fu
door fuzz25 Nov 13, 2015 om 11:41
Computers & telefonie

Consumentenbond blundert

Consumentenbond geeft Samsung Galaxy S5 SM-G900F predicaat als beste getest en gaat voorbij aan de toestel leeftijd van 1,5 jaar. De goedkoopste volgens de consumentenbond is 405,29.
Alleen de duurste android smartphones krijgen 2 jaar ondersteuning. Als ze net op de markt gebracht zijn.
Dit toestel is 1,5 jaar oud, waarschijnlijk krijgt het geen ondersteuning dus meer van google. Of slechts een half jaar en dat voor 405,29. Dat is weg gegooid geld.
De consumentenbond heeft in 2015 onderzocht hoe het staat met ondersteuning van smartphones en dan vooral android.
Ze vermelden de toestel leeftijd wel, maar alleen als je verder zoekt. Als je niet verder zoekt of je hebt er geen idee van dat het gevolgen heeft, omdat je bijv. niet technisch ben of gemist hebt. Ben je de klos en kan je na een half jaar of eerder kan je je tweede smartphone kopen.
Had je net zo goed de dure Iphone S6 kunnen kopen, is goedkoper en je krijgt 4 jaar updates.
Ik heb het gemeld, maar tot dusver geen excuses. Ze willen niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt.

791 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2015 om 14:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Da's omdat ze ook geen fout gemaakt hebben.

Waardeloos advies verder om dan maar een iPhone 6S te kopen, dat toestel zit in een compleet andere prijsklasse.

fu
door fuzz25 - Nov 13, 2015 om 14:45
20 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wat beter lezen graag.

Als je de Samsung Galaxy S5 SM-G900F koopt kan je hem metteen in de vuilnisbak mikken. Dat koste als je de goedkoopste had al 405,29.

Het toestel is als je het nu aanschaft 1,5 jaar oud.
Als het nieuw is krijg je 1,5
(en 200 euro duurder zou zijn) tot 2 jaar updates.
De update tijd is al verlopen.

Is deze rekensom te moeilijk.

Dus als je een 2 jarig abonnement daarbij hebt afgesloten. Kan je alleen hopen dat de simkaart in het nieuwe toestel past. Of dat je een nano-sim nodig hebt, waar je evt voor moet betalen.

Ze geven indirect wel toe dat ze ermee bezig zijn.

Eigenlijk moet je direct een nieuwe kopen als je hem niet af kan zien van koop. Ben je dat geld kwijt.

Die nieuwe kost ook ongeveer 400 voor 1,5 jaar updates en 600 euro voor 2 jaar updates. Dan heb je samen al 800 0f 1000 euro uitgegeven voor slechts 2 jaar ondersteuning.

De iphone 6S 16GB (of meer geheugen) is dan een stuk goedkoper en je krijgt gegarandeerd 4 jaar updates. Terwijl het vorige voorbeeld met android maar 2 jaar updates krijgt.

Is het nou duidelijk.

Als je nou eens met goed onderbouwde kritiek komt en me niet neersabeld en wat beter leest.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2015 om 15:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Een telefoon die niet up to date is functioneert nog prima, de stelling dat je die in de prullenbak kunt gooien is pure onzin.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2015 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kunt u dan over een half jaar niet meer bellen? Jammer dan.

pi
door pieterwolters - Nov 13, 2015 om 17:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je krijgt een (nog altijd) high-end telefoon voor rond de 400 euro. Dat is dus inderdaad "beste koop".

sl
door slobberbone - Nov 13, 2015 om 17:58
508 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja, waarom een dure Apple en geen Motorola of een Microsoft?

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2015 om 18:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat een onzinverhaal.

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2015 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Fuzz25 is duidelijk een Apple freak, die niet begrijpt dat lang niet iedereen een Apple freak is. In een ander topic begon hij ook al over een iPad terwijl iemand een Android tablet had.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2015 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Waarom leest hij dan een test over andere telefoons? :-))

fu
door fuzz25 - Nov 14, 2015 om 08:17
20 Antwoorden / 3 Vragen
0

De test ging over updates van smartphones met Android iOS en Windows.
Ik ben geen Apple fan. Maar het is het enige systeem dat 4jaar updates krijgt van het besturingssysteem. Bij Android weet je niet wat je krijgt. I
Ik had een telefoon van 180 euro die maar 6 maanden updates kreeg van 4.4 naar 4.4.2 en dat was het. 180 euro was weggegooid geld.

fu
door fuzz25 - Nov 14, 2015 om 08:19
20 Antwoorden / 3 Vragen
0

Windows telefoon kan ook een goede zijn. Update ongeveer 3 jaar. Is coulanter dan Android en goedkoper dan Apple. Maar geen enkele fabrikant die aangeeft tot wanneer het toestel updates krijgt.

sl
door slobberbone - Nov 14, 2015 om 08:47
508 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik denk dat gemiddelde smartphone bezitter het niet interesseert die hebben zeker binnen 2 jaar wel een nieuwe.

hansje klein
door hansje klein - Nov 14, 2015 om 08:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Er is al actie ondernomen door de Consumentenbond........

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/updaten/

fu
door fuzz25 - Nov 14, 2015 om 09:06
20 Antwoorden / 3 Vragen
0

De gemiddelde smartphone gebruiker sluit een abonnement met telefoon voor 2 jaar af. En stapt dan over. Maar er zijn mensen die het toestel bijvoorbeeld erg prettig vinden, zoals een familielid. Die bij verlenging van het abonnement hetzelfde verouderde toestel aanschafte. Maar ja dat wist ze dus niet en ze werd ook net gewaarschuwd.

Bij abonnementen met zogenaamde gratis telefoon is het toestel vaak al oud, bijvoorbeeld een half jaar of nog ouder. Dat betekent een half jaar minder updates en een half jaar veiligheidslekken, waar je geen patch voor krijgt.

fu
door fuzz25 - Nov 14, 2015 om 09:12
20 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik weet dat de Consumentenbond actie heeft ondernemen. Maar dat is vooral dat ze updaten tot 1,5 tot 2 jaar. Want ook dat doen niet alle fabrikanten. De Consumentenbond kon er geen lijn in ontdekken welke fabrikant 2 jaar updates of minder updates bijvoorbeeld slechts een half jaar. Mijn toestel van 180 euro kreeg slechts 2 miezerige updates van Android 4.4 naar 4.4.2 en dat was het.
Ze komen wel met kooptips om een toestel aan te schaffen dat je meer kans hebt om lang updates te krijgen.
Ik zal de link opzoeken. Kan ik het onderbouwen. Krijg ik wat minder negatieve reacties, Dan zie je het misschien zelf.

hansje klein
door hansje klein - Nov 14, 2015 om 11:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Veel gestelde vragen en antwoorden erop......

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/updaten/faq/

Cookies
door Cookies - Nov 14, 2015 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=fuzz25 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 09:06]De gemiddelde smartphone gebruiker sluit een abonnement met telefoon voor 2 jaar af. En stapt dan over. Maar er zijn mensen die het toestel bijvoorbeeld erg prettig vinden, zoals een familielid. Die bij verlenging van het abonnement hetzelfde verouderde toestel aanschafte. Maar ja dat wist ze dus niet en ze werd ook net gewaarschuwd.


Tja, als je iets nieuws koopt, of het nou een koelkast of een smartphone is, is het wel zo verstandig zelf even onderzoek te doen. En naar tests van de CB kijk ik al helemaal nooit.

hansje klein
door hansje klein - Nov 14, 2015 om 12:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0




Tja, als je iets nieuws koopt, of het nou een koelkast of een smartphone is, is het wel zo verstandig zelf even onderzoek te doen. En naar tests van de CB kijk ik al helemaal nooit.

......omdat u de tests niet vertrouwd of omdat u niet lid bent?

sl
door slobberbone - Nov 15, 2015 om 09:24
508 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 14 nov 2015, 12:32]


Tja, als je iets nieuws koopt, of het nou een koelkast of een smartphone is, is het wel zo verstandig zelf even onderzoek te doen. En naar tests van de CB kijk ik al helemaal nooit.

......omdat u de tests niet vertrouwd of omdat u niet lid bent?

Inderdaad niet helemaal, vaak is aanbod beperkt en er moet door fabrikanten betaald voor worden en als je met de testresultaten aan de haal wilt gaan moet daar afzonderlijk ook nog voor betaald worden.

Er zijn genoeg andere bronnen om testresultaten te zien en die vaak ook uitvoeriger zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer