bo
door boheemen Aug 31, 2007 om 13:51
Computers & telefonie

Computer valt uit.......

Hallo,

Mijn computer valt soms opeens uit!

Het lijkt dat hij dat voornamelijk doet als ik fot's bekijk maar soms ook als ik aan het surfen ben of in bv een word document bewerk.

Waar moet ik zoeken voor een oplossing?

Groetenn,

Hubert

461 4 Rapporteer

tijn1978
door tijn1978 - Aug 31, 2007 om 14:50
9 Antwoorden / 0 Vragen

kan zijn dat je pc/laptop te warm wordt dan schakeld de (bios) ter beveiliging je pc/laptop uit.

draaien alle fan's nog.

heb je de pc/laptop wel eens schoon gemaakt van binnen.

alle fan's en koel bloken/ribben.

ook kan het nog zijn dat je voeding onstabile is als het al wat oudere pc/laptop is

je kan proberen speedfan te instaleren om te kijken of alle fan's nog draaien te vinden op http://www.almico.com/sfdownload.php hoop dat je hier wat aan heb.

akkefiet
door akkefiet - Aug 31, 2007 om 15:44
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Halo Boheemen

Omdat dit aan van alles kan liggen graag iets meer info:
- Uitvallen: is de stroom dan van de pc af? of is het vastlopen?
- Windows XP?
- wat voor pc (type, processor, geheugen ...)

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

spleetoog
door spleetoog - Aug 31, 2007 om 18:44
130 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gebeurd er dan precies ?
En gaat het opstarten wel goed dan ?
Er kunnen veel mogelijkheden het probleem zijn .

jo
door johattje - Jan 22, 2008 om 23:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het komt voor dat een computer kast overkoeld wordt, dit wil zeggen dat de kast te veel aan ventilatoren heeft en de luchtstroom weggeleid wordt van de processor. Ik heb dit al vaker bij computers geconstateerd.  ook wil het wel eens zo zijn dat er twee fans naar de processor blazen.