Jaren heb ik een internet en telefoon abonnement gehad bij Tele 2. De TV had ik bij Ziggo. Bij tele 2 belde ik sávonds na 19.00 uur en in het weekend gratis naar alle telefoonnummers, behalve mobile en 0900 nummers!
Begin december 2013 toch maar besloten over te gaan naar Ziggo alles in een pakket! De kinderen hebben ook Ziggo en bellen naar Ziggo klanten onderling is gratis.
Nu krijgen we een mail dat Ziggo per 1 april 2014 stoppen gaat met het onderling gratis bellen van/naar Ziggo klanten! Uiteraard schrijven zij dat je, je contract op kan zeggen. Dat is nu geen optie meer. Vervolgens blijven ze reclame maken met hun alles ineen pakket, dat wegens succes verlengd gaat worden! Ik voel me weer besdodemieterd!!!!!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Dat is Ziggo eigen, dingen verplichten, eerder ook al verplicht over naar digitale tv, dan roepen; "maar u kunt opzeggen dus wij verplichten u echt helemaal niets". Gelukkig is hun draadje stabiel, anders was ik allang weggeweest. Oh wacht, heb hier overigens ook helemaal geen andere optie..
Gelukkig is daar gewoon een goede oplossing voor (dan bel je gratis naar alles vast nummers). Mag ik alleen niet vertellen hier :-).
De voorwaarden kunnen wijzigen. En ze bieden u de optie om het contract stop te zetten. Tot zover zie ik geen "besodemieterij" maar correct handelen.
Stop gewoon met "vaste lijn bellen", maar neem met zijn allen een mobiel (abo of pre paid ) met gratis of bijna gratis naar de gelijke provider te kunnen bellen.
Maar wat is de reden van : "Dat is nu geen optie meer."
Met Skype kun je onderling ook gratis bellen en elkaar zien What's app is een tweede mogelijkheid. Overdag tussen 08:00 en 20:00 geldt een start tarief van €0.09 en gesprekstarief van € 0,09 cent Wacht tot 8 uur ,s avonds dan belt u gratis.
Ik zit in het zelfde schuitje mijn kinderen en mijn klein kinderen hebben dus ook ziggo alles in 1, zelf kennissen maar het zat er al aan te komen. Omdat UPC dit al maanden eerder dit heeft gedaan. Maar ik heb er toch wel al jaren plezier van gehad.
[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:51]
Gelukkig is daar gewoon een goede oplossing voor (dan bel je gratis naar alles vast nummers). Mag ik alleen niet vertellen hier :-). Maak er een tip van en leg het heel goed uit. Dan kun je altijd met een klik ernaar verwijzen.
Bellen via de vaste lijn is toch ook bijna niet meer van deze tijd, via internet zijn er zoveel alternatieven. Zoals het hierboven genoemde Skype en, je mag het best noemen lekkerisdat, bellen via voip.
[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 20:14][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:51]
Gelukkig is daar gewoon een goede oplossing voor (dan bel je gratis naar alles vast nummers). Mag ik alleen niet vertellen hier :-). Maak er een tip van en leg het heel goed uit. Dan kun je altijd met een klik ernaar verwijzen. Goede tip ga ik zeer binnenkort even doen.
Voor nu mogen mensen het met dit (onderling bel je gratis) en dit (enkel wifi en 'n mobieltje nodig (aangezien je dat toch al hebt..)) doen. :-)
[quote=brui0929 schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:59] Overdag tussen 08:00 en 20:00 geldt een start tarief van €0.09 en gesprekstarief van € 0,09 cent Wacht tot 8 uur ,s avonds dan belt u gratis.
Hoe kom je daar nou bij? Zonder VolopBellenAltijd moet je ook 's avond start en gesprekstarief betalen.
Hoezo is een vaste lijn niet meer van deze tijd Duimenge? Ik heb juist mijn vaste telefoonlijn nog aangehouden om andere mensen en mijzelf niet op onnodige hoge mobile kosten te jagen.....is dat gek!
Het heeft geen zin meer om nu weer Tele 2 terug te nemen Mahadma. Mijn abonnement was al van 7 jaar terug, dus verouderd. Ik krijg nu niet meer hetzelfde abonnement terug.
Natuurlijk weet ik dat er Skype en What's app is, maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien, en dan zeggen u kunt het contract wel gelijk opzeggen!
En iets meer duidelijkheid lekkerisdat, zou fiin zijn!
De kosten voor mobiel/vaste lijn en vaste lijn/mobiel zijn vaak vrijwel gelijk. Kijk maar eens naar de mobiele tarieven. Prepaid biedt vaak opties zoals na 10 minuten verder gratis oid.
Tja, en dat ze je eerst lekker maken, dat dot niet alleen Ziggo. Alles veranderd en vaak in het voordeel van de providers. Die kunnen daardoor een gelijke prijs blijven hanteren ipv een abo verhoging. Gewoon verkoop trucken. Maar die zullen er altijd zijn.
........Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien.......
Ben ik met je eens! Zijn natuurlijk gewoon rotgeintjes. Bovendien hebben ze de afgelopen tijd veel klanten binnen gehaald met 1 of 2-jarige contracten. Kregen ze voor weinig tot niets een recorder voor. Zeggen ze nu het contract op, moet de recorder weer terug. Wat veel mensen natuurlijk niet willen doen.
Wat ik zelf ga doen (net als veel anderen) is mijn Alles-in-1-Pluspakket downgraden. Dat levert me 10,- euro p.m. op, waarvoor ik dan een VolopBellenAltijd abo neem à 10,- euro. Blijven mijn maandelijkse kosten toch gelijk.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:04]........Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien.......
Ben ik met je eens! Zijn natuurlijk gewoon rotgeintjes. Bovendien hebben ze de afgelopen tijd veel klanten binnen gehaald met 1 of 2-jarige contracten. Kregen ze voor weinig tot niets een recorder voor. Zeggen ze nu het contract op, moet de recorder weer terug. Wat veel mensen natuurlijk niet willen doen.
Wat ik zelf ga doen (net als veel anderen) is mijn Alles-in-1-Pluspakket downgraden. Dat levert me 10,- euro p.m. op, waarvoor ik dan een VolopBellenAltijd abo neem à 10,- euro. Blijven mijn maandelijkse kosten toch gelijk.
[quote=mahadma schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:03] Tja, en dat ze je eerst lekker maken, dat dot niet alleen Ziggo. Alles veranderd en vaak in het voordeel van de providers. Die kunnen daardoor een gelijke prijs blijven hanteren ipv een abo verhoging. Gewoon verkoop trucken. Maar die zullen er altijd zijn.
Dat klopt: UPC was Ziggo al voor gegaan met het schrappen van onderling gratis bellen. Zat er zelf al op te wachten wanneer Ziggo ging komen.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:04]........Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien.......
Ben ik met je eens! Zijn natuurlijk gewoon rotgeintjes. Bovendien hebben ze de afgelopen tijd veel klanten binnen gehaald met 1 of 2-jarige contracten. Kregen ze voor weinig tot niets een recorder voor. Zeggen ze nu het contract op, moet de recorder weer terug. Wat veel mensen natuurlijk niet willen doen.
Wat ik zelf ga doen (net als veel anderen) is mijn Alles-in-1-Pluspakket downgraden. Dat levert me 10,- euro p.m. op, waarvoor ik dan een VolopBellenAltijd abo neem à 10,- euro. Blijven mijn maandelijkse kosten toch gelijk.
Klopt precies Carola, ook ik heb gebruik gemaakt van hun aanbieding. Ik heb een tablet genomen. Heb met bijbetaling de tablet van 10 inch genomen. Dit was wel gekoppeld aan een 1 jarig contract. Ik denk niet dat ik nu zomaar het contract op kan zeggen! Of zou ik op mkogen zeggen en de tablet mogen houden?
Opzeggen kan altijd ......... als je de rest afkoopt. Want je tablet zal je zoals ik nu denk zeker moeten betalen. Je kan natuurlijk informeren wat het prijzenplaatje wordt.
Ja, dat is wel lullig dat je vanwege een tablet aan een één jarig contract vast zit. Daarna bellen gewoon helemaal opzeggen, eventueel internet ook nog downgraden. Ben je klaar voor 38,95 euro. Voor het verschil kan je via voip heel de wereld rond bellen.
Een vaste lijn niet meer van deze tijd...... nou ik zou hem niet willen missen. Ik heb gewoon mijn 3 in een bij tele2 waarbij ik voor 15 euro altijd onbeperkt kan bellen naar vast en mobiel. Goedkoop en je kunt met iedereen bellen tot je een ons weegt. Na 300 minuten heb je het geld er al uit en ik bel gemiddemd ruim 14 uur per maand. Bijkomend voordeel is dat je wat betreft de kosten weet waar je aantoe bent. Geen verassingen.
Mijn mobieltje is pre paid en die heb ik om onderweg eventueel te kunnen gebruiken. Gebeurt nooit maar het kost me 10 euro per jaar.
En ach skyp, dat heb ik natuurlijk ook allang ontdekt. Dat doe ik opde tablet met de kinders, makkelijk en kost niets. We een goede tip dat Voip , daar kan ik me eens in gaan verdiepen want ik had er nog nooit van gehoord, bedankt.
Beste Carola.83 Ziggo heeft in de e-mail over de nieuwe tarieven een email verstuurd naar alle klanten In die mail vind je een link naar de nieuwe tarieven en daar staan de gesprekskosten En de tijden vermeld.
[quote=brui0929 schreef op donderdag 6 feb 2014, 22:08] Beste Carola.83 Ziggo heeft in de e-mail over de nieuwe tarieven een email verstuurd naar alle klanten In die mail vind je een link naar de nieuwe tarieven en daar staan de gesprekskosten En de tijden vermeld.
Dat weet ik, maar moet je wel beter lezen wat er in staat! GRATIS onderling bellen is vanaf 1/4 alleen nog mogelijk met een VolopBellenAltijd abo van 9,95 p.m.
Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor jullie reacties. Ik ben een heel stuk wijzer geworden. Morgen eerst Ziggo eens bellen of ik met het behouden van de tablet mijn abonnement op kan zeggen. Ik heb er een zwaar hoofd in, zie wel erg op om in discussie te gaan met Ziggo. Heb daar erg nare ervaringen mee gehad in het verleden!
[quote=alysia schreef op donderdag 6 feb 2014, 22:38]Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor jullie reacties. Ik ben een heel stuk wijzer geworden. Morgen eerst Ziggo eens bellen of ik met het behouden van de tablet mijn abonnement op kan zeggen. Ik heb er een zwaar hoofd in, zie wel erg op om in discussie te gaan met Ziggo. Heb daar erg nare ervaringen mee gehad in het verleden!
Nogmaals iedereen bedankt! Groetjes Alysia
Ben benieuwd naar het antwoord van klantenservice. Horen we het hier nog even?
Net met Ziggo gebeld omdat ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt op mijn factuur, onderling bellen was niet meer gratis.
" De meeste mensen hebben een mail gekregen" , zegt de medewerkster. Nou ik niet. Even met mijn ouders en schoonouders gebeld. Deze hebben ook geen mail gehad. Wel heeft mijn modder het in de krant gelezen. Verder geeft de klantenservice aan dat de meeste mensen die ze ondervraagd hadden liever willen betalen oor het bellen dan het bellen gratis hebben. Nou ik niet. Mijn abonnement wordt nu in een ker 10 euro duurder. Leuke manier van reclame maken. eerst mensen lokken en dan de voorwaarden veranderen. Overstappen willen de meeste mensen natuurlijk niet, te veel rompslomp, of kunnen het gewoonweg niet omdat ze aan een contract vast zitten ivm bv de hdrecorder.
Ik ben net een half jaartje overgestapt, mijn ouders later en mijn schoonouders pas een maand of drie gelden. Verder zat mijn hele familie eigenlijk al op Ziggo.Als je klant wil worden maken ze reclame met gratis onderling bellen. Voor ons de voornaamste reden om op Ziggo over te stappen. Sneller internet hoef ik niet. Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen? Ik kon schijnbaar telefonie annuleren als ik de mail gekregen had, maar dat kan nu niet meer.
Was de afgelopen maanden blij met ziggo en begreep mensen niet die problemen hadden. Nu begrijp ik ze. Over een jaar zijn ze drie klanten kwijt op zee manier.
"Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen?"
Ik kan mijn contract met Ziggo niet meer vinden maar ga er maar vanuit dat er in het contract staat dat ze o.a. dat gratis bellen naar andere Ziggo-abonnees ten aller tijde kunnen veranderen. Daar hebben ze zich vast voor ingedekt anders zou dat contractbreuk zijn.
