ma
door mardutly Aug 12, 2014 om 16:18
Computers & telefonie

Conputer op TV

Ik heb een TV met smart TV en wil daar graag gebruik van maken met mijn computer. Dat was aangesloten door de winkel die mij de TV leverde. Maar nu heb ik een andere computer en weet niet hoe ik de computer kan gebruiken op mijn TV

6806 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2014 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mardutly,

Lijkt me op dezelfde manier als je vorige computer.

Kijk eens hier

Of hier.

Welk merk/type tv gaat het om?

Suc6

ma
door mardutly - Aug 12, 2014 om 17:42
25 Antwoorden / 18 Vragen

Edrick3, het gaat om een wifi verbinding van mijn computer naar mijn Philips TV. De monteur die mij TV heeft geïnstalleerd, heeft toen een wijziging in mijn computer gedaan, en dat weet ik niet, hoe dat is gegaan

dutch1
door dutch1 - Aug 13, 2014 om 11:55
90 Antwoorden / 46 Vragen

Dag allemaal,
Interessant onderwerp.
De computer ingesteld op een dubbelscherm waarbij op het eerste en tweede scherm hetzelfde wordt uitgezonden.
Het 2e scherm wordt dan in mijn geval de Samsung.
Deze heeft wel een eigen browser maar dat ding is absoluut waardeloos buiten het aangeboden programma van Samsung.
Ik ben al enige tijd bezig de oplossing te vinden met USB, via het electriciteisnet enz.
Ik gebruik nu een HDMI-kabel, maar geluid heb ik dus niet
Had dat wel eens maar weet niet meer wat en hoe.
Lees nu over een extra lijntje voor geluid.
Het ook een ezCast gehad, maar die bleek kapot te zijn toen ik de usb-draad erin zat en natuurlijk de rekening kwijt.
Daarbij had ik overigens wel het beste resultaat.
Dus ben benieuwd hoe en waar het juiste antwoord wordt gevonden.

Dutch1

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 12:14
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=dutch1 schreef op woensdag 13 aug 2014, 11:55]
Ik ben al enige tijd bezig de oplossing te vinden met USB, via het electriciteisnet enz.
Ik gebruik nu een HDMI-kabel, maar geluid heb ik dus niet
Had dat wel eens maar weet niet meer wat en hoe.
Lees nu over een extra lijntje voor geluid.

Je betoog is nogal warrig.
1. beeldoverdraging via USB in niet mogelijk (in jouw geval)
2. beeld via het stroomnet is niet mogelijk
3. HDMI bevat wel degelijk geluid, dus dat is de weg die je moet bewandelen
4. extra lijntje kan ook, maar is voor HDMI niet nodig (voor DVI wel).

Je wilt dat het beeld van je computer wordt weergegeven op je TV?
Dan heb je niets aan een netwerkverbinding via USB of het stroomnet.

Heb je een desktop-PC of heb je een notebook?

ro
door ron530 - Aug 13, 2014 om 12:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een smart tv van Philips maakt een verbinding middels het netwerk verbinding met de pc. Vooral het streamen van video en audio is super handig. Philips had daar een programma voor, mediamanager en twonky maar beide worden niet meer als zodanig ondersteunt. Toch zijn ze op de servicepagina nog wel te downloaden. Wellicht kan het ook simpeler maar hang me er niet aan op, ga naar home kies netwerk en zoek de aangesloten apparaten, als de pc herkent wordt kies toevoegen de pc zal dan in het netwerk opgenomen zijn.

br
door brui0929 - Aug 13, 2014 om 12:24
634 Antwoorden / 10 Vragen

Steek de wifi adapter in de usb poort van de computer.
Zet de tv aan en start de computer op ga op de tv naar menu instellingen NETWERK instellingen verbindingsinstellingen kies draadloos. De tv gaat nu naar een toegangspunt zoeken hierna meld de tv draadloos netwerk gevonden kies OK.
Nu kunt u alle media bestanden draadloos afspelen de tv.

ka
door karellodewijks - Aug 13, 2014 om 13:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bij HDMI verbinding moet de geluid kaart naar HDMI in gesteld worden.
Na deel geen geluid meer uit de laptop.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 13:45
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=karellodewijks schreef op woensdag 13 aug 2014, 13:33]Bij HDMI verbinding moet de geluid kaart naar HDMI in gesteld worden.
Na deel geen geluid meer uit de laptop.

