wat bedoel je? ik krijg iets toegezegd en het gebeurt niet. Wat is niet duidelijk? :-)

=zwemmer schreef op dinsdag 4 dec 2012, 16:41: Hoezo compensatie? Licht je nader toe.

gompy2
door gompy2 - Dec 4, 2012 om 17:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Type in de rechterbovenhoek het woord vodafone en je krijgt ongeveer 13.800 hits aan ellende.
Wens je alle sterkte toe in je toekomstige strijd...

pa
door pattyd - Dec 4, 2012 om 17:04
16 Antwoorden / 2 Vragen

haha ;-) dank je Gompy2.
Ik weet het en niet alleen van mijn eigen sores met hen.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 17:05
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is, volgens een ieder, een passende compensatie

Als je simkaart het gewoon doet; niks!

pa
door pattyd - Dec 4, 2012 om 17:17
16 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, die doet het niet. En ik kan er geen andere inzetten vanwege een simlock die Vodafone niet kan oplossen.

Maar het gaat mij heel simpel om het feit dat ze beloven binnen 2 weken een ander toestel te voorzien, nadat ik al 2 weken heb gewacht op "uitzoeken". En dat gewoon niet gebeurde.
Ik benader hen zelf weer om te vragen hoe het zit, blijkt dat men de zaken niet op orde heeft gehad, en moet ik nu opnieuw 2 weken afwachten. Als ik niets had gevraagd had ik er wellicht nooit meer iets van vernomen. ;-)

Als je simkaart het gewoon doet; niks!

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 18:04
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als je sim het niet doet dan zou je ter compensatie de abo kosten over de periode dat je de sim niet kan gebruiken terugvragen. Dient het probleem wel bij Vodafone te liggen.

Ik zit al jaren bij ze, en heb de eerste 2 jaar amper bereik gehad in en rondom mijn huis, nou ik kon mooi op de pot gaan zitten, van enige compensatie of ontbinding was geen sprake. Ook toen ik mijn abo verlengde en de sim niet werkte in het toestel kon ik fluiten naar enige vorm van service.

kortom.........ik wens je veel succes in je strijd :-(

pa
door pattyd - Dec 4, 2012 om 18:05
16 Antwoorden / 2 Vragen

@sonjaaatje....slecht hoor he! ja....ik aak mijn borst nat voor een voortdurende strijd ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 4, 2012 om 18:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke melding krijg je als je de simkaart in 'n andere telefoon steekt?

pa
door pattyd - Dec 4, 2012 om 18:32
16 Antwoorden / 2 Vragen

@leerisdat netwerk niet beschikbaar, wat ook klopt. zit 'm niet in de sim, maar in toestel.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 20:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Had ik dus ook, Vodafone heeft niks voor me gedaan. Heb toen mijn nieuwe toestel maar verkocht en zelf een 2e hands toestel gekocht.

diumenge
door diumenge - Dec 4, 2012 om 21:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op je sim kan geen simlock zitten, die zit dus op het toestel wat je gebruikt.

De hoogst haalbare vergoeding is een korting op de abonnementskosten voor de periode dat je door de schuld van Vodafone niet bereikbaar was. Maar dat zal nog wel een behoorlijke strijd worden.

Er zal vandaag of morgen wel iemand van Vodafone damage control (Webcare) reageren, misschien kan die nog iets voor je doen.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2012 om 21:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Denkt dat ts wel snapt dat de lock op de telefoon zit en niet op de sim ;-)

diumenge
door diumenge - Dec 4, 2012 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 4 dec 2012, 18:07]Welke melding krijg je als je de simkaart in 'n andere telefoon steekt?

[quote=pattyd schreef op dinsdag 4 dec 2012, 18:32]@leerisdat netwerk niet beschikbaar, wat ook klopt. zit 'm niet in de sim, maar in toestel.

Ja, ik raak een beetje in de war van de antwoorden van TS. Maakt ook niet zo veel uit verder.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2012 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij VODAFONE kun je wachten tot je een ons weegt. Ze beloven van alles, maar doen niets.

Straks verschijnt hier een web care medewerker, een nieuwe, of een uit de reeks Linda, Erik, Angela, Sadia, Kyra en ga zo maar door en die " vinden het vervelend" en vragen je alle gegevens opnieuw in te zenden en dan leunen ze weer een paar weken achterover.

Het is voor een telecomprovider natuurlijk ook een verschrikkelijk moeilijke zaak een mobieltje toe te sturen, wat ze toegezegd hebben. Ze moeten die eerst nog breien.

Blijven mailen.

pa
door pattyd - Dec 5, 2012 om 10:40
16 Antwoorden / 2 Vragen

Ja precies. Mensen die voor Vodafone die scripts bedenken, die de contactpersonen dan moeten vragen, denken écht dat men dat na twee keer nog niet door heeft.
Maar...ik realiseer me ook dat ik er zelf aan mee doe, ik was klant bij Vodafone en heb hen het klantenservice-onvriendelijke-leven mogelijk gemaakt.

Nu nog op zoek naar een provider waar klant koning is en men capabele mensen bij de klantenservice kan aantreffen die begrijpen wat het woord "service" betekend.
Dat zo'n provider ontvindbaar is , is een veeg teken van de toestand van onze maatschappij.

gompy2
door gompy2 - Dec 5, 2012 om 13:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 4 dec 2012, 18:04]
Ik zit al jaren bij ze, en heb de eerste 2 jaar amper bereik gehad in en rondom mijn huis, nou ik kon mooi op de pot gaan zitten, van enige compensatie of ontbinding was geen sprake. Ook toen ik mijn abo verlengde en de sim niet werkte in het toestel kon ik fluiten naar enige vorm van service.

Met alle respect Sonjaatje maar daar snap ik nou écht helemaal niks van.
Je zit al jaren bij ze, je hebt al jááááren ellende met ze en je bent nog steeds geabonneerd bij ze??
Onbegrijpelijk, echt waar, kan er met mijn pet niet bij dat mensen zich dit allemaal laten welgevallen.
Als mensen op die manier reageren kunnen dat soort bedrijven tot in lengte van dagen toch ongestoord hun gang gaan? Men komt toch wel...
Wat is dat toch bij mensen, een soort slachtvee-mentaliteit? (nieuw woord voor de van Dale)

Ik ben nu met mijn derde provider bezig.
Eerst had ik telfort, die flikte me een geintje, werd niet opgelost, weggetrapt.
Toen naar T-mobile, 2 keer problemen mee gehad, heb ik ook weggetrapt.
Zit nu al jaren bij Simyo.
Nog nooit geen problemen mee gehad, van hun netwerk niet (kpn), met belkosten/betalingen niet, alles is correct daar, tot op de seconde berekeningen aan toe
Heb ooit door eigen schuld iets verkeerd gedaan.
Mailtje verstuurd, volgende dag was alles weer terug gezet, zonder kosten en morren.
Mocht ik ook daar problemen krijgen dan is het maar even en dan is het ook bye bye dear Simyo
Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde uiteraard....

pa
door pattyd - Dec 5, 2012 om 13:28
16 Antwoorden / 2 Vragen

precies Gompy, er is overal wel wat denk ik. en ik denk ook dat niet alle klanten gelijk hebben en/of even makkelijk zijn.
Maar, zoals ik al zei, als je dan toch met ge-emmer te maken krijgt, dán maar voor veel minder geld dan bij VF. Ik zit nu bij Tele-2. Ik heb nog geen problemen. Maar het is nog pril ;-)

@Sonjaatje. ik neem aan dat je nu ook veranderd bent van provider?
Ik kan me wel voorstellen dat je niet hebt kunnen verwachten dat eea zo zou lopen en dat je netjes hebt afgewacht, een tijdje. Ik begrijp dat wel. Iemand die normale normen heeft kan simpelweg niet vermoeden dat een grote jongen als VF zo àchterlijk doet.

Ik was de eerste paar keren écht met stomheid geslagen.

Mocht je nog niet overgestapt zijn. doen ;-) en zegt 't voort.

pa
door pattyd - Dec 18, 2012 om 11:54
16 Antwoorden / 2 Vragen

tot zover; abo Vod afgelopen 31.10.12, week ervoro gevraagd om sim-unlockcodes.
gekregen. werken niet. navraag gedaan fabricant, codes moeten goed zijn.
werken niet. Lijnbaanshop geweest, codes werken niet.
06-11 als alternatieven krijg ik geboden; Nokia C7 - Frosty Metal
Nokia C7 - Black
Blackberry 9780 Bold - White
Samsung S8500 - Black

ik ben het er niet mee eens en vraag om ándere alternatieven.
21-11 Na aandringen ontvang ik deze alternatieven:
Nokia Lumia 710
Nokia E6-00
SonyEricsson Xperia Mini Pro
Xperia Ray

Ommegaande laat ik weten dat ik akkoord ben met de Ray.
Vodafone zegt toe dat het toestel binnen 14 dagen geleverd zal worden.

04-12 niets ontvangen, blijkt dat bestelling niet verwerkt is. Verrassend.
Veel excuses en alsnog. Over de levering kan collega Fleur niets zeggen vandaag
dus vandaar dat ik vandaag nog eens probeerde;

en ook op pakjesdag stelt Vodafone niet teleur met het verrassingselement! :-)

De beloofde "Ray" is niet meer leverbaar. zeer voorspelbaar.
Nu dan een xperia x10 mini pro :-s en op de vraag of dát dan wel een "nieuw"
toestel zou zijn kreeg ik een " nee". Het zijn toestellen die een andere klant retour
zend om welke reden dan ook. VF kijkt ze goed na, zo zegt collega Tanaya.
Maarja, dat kan niemand buiten VF nagaan natuurlijk.

LET OP MENSEN. VODAFONE HEEFT EEN PROBLEEM EN STUURT U WEG MET 2E HANDSJES. WEET WAAR U AAN BEGINT! ALS U DAN TOCH GEZEUR MET EEN PROVIDER WILT MEEMAKEN, DOE HET DAN GOEDKOPER! ;-)