al
door alysia Feb 6, 2014 om 19:45
Computers & telefonie

Contract breuk ziggo?

Jaren heb ik een internet en telefoon abonnement gehad bij Tele 2. De TV had ik bij Ziggo. Bij tele 2 belde ik sávonds na 19.00 uur en in het weekend gratis naar alle telefoonnummers, behalve mobile en 0900 nummers!

Begin december 2013 toch maar besloten over te gaan naar Ziggo alles in een pakket! De kinderen hebben ook Ziggo en bellen naar Ziggo klanten onderling is gratis.

Nu krijgen we een mail dat Ziggo per 1 april 2014 stoppen gaat met het onderling gratis bellen van/naar Ziggo klanten! Uiteraard schrijven zij dat je, je contract op kan zeggen. Dat is nu geen optie meer. Vervolgens blijven ze reclame maken met hun alles ineen pakket, dat wegens succes verlengd gaat worden! Ik voel me weer besdodemieterd!!!!!

5503 33 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 6, 2014 om 19:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is Ziggo eigen, dingen verplichten, eerder ook al verplicht over naar digitale tv, dan roepen; "maar u kunt opzeggen dus wij verplichten u echt helemaal niets".
Gelukkig is hun draadje stabiel, anders was ik allang weggeweest. Oh wacht, heb hier overigens ook helemaal geen andere optie..

Gelukkig is daar gewoon een goede oplossing voor (dan bel je gratis naar alles vast nummers). Mag ik alleen niet vertellen hier :-).

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 19:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De voorwaarden kunnen wijzigen. En ze bieden u de optie om het contract stop te zetten. Tot zover zie ik geen "besodemieterij" maar correct handelen.

Stop gewoon met "vaste lijn bellen", maar neem met zijn allen een mobiel (abo of pre paid ) met gratis of bijna gratis naar de gelijke provider te kunnen bellen.

Maar wat is de reden van : "Dat is nu geen optie meer."

br
door brui0929 - Feb 6, 2014 om 19:59
636 Antwoorden / 10 Vragen

Met Skype kun je onderling ook gratis bellen en elkaar zien
What's app is een tweede mogelijkheid.
Overdag tussen 08:00 en 20:00 geldt een start tarief van €0.09 en gesprekstarief van € 0,09 cent
Wacht tot 8 uur ,s avonds dan belt u gratis.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2014 om 20:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zit in het zelfde schuitje mijn kinderen en mijn klein kinderen hebben dus ook ziggo alles in 1, zelf kennissen maar het zat er al aan te komen. Omdat UPC dit al maanden eerder dit heeft gedaan. Maar ik heb er toch wel al jaren plezier van gehad.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 20:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:51]

Gelukkig is daar gewoon een goede oplossing voor (dan bel je gratis naar alles vast nummers). Mag ik alleen niet vertellen hier :-).
Maak er een tip van en leg het heel goed uit. Dan kun je altijd met een klik ernaar verwijzen.

diumenge
door diumenge - Feb 6, 2014 om 20:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bellen via de vaste lijn is toch ook bijna niet meer van deze tijd, via internet zijn er zoveel alternatieven. Zoals het hierboven genoemde Skype en, je mag het best noemen lekkerisdat, bellen via voip.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 6, 2014 om 20:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 20:14][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:51]

Gelukkig is daar gewoon een goede oplossing voor (dan bel je gratis naar alles vast nummers). Mag ik alleen niet vertellen hier :-).
Maak er een tip van en leg het heel goed uit. Dan kun je altijd met een klik ernaar verwijzen.
Goede tip ga ik zeer binnenkort even doen.

Voor nu mogen mensen het met dit (onderling bel je gratis) en dit (enkel wifi en 'n mobieltje nodig (aangezien je dat toch al hebt..)) doen. :-)

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 20:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=brui0929 schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:59]
Overdag tussen 08:00 en 20:00 geldt een start tarief van €0.09 en gesprekstarief van € 0,09 cent
Wacht tot 8 uur ,s avonds dan belt u gratis.

Hoe kom je daar nou bij? Zonder VolopBellenAltijd moet je ook 's avond start en gesprekstarief betalen.

al
door alysia - Feb 6, 2014 om 20:47
33 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo is een vaste lijn niet meer van deze tijd Duimenge? Ik heb juist mijn vaste telefoonlijn nog aangehouden om andere mensen en mijzelf niet op onnodige hoge mobile kosten te jagen.....is dat gek!

Het heeft geen zin meer om nu weer Tele 2 terug te nemen Mahadma. Mijn abonnement was al van 7 jaar terug, dus verouderd. Ik krijg nu niet meer hetzelfde abonnement terug.

Natuurlijk weet ik dat er Skype en What's app is, maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien, en dan zeggen u kunt het contract wel gelijk opzeggen!

En iets meer duidelijkheid lekkerisdat, zou fiin zijn!

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 21:03
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De kosten voor mobiel/vaste lijn en vaste lijn/mobiel zijn vaak vrijwel gelijk. Kijk maar eens naar de mobiele tarieven. Prepaid biedt vaak opties zoals na 10 minuten verder gratis oid.

Tja, en dat ze je eerst lekker maken, dat dot niet alleen Ziggo. Alles veranderd en vaak in het voordeel van de providers. Die kunnen daardoor een gelijke prijs blijven hanteren ipv een abo verhoging. Gewoon verkoop trucken. Maar die zullen er altijd zijn.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien.......

Ben ik met je eens! Zijn natuurlijk gewoon rotgeintjes. Bovendien hebben ze de afgelopen tijd veel klanten binnen gehaald met 1 of 2-jarige contracten. Kregen ze voor weinig tot niets een recorder voor. Zeggen ze nu het contract op, moet de recorder weer terug. Wat veel mensen natuurlijk niet willen doen.

Wat ik zelf ga doen (net als veel anderen) is mijn Alles-in-1-Pluspakket downgraden. Dat levert me 10,- euro p.m. op, waarvoor ik dan een VolopBellenAltijd abo neem à 10,- euro. Blijven mijn maandelijkse kosten toch gelijk.

al
door alysia - Feb 6, 2014 om 21:05
33 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:04]........Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien.......

Ben ik met je eens! Zijn natuurlijk gewoon rotgeintjes. Bovendien hebben ze de afgelopen tijd veel klanten binnen gehaald met 1 of 2-jarige contracten. Kregen ze voor weinig tot niets een recorder voor. Zeggen ze nu het contract op, moet de recorder weer terug. Wat veel mensen natuurlijk niet willen doen.

Wat ik zelf ga doen (net als veel anderen) is mijn Alles-in-1-Pluspakket downgraden. Dat levert me 10,- euro p.m. op, waarvoor ik dan een VolopBellenAltijd abo neem à 10,- euro. Blijven mijn maandelijkse kosten toch gelijk.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 21:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:03]
Tja, en dat ze je eerst lekker maken, dat dot niet alleen Ziggo. Alles veranderd en vaak in het voordeel van de providers. Die kunnen daardoor een gelijke prijs blijven hanteren ipv een abo verhoging. Gewoon verkoop trucken. Maar die zullen er altijd zijn.

Dat klopt: UPC was Ziggo al voor gegaan met het schrappen van onderling gratis bellen. Zat er zelf al op te wachten wanneer Ziggo ging komen.

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 21:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Carola,

OT: nog even en we gaan met z'n allen weer terug naar de tam tam.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 21:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@alysia: lekkerisdat heeft het over Voip. Meer info hierover KLIK

al
door alysia - Feb 6, 2014 om 21:11
33 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:04]........Het gaat erom dat ze je eerst met alles lekker maken en wanneer het goed wat opgeleverd heeft de boel weer terug draaien.......

Ben ik met je eens! Zijn natuurlijk gewoon rotgeintjes. Bovendien hebben ze de afgelopen tijd veel klanten binnen gehaald met 1 of 2-jarige contracten. Kregen ze voor weinig tot niets een recorder voor. Zeggen ze nu het contract op, moet de recorder weer terug. Wat veel mensen natuurlijk niet willen doen.

Wat ik zelf ga doen (net als veel anderen) is mijn Alles-in-1-Pluspakket downgraden. Dat levert me 10,- euro p.m. op, waarvoor ik dan een VolopBellenAltijd abo neem à 10,- euro. Blijven mijn maandelijkse kosten toch gelijk.

Klopt precies Carola, ook ik heb gebruik gemaakt van hun aanbieding. Ik heb een tablet genomen. Heb met bijbetaling de tablet van 10 inch genomen. Dit was wel gekoppeld aan een 1 jarig contract. Ik denk niet dat ik nu zomaar het contract op kan zeggen! Of zou ik op mkogen zeggen en de tablet mogen houden?

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 21:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Opzeggen kan altijd ......... als je de rest afkoopt. Want je tablet zal je zoals ik nu denk zeker moeten betalen. Je kan natuurlijk informeren wat het prijzenplaatje wordt.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 21:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Of zou ik op mkogen zeggen en de tablet mogen houden?.......

Je zal het contract goed moeten na lezen. Of even bellen naar 1200 (dat blijft wel gratis) klantenservice.

diumenge
door diumenge - Feb 6, 2014 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat is wel lullig dat je vanwege een tablet aan een één jarig contract vast zit. Daarna bellen gewoon helemaal opzeggen, eventueel internet ook nog downgraden. Ben je klaar voor 38,95 euro. Voor het verschil kan je via voip heel de wereld rond bellen.

ekiem
door ekiem - Feb 6, 2014 om 21:44
676 Antwoorden / 100 Vragen

Een vaste lijn niet meer van deze tijd...... nou ik zou hem niet willen missen. Ik heb gewoon mijn 3 in een bij tele2 waarbij ik voor 15 euro altijd onbeperkt kan bellen naar vast en mobiel.
Goedkoop en je kunt met iedereen bellen tot je een ons weegt. Na 300 minuten heb je het geld er al uit en ik bel gemiddemd ruim 14 uur per maand.
Bijkomend voordeel is dat je wat betreft de kosten weet waar je aantoe bent. Geen verassingen.

Mijn mobieltje is pre paid en die heb ik om onderweg eventueel te kunnen gebruiken. Gebeurt nooit maar het kost me 10 euro per jaar.

En ach skyp, dat heb ik natuurlijk ook allang ontdekt. Dat doe ik opde tablet met de kinders, makkelijk en kost niets.
We een goede tip dat Voip , daar kan ik me eens in gaan verdiepen want ik had er nog nooit van gehoord, bedankt.

Ekiem

br
door brui0929 - Feb 6, 2014 om 22:08
636 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Carola.83 Ziggo heeft in de e-mail over de nieuwe tarieven een email verstuurd naar alle klanten
In die mail vind je een link naar de nieuwe tarieven en daar staan de gesprekskosten
En de tijden vermeld.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 22:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=brui0929 schreef op donderdag 6 feb 2014, 22:08] Beste Carola.83 Ziggo heeft in de e-mail over de nieuwe tarieven een email verstuurd naar alle klanten
In die mail vind je een link naar de nieuwe tarieven en daar staan de gesprekskosten
En de tijden vermeld.

Dat weet ik, maar moet je wel beter lezen wat er in staat! GRATIS onderling bellen is vanaf 1/4 alleen nog mogelijk met een VolopBellenAltijd abo van 9,95 p.m.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 22:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Aanvulling: met dat VolopBellenAltijd kun je dan ook gratis bellen naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 22:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Troost jullie, bij UPC is het onbeperkt bellen 14 euro.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 22:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 6 feb 2014, 22:27]Troost jullie, bij UPC is het onbeperkt bellen 14 euro.

Klopt, maar Ziggo zal wel snel volgen met nog een verhoging. Wachten eerst even totdat de abonnees hieraan gewend zijn. Tenslotte gaan ze samen.

al
door alysia - Feb 6, 2014 om 22:38
33 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor jullie reacties. Ik ben een heel stuk wijzer geworden. Morgen eerst Ziggo eens bellen of ik met het behouden van de tablet mijn abonnement op kan zeggen. Ik heb er een zwaar hoofd in, zie wel erg op om in discussie te gaan met Ziggo. Heb daar erg nare ervaringen mee gehad in het verleden!

Nogmaals iedereen bedankt! Groetjes Alysia

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 22:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=alysia schreef op donderdag 6 feb 2014, 22:38]Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor jullie reacties. Ik ben een heel stuk wijzer geworden. Morgen eerst Ziggo eens bellen of ik met het behouden van de tablet mijn abonnement op kan zeggen. Ik heb er een zwaar hoofd in, zie wel erg op om in discussie te gaan met Ziggo. Heb daar erg nare ervaringen mee gehad in het verleden!

Nogmaals iedereen bedankt! Groetjes Alysia

Ben benieuwd naar het antwoord van klantenservice. Horen we het hier nog even?

ma
door martinbeckers - May 13, 2014 om 18:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik voel me dus wel besodemieterd.

Net met Ziggo gebeld omdat ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt op mijn factuur, onderling bellen was niet meer gratis.

" De meeste mensen hebben een mail gekregen" , zegt de medewerkster. Nou ik niet. Even met mijn ouders en schoonouders gebeld. Deze hebben ook geen mail gehad. Wel heeft mijn modder het in de krant gelezen. Verder geeft de klantenservice aan dat de meeste mensen die ze ondervraagd hadden liever willen betalen oor het bellen dan het bellen gratis hebben. Nou ik niet. Mijn abonnement wordt nu in een ker 10 euro duurder. Leuke manier van reclame maken. eerst mensen lokken en dan de voorwaarden veranderen. Overstappen willen de meeste mensen natuurlijk niet, te veel rompslomp, of kunnen het gewoonweg niet omdat ze aan een contract vast zitten ivm bv de hdrecorder.

Ik ben net een half jaartje overgestapt, mijn ouders later en mijn schoonouders pas een maand of drie gelden. Verder zat mijn hele familie eigenlijk al op Ziggo.Als je klant wil worden maken ze reclame met gratis onderling bellen. Voor ons de voornaamste reden om op Ziggo over te stappen. Sneller internet hoef ik niet. Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen? Ik kon schijnbaar telefonie annuleren als ik de mail gekregen had, maar dat kan nu niet meer.

Was de afgelopen maanden blij met ziggo en begreep mensen niet die problemen hadden. Nu begrijp ik ze. Over een jaar zijn ze drie klanten kwijt op zee manier.

jo
door joentje1978 - May 13, 2014 om 23:33
367 Antwoorden / 6 Vragen

"Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen?"

Ik kan mijn contract met Ziggo niet meer vinden maar ga er maar vanuit dat er in het contract staat dat ze o.a. dat gratis bellen naar andere Ziggo-abonnees ten aller tijde kunnen veranderen.
Daar hebben ze zich vast voor ingedekt anders zou dat contractbreuk zijn.

In mijn geval ben ik tot zover voordeliger uit met Volopbellen voor 9,95 EURO per maand.
Was voor het bellen naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers al meer kwijt dan 9,95 EURO.
Nu kan ik uitgebreid naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers bellen en hoef ik er geen rekening mee te houden hoe lang ik aan de telefoon hang.

Maar het is net wat je belgedrag is, het zal vast niet voor iedereen voordeliger zijn.

En je kunt er op wachten dat die 9,95 EURO in de toekomst omhoog gaat.

door 1953 - May 14, 2014 om 03:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=martinbeckers schreef op dinsdag 13 mei 2014, 18:09]Ik voel me dus wel besodemieterd.

Net met Ziggo gebeld omdat ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt op mijn factuur, onderling bellen was niet meer gratis.

" De meeste mensen hebben een mail gekregen" , zegt de medewerkster. Nou ik niet. Even met mijn ouders en schoonouders gebeld. Deze hebben ook geen mail gehad. Wel heeft mijn modder het in de krant gelezen. Verder geeft de klantenservice aan dat de meeste mensen die ze ondervraagd hadden liever willen betalen oor het bellen dan het bellen gratis hebben. Nou ik niet. Mijn abonnement wordt nu in een ker 10 euro duurder. Leuke manier van reclame maken. eerst mensen lokken en dan de voorwaarden veranderen. Overstappen willen de meeste mensen natuurlijk niet, te veel rompslomp, of kunnen het gewoonweg niet omdat ze aan een contract vast zitten ivm bv de hdrecorder.

Ik ben net een half jaartje overgestapt, mijn ouders later en mijn schoonouders pas een maand of drie gelden. Verder zat mijn hele familie eigenlijk al op Ziggo.Als je klant wil worden maken ze reclame met gratis onderling bellen. Voor ons de voornaamste reden om op Ziggo over te stappen. Sneller internet hoef ik niet. Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen? Ik kon schijnbaar telefonie annuleren als ik de mail gekregen had, maar dat kan nu niet meer.

Was de afgelopen maanden blij met ziggo en begreep mensen niet die problemen hadden. Nu begrijp ik ze. Over een jaar zijn ze drie klanten kwijt op zee manier.

U maakte een eigen topic aan in een bestaande topic en dat mag niet.

door 1953 - May 14, 2014 om 03:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 13 mei 2014, 23:33]"Kunnen ze zomaar eenzijdig het contract veranderen?"

Ik kan mijn contract met Ziggo niet meer vinden maar ga er maar vanuit dat er in het contract staat dat ze o.a. dat gratis bellen naar andere Ziggo-abonnees ten aller tijde kunnen veranderen.
Daar hebben ze zich vast voor ingedekt anders zou dat contractbreuk zijn.

In mijn geval ben ik tot zover voordeliger uit met Volopbellen voor 9,95 EURO per maand.
Was voor het bellen naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers al meer kwijt dan 9,95 EURO.
Nu kan ik uitgebreid naar niet Ziggo-abonnees en naar 06-nummers bellen en hoef ik er geen rekening mee te houden hoe lang ik aan de telefoon hang.

Maar het is net wat je belgedrag is, het zal vast niet voor iedereen voordeliger zijn.

En je kunt er op wachten dat die 9,95 EURO in de toekomst omhoog gaat.

Wijziging(en) in de abonnementsvoorwaarden kan de betrokkene binnen dertig dagen na de (schriftelijke) aankondiging of tot datum wijziging het product kosteloos opzeggen, hetzij telefonisch dan wel schriftelijk (aangetekend).

zw
door zwaardvis - May 14, 2014 om 09:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=martinbeckers schreef op dinsdag 13 mei 2014, 18:09] Verder geeft de klantenservice aan dat de meeste mensen die ze ondervraagd hadden liever willen betalen voor het bellen dan het bellen gratis hebben.
Geheel in lijn met de Nederlandse mentaliteit: Wij willen liever nooit iets gratis, Nederlanders betalen het liefste de hoofdprijs.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 14, 2014 om 18:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 14 mei 2014, 09:30]Geheel in lijn met de Nederlandse mentaliteit: Wij willen liever nooit iets gratis, Nederlanders betalen het liefste de hoofdprijs.
Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op; mensen bellen gewoon minutenlang ook al is het 9 cent per minuut..

@martinbeckers overstappen naar BudgetPhone, onderling gratis, 45 euro per jaar goedkoper aan abonnementskosten, 300+ procent per minuut naar vast goedkoper en nog andere extra mogelijkheden (o.a. niet locatie afhankelijk).

Maar ja 120 euro extra per jaar gaan betalen is zo makkelijk..