Ik zie het nadeel niet.
Wil je top-geluid dan gooi je het toch via een goede geluidsinstallatie.
Overigens, bij mijn notebook gaat het gewoon standaard via HDMI (en inderdaad niet meer via de notebook).
Bij een desktop-PC kan het zijn dat de videokaart wel een HDMI-aansluiting heeft, maar aangezien het een videokaart is kan deze geen geluid weergeven. Technisch gezien dus eigenlijk een DVI-aanluiting met een HDMI stekker. Dan heb je voor geluid wel een tweede kabel nodig.
Vandaar ook de vraag of het een notebook of desktop-PC betreft.
Bij onboard-videokaarten heeft een Desktop-PC dat probleem overigens niet, maar bij losse videokaarten kan dat dus voor komen.

endemion
door endemion - Aug 13, 2014 om 14:28
237 Antwoorden / 3 Vragen

Iedereen die antwoord probeert te geven maakt het alleen maar verwarrender.
Met de gegeven informatie door de vraagsteller valt geen goed antwoord te geven. Want wat wil je nou precies? Daadwerkelijk de PC aansluiten op de TV dus zodat je PC beeld en geluid op je TV krijgt lijkt me al niet van toepassing door het noemen van die wifi verbinding. Zal dus eerder om een mogelijkheid gaan om media van een pc direct op de TV af te spelen.

Als een smart TV (en ook wat TV's voor het smart gebeuren) verbonden is met je thuisnetwerk (dus ook met internet, of gaat het daar al mis?). Is het het makkelijkst een DLNA server te gebruiken. Die installeer je op een PC, vervolgens maak je een media bibliotheek aan waarna die media beschikbaar is op je hele netwerk voor apparaten die overweg kunnen met DLNA zoals elke smart TV (Serviio is een goede optie).

Dan heb je ook nog alternatieven zoals wifi connect (Phillips noemt het Wifi MediaConnect of Wireless Connect). Werkt natuurlijk net zoiets als een DLNA sever, is het wellicht ook gewoon maar dan van hunzelf.

@edrick3
Heel leuk altijd die "hier's" van jou maar doe mij een lol en zet er ff in een paar woorden bij wat er onder zo'n link te vinden valt. Scheelt ons weer een hoop extra werk en vensters om na te gaan of die "hier's" daadwerkelijk nuttige info bevatten.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 14:51
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=endemion schreef op woensdag 13 aug 2014, 14:28]Iedereen die antwoord probeert te geven maakt het alleen maar verwarrender.

Dat komt ook door de reactie van Dutch1 die feitelijk inhaakt en weer een nieuwe situatie introduceert.
TS en Dutch1 moeten dus even opletten op welke situatie wordt gereageerd.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dutch1 kan inderdaad beter voor zijn eigen probleem zelf een vraag stellen. En vraagsteller zou ook beter kunnen uitleggen wat hij precies wil en bijv. ook kunnen vertellen om welk type tv het gaat en welke besturing op de pc staat.

ma
door mardutly - Aug 13, 2014 om 16:10
25 Antwoorden / 18 Vragen

aurora1 ik wil mijn multimedia van mijn pc op mijn smart TV (Phillips) kunnen bekijken, en dan is mijn vraag hoe moet ik dat instellen op mijn pc (windows 7) dus wat voor instellingen moet ik veranderen op mijn PC om mijn muziek enz. vin smart TV af te spelen.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 16:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mardutly schreef op woensdag 13 aug 2014, 16:10]aurora1 ik wil mijn multimedia van mijn pc op mijn smart TV (Phillips) kunnen bekijken, en dan is mijn vraag hoe moet ik dat instellen op mijn pc (windows 7) dus wat voor instellingen moet ik veranderen op mijn PC om mijn muziek enz. vin smart TV af te spelen.

Ik denk dat ik 'm begin te snappen.
U heeft een nieuwe PC en voor de rest is er niets gewijzigd.
U heeft kennelijk internet en ik neem maar even aan dat dat ook via Wifi gaat.
Uw TV zal ook nog in het Wifi netwerk hangen.

Ga op uw PC naar de map waar de bestanden staan die u wilt delen. Klik met de rechter-muis-knop op die map en kies voor 'Delen met' en vervolgens op 'Thuisgroep'. U deelt dan de bestanden van uw PC op uw netwerk zodat de TV ze ook kan vinden.

ph
door philip36 - Aug 13, 2014 om 16:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op onderstaande link staan enkele beschrijvingen over het instellen van de PC voor het streamen naar de TV.

http://computertotaal.nl/page/search?cx=007690427751836045954%3Av4uepnszqw0&cof=FORID%3A11&q=probleemloos+media

Als u dikwijls media van de PC naar de TV afspeelt is het misschien te overwegen om een simpele NAS te kopen.
Van WD met 2 TB harde schijf b.v. zie ik ze al voor € 100.
Hiermee bespaar je ten eerste een hoop energie, desktop of laptop niet nodig voor afspelen en ten tweede af te spelen op TV, tablet en natuurlijk ook op computer als je dat wilt.
De videobestanden op de NAS moeten wel door de TV ondersteund worden.
Zie handleiding TV.
En het instellen van de NAS is verbazend eenvoudig.
De NAS komt gewoon in de verkenner te staan en je kunt met 'slepen' er allerlei bestanden opzetten, als back-up maar ook om te delen met ander Pc's in het netwerk.

ma
door mardutly - Aug 13, 2014 om 17:50
25 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt voor de informatie CZAR en Philip36, hier kan ik wat mee, ik ga er mee aan de slag