In mijn geval ben ik tot zover voordeliger uit met Volopbellen voor 9,95 EURO per maand. Was voor het bellen naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers al meer kwijt dan 9,95 EURO. Nu kan ik uitgebreid naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers bellen en hoef ik er geen rekening mee te houden hoe lang ik aan de telefoon hang.
Maar het is net wat je belgedrag is, het zal vast niet voor iedereen voordeliger zijn.
En je kunt er op wachten dat die 9,95 EURO in de toekomst omhoog gaat.
[quote=martinbeckers schreef op dinsdag 13 mei 2014, 18:09]Ik voel me dus wel besodemieterd.
Net met Ziggo gebeld omdat ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt op mijn factuur, onderling bellen was niet meer gratis.
" De meeste mensen hebben een mail gekregen" , zegt de medewerkster. Nou ik niet. Even met mijn ouders en schoonouders gebeld. Deze hebben ook geen mail gehad. Wel heeft mijn modder het in de krant gelezen. Verder geeft de klantenservice aan dat de meeste mensen die ze ondervraagd hadden liever willen betalen oor het bellen dan het bellen gratis hebben. Nou ik niet. Mijn abonnement wordt nu in een ker 10 euro duurder. Leuke manier van reclame maken. eerst mensen lokken en dan de voorwaarden veranderen. Overstappen willen de meeste mensen natuurlijk niet, te veel rompslomp, of kunnen het gewoonweg niet omdat ze aan een contract vast zitten ivm bv de hdrecorder.
Ik ben net een half jaartje overgestapt, mijn ouders later en mijn schoonouders pas een maand of drie gelden. Verder zat mijn hele familie eigenlijk al op Ziggo.Als je klant wil worden maken ze reclame met gratis onderling bellen. Voor ons de voornaamste reden om op Ziggo over te stappen. Sneller internet hoef ik niet. Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen? Ik kon schijnbaar telefonie annuleren als ik de mail gekregen had, maar dat kan nu niet meer.
Was de afgelopen maanden blij met ziggo en begreep mensen niet die problemen hadden. Nu begrijp ik ze. Over een jaar zijn ze drie klanten kwijt op zee manier.
U maakte een eigen topic aan in een bestaande topic en dat mag niet.
[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 13 mei 2014, 23:33]"Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen?"
Ik kan mijn contract met Ziggo niet meer vinden maar ga er maar vanuit dat er in het contract staat dat ze o.a. dat gratis bellen naar andere Ziggo-abonnees ten aller tijde kunnen veranderen. Daar hebben ze zich vast voor ingedekt anders zou dat contractbreuk zijn.
In mijn geval ben ik tot zover voordeliger uit met Volopbellen voor 9,95 EURO per maand. Was voor het bellen naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers al meer kwijt dan 9,95 EURO. Nu kan ik uitgebreid naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers bellen en hoef ik er geen rekening mee te houden hoe lang ik aan de telefoon hang.
Maar het is net wat je belgedrag is, het zal vast niet voor iedereen voordeliger zijn.
En je kunt er op wachten dat die 9,95 EURO in de toekomst omhoog gaat.
Wijziging(en) in de abonnementsvoorwaarden kan de betrokkene binnen dertig dagen na de (schriftelijke) aankondiging of tot datum wijziging het product kosteloos opzeggen, hetzij telefonisch dan wel schriftelijk (aangetekend).
[quote=martinbeckers schreef op dinsdag 13 mei 2014, 18:09] Verder geeft de klantenservice aan dat de meeste mensen die ze ondervraagd hadden liever willen betalen voor het bellen dan het bellen gratis hebben. Geheel in lijn met de Nederlandse mentaliteit: Wij willen liever nooit iets gratis, Nederlanders betalen het liefste de hoofdprijs.
[quote=zwaardvis schreef op woensdag 14 mei 2014, 09:30]Geheel in lijn met de Nederlandse mentaliteit: Wij willen liever nooit iets gratis, Nederlanders betalen het liefste de hoofdprijs. Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op; mensen bellen gewoon minutenlang ook al is het 9 cent per minuut..
@martinbeckers overstappen naar BudgetPhone, onderling gratis, 45 euro per jaar goedkoper aan abonnementskosten, 300+ procent per minuut naar vast goedkoper en nog andere extra mogelijkheden (o.a. niet locatie afhankelijk).
Maar ja 120 euro extra per jaar gaan betalen is zo makkelijk..
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer