af
door afas Sep 3, 2009 om 22:06
Computers & telefonie

Computer sluit automatisch af

Wie kan mij helpen?


Sinds 3 maanden heb ik een nieuwe computer: AMD 64 X2 4400, 4Gb geheugen, Radeon 4350, 250 Gb HD, Windows XP.


Zodra ik een spel speel via CD-rom of internet sluit de computer zichzelf af en blijft zich daarna opstarten.


Volgens de leverancier (Eenmanszaak) gaat het om softwarematige fouten die niet onder de garantie vallen. Opmerkelijk vind ik dat het probleem zich zowel voordoet op internetsites als bij cd-roms. Hiervoor had ik 7 jaar een computer waarop ik zonder problemen spelletjes kon spelen via internet en cd-rom.


Ik hoop op jullie tips en reacties. Alvast bedankt! Groeten, Jeannet.


 

1605 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2009 om 22:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo afas,


En doe het volgende eens en kijk wat voor foutmelding er komt:


Deze Computer> Eigenschappen> Geavanceerd> Opstart- en herstelinstellingen> Dan bij systeemfouten, het vinkje weg halen bij De computer automatisch opnieuw opstarten.


Suc6

macwouter
door macwouter - Sep 3, 2009 om 22:40
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

Beste afas vooruit laat ik dan maar de eerste zijn. Mijn Acer laptop van al jaren oud met XP begon ook eens een keer spontaan opnieuw op te starten wel tig keer achter elkaar met iedere keer een blauw scherm die het had over clusters die niet gevonden werden of niet geldig waren.Een systeemherstel haalde niets uit en je werd doodgegooid met reactie,s als je harde schijf is stuk of je laptop is versleten.Ik heb er weken mee gezeten totdat ik het idee maar aanhaalde om alles maar weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen waar ik eigenlijk geen zin in had. Het schijnt dat ik per ongeluk een belangrijk bestand verwijderd had of iets van software want na alles terug gezet te hebben naar de fabrieksinstellingen heb ik het nooit meer meegemaakt en kan ik nog steeds fijn internetten.




macwouter
door macwouter - Sep 3, 2009 om 22:41
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

Was blijkbaar niet de eerste....


freya
door freya - Sep 5, 2009 om 20:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo afas,

Het zal naar alle waarschijnlijkheid ook wel een softwareprobleem zijn. De eerste stap zal toch moeten zijn om te controleren of alle drivers wel up-to-date zijn. Kijk in eerste instantie naar de chipsetdrivers voor het moederbord en daarna naar de drivers voor de videokaart.

m.vr.gr. Freya


af
door afas - Sep 5, 2009 om 21:23
3 Antwoorden / 6 Vragen
0

Beste Freya,


Hartelijk dank voor je reactie. Helaas zit ik nog met vragen/problemen.


Allereerst het feit dat de PC slechts 3 maanden oud is en drivers al niet meer up-to-date kunnen zijn?


Hoe kan ik dit controleren en hoe vaak is controle nodig?


Hoe vind ik chipsetdrivers (moederbord) en drivers voor de videokaart?


Hoe kan ik dan de juiste keuzes en toepassingen maken?


Moet ik via Extra/Internetopties/Geavanceerd/ Instellingen ook vinkjes nazien?


Onbegrijpelijk, zo'n nieuwe PC met ruime specificaties. M'n vorige (veel beperkter) PC kon 7 jaar zonder problemen spel-cd's en spellen via site's aan.


Ik stel het zeer op prijs als je mij wilt helpen.


Groeten en bijv.dank, Jeannet.


 

freya
door freya - Sep 5, 2009 om 22:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het probleem met nieuwe computers is vaak dat er ook nieuwe (lees: recente) hardware in zit, waarvan de drivers nog niet optimaal zijn en soms nog 'bugs' bevatten. Na één of meer updates zijn deze fouten er dan uit en is verder updaten ook meestal niet meer nodig en kan een computer vervolgens jaren probleemloos werken.

Mocht je niet zo vaardig zijn met dit updaten, dan is het wellicht verstandiger om eerst de optie van edrick3 te proberen. Wanneer je namelijk de door edrick3 bedoelde optie uitschakelt, zul je bij het optreden van een fout een foutmelding te zien krijgen in plaats van dat de computer meteen opnieuw opstart. Post hier dan even welke foutmelding je te zien krijgt en wellicht geeft dat dan meer duidelijkheid over de oorsprong van het probleem.

Freya




af
door afas - Sep 7, 2009 om 12:43
3 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hallo freya,


Heb de oplossing van edrick al geprobeerd, maar het stond niet aangevinkt.


Hoe kan de drivers controleren en dan updaten?


Alvast bedankt


Jeannet

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer