de
door debbiefrans Apr 16, 2004 om 21:11
Computers & telefonie

Contract met 12 ipv 36 maanden verlengen

Wij zijn in de verkooppraktijken van ADT/Tyco getrapt.... Anyway, 21 juli 2004 is de overeenkomst afgelopen, we hebben netjes opgezegd en om een nieuwe overeenkomst voor alleen telebewaking gevraagd. Het systeem kan namelijk door zijn onbekendheid/compleiteit niet door een andere installateur worden overgenomen... dus na 36 maanden dik betalen, zitten we er eigenlijk nog steeds aan vast. Ze geven nu 2 opties, optie 1 wijzen we af, ze bieden het plaatsen van een nieuwe NCP goedgekeurde centrale aan en dan weer 36 maanden het volle pond betalen, maar het ministerie van justitie heeft de besluitvorming hieromheen uitgesteld tot 1 januari 2005. Dit doen we dus Niet. De tweede optie is verlengen met onze huidige centrale, voor een lager maandbedrag (nog veel te duur, maar ja) voor 36 maanden. Wij willen verlengen voor 12 maanden, ook in afwachting van het feit of er in de toekomst wel of niet een nieuwe centrale zou moeten komen. Volgens de klantenservice van ADT kunnen wij enkel en alleen verlengen met 36 maanden. Nu meen ik te weten dat je als particulier recht hebt op het verlengen c.q. aangaan van een overeenkomst voor 12 maanden en gelden voor bedrijven overeenkomsten voor 36 maanden. Onze vraag, is dit zo en waar kan ik daarover jurispredentie vinden, want ADT blijft bij 36 maanden en anders moeten wij maar aantonen waar dat recht staat beschreven...... Hellup !! Alvast hartelijk bedankt voor de reactie(s). Debbie & Frans

427 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 17, 2004 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op http://wetten.overheid.nl hier kunt u werkelijk alle Nederlandse wetten en wetgeving vinden. Om het zoeken te vergemakkelijken gebruik ik zelf altijd deze site http://www.recht4all.nl/wetten/wetten.htm#top als zoekhulpje. Ga hier eens naar toe en ontdek de wondere wereld van de wetgeving! Suc6

ve
door verwijderd - Aug 21, 2005 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben net zoals jullie in de verkooppraktijken van tyco getrapt. Mijn contract liep ten einde op 28 februari 2005. Net zoals jullie heb ik mijn overeenkomt op tijd opgezegd. Tot daar liep alles correct. Tot er plots een vertegenwoordiger aan mijn deur stond met de vraag of ik toch geen klant wou blijven. Hij bood mij een fikse korting aan  maar ik zei dat ik geen verdere samenwerking wenste. Toch nam hij een abonneringsovereenkomst en zei dat hij dit ging gebruiken om te melden dat ik geen samenwerking meer wenste. Op de ommezijde van de overeenkomst vermelde hij dat in enkel de resterende maanden nog diende te betalen dus tot eind februari 2005. Dit heb ik getekend. Wat blijkt nu, door dit te ondertekenen heb ik zogezegd mijn  contract met één jaar verlengd, terwijl ik duidelijk vermeld heb dat ik dit niet wou. Van bedrog gesproken!!!! Met als gevolg, ik weiger te betalen