au
door auguste Jun 17, 2010 om 14:22
Computers & telefonie

Computer start soms niet op

de laatste tijd heb ik problemen met het opstarten van mijn pc.
Als ik dan de stroom eraf haal en met
herstelprogramma opstart doet hij het weer.
Ik hem hem al gescand op virussen,
en daar was niks aan de hand.
Weet iemand van jullie soms wat het probleem zou kunnen veroorzaken?

3978 5 Rapporteer

ronvm
door ronvm - Jun 18, 2010 om 12:54
22 Antwoorden / 1 Vragen

Dit kan van alles zij, maar het meest denk ik aan ontbrekende bestanden (*.dll) of een beschadigde boot-sector. Wat geeft hij aan wanneer hij opgestart wordt zonder herstel-disk?

tijn1978
door tijn1978 - Jun 18, 2010 om 13:37
9 Antwoorden / 0 Vragen

Kan zijn dat je bad sectors op je harde schijf heb als het al om wat oudere pc gaat (dat zijn beschadigingen op de hard disk zelf) waardoor het systeem elke keer corrupt kan raken,en denk zelf dat je Windows register/boot-sector is waar dan dan enkele (*.dll) bestanden corrupt/beschadigt is en het beter is om alles te back-uppen van systeem schijf (meestal c schijf ) en nieuwe installatie te doen want systeem herstel werkt meestal niet goed.

blorong
door blorong - Jun 18, 2010 om 13:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het eerste wat ik doe als ik een PC tegenkom met dit soort rare problemen is de kast openen en de elco's op het mobo bekijken. Drie weken geleden was het weer raak bij een 2½ jaar oude Medion-pc (Aldi) van een kennis ... nog net binnen de garantietermijn van drie jaar en door Medion prima afgehandeld (mobo vervangen)

hoezowie
door hoezowie - Jun 18, 2010 om 14:05
13 Antwoorden / 0 Vragen

Persooonlijk denk ik dat "blorong" te veel Af.Ko.'s bezit... ;)

Maar het antwoord van tijn1978, geeft bij mij de meest beste indruk,
je kan daarbij proberen om in 'Safe-Mode' op te starten, en via [Start] -> [Uitvoeren] (Run in het Engels) in te typen:

CHKDSK C: /F /R /X

Druk dan op [Enter]
Het Zwarte scherm zegt dan dat jou opgedragen CHKDSK te kunnen uitvoeren NA, de volgende PC-herstart, jij geeft dan aan Ja / Yes.
Jou PC gaat dan herstarten - belangrijk is dat je tijdens deze herstart, niet de toetsen aanraakt, anders verstoor je het proces.

Als jou harde schijf gerepareerd kan worden (vanwege 'bad-sectors'), dan doet MS Windows dat ook.

Als het probleem zich blijft voor doen, zoek dan maar snel online ergens een naar een nieuwe hardeschijf die in jou PC past (S-ATA / Parallel-ATA / IDE), want die zal je nodig hebben...

(Ondertussen; kopieer zo veel mogelijk jouw belangrijke spullen naar een veilige plek, bv USB-Stick, denk daarbij aan 'Favorieten', 'Outlook Email' (gebruik de Export naar .PST-functie binnen outlook), 'Word Documenten', 'Excel Spreadsheets', etc.

Succes,
Hoezowie.
IT/ICT Sr.System Engineer

Laat me even horen wat je van mijn antwoord vind aub?

he
door hennasol - Jun 18, 2010 om 20:35
40 Antwoorden / 7 Vragen

had ik laatst ook. in veilige modus herstelpunt gezocht van een poos geleden en nu geen probleem meer. vermoedelijk was het een update van windows.