claridge
door claridge Feb 21, 2011 om 08:39
Computers & telefonie

Contract ontbinden

Vorige week dinsdag, 15 februarie, heeft mijn vader een laptopje bij vodafone gekocht. Hier zit een tweejarig contract aan vast voor internet voor 30 euro per maand. Hij kan echter niet met de laptop overweg, daarom wilden we het contract ontbinden. In de verkoopvoorwaarden staat dat dit binnen zeven werkdagen kan, maar volgens vodafone kan dit maar tot 48 uur omdat het in de winkel is gekocht cq afgesloten. Hoe zit dat nu? Gelden die verkoopvoorwaarden dan niet meer als je een contract afsluit in de winkel?

1672 13 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Feb 21, 2011 om 08:54
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Van een koop op afstand is dus geen sprake. De bedenktijd heb je dan ook niet. In een winkel is koop, koop. Dat je vader niet met de laptop overweg kan is niet voldoende reden om de overeenkomst te ontbinden. Je vader zich moeten bekwamen in het gebruiken van de laptop.

claridge
door claridge - Feb 21, 2011 om 09:28
17 Antwoorden / 13 Vragen

Ik had gehoopt dat ik nog iets kon ondernemen maar helaas. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

birdies
door birdies - Feb 21, 2011 om 17:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Hij kan echter niet met de laptop overweg, daarom wilden we het contract ontbinden.......

Iemand die nog nooit achter p.c./laptop heeft gezeten, kan dit natuurlijk niet in 1 week tijd leren, zeker ouderen niet.

Er worden in bibliotheken en buurthuizen vaak computercursussen gegeven, ook voor beginners. Misschien is dat wat voor hem. Alles valt te leren, zeg ik altijd.

fr
door fransp - Feb 21, 2011 om 17:24
11 Antwoorden / 0 Vragen

je zou kunnen kijken of de winkel bij een branche-organisatie is aangelsoten, met de winkel, dan wel keten van winkels contact opnemen en uitleggen, dat de verkoper wsch niet voldoende heeft geïnformeerd in hoeverre je vader met een computer overweg kan.
geen idee hoe oud je vader is.
hopen dat het bedrijf een coulance-regeling wil treffen met, je, tenslotte heeft je vader nu een internetaansluiting waar ie niets mee kan, en een laptop die stof staat happen.
zou wel zo netjes zijn, je zou evt nog een berichtje kunnen sturen naar Tros-radar, mijns inziens is de winkel op zich niets te verwijten, hooguit dat de verkoper wat beter had moeten doorvragen, maar wie weet.we praten toch over 24x€30,00.
sterkte, frans

fransprincen@hotmail.com

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 17:24
11720 Antwoorden / 52 Vragen

Als je een contract met pc aangaat In de winkel is het volgende van kracht: koop=koop. Ga samen met je vader een paar maanden achter de pc en leer hem het een en ander. Nog gezellig ook toch. Om na één weekend te zeggen, het lukt niet is wel erg kort door de bocht. Uw vader heeft meer in zijn leven moeten leren en geleerd. Dus met uw hulp moet dat toch ook lukken.

birdies
door birdies - Feb 21, 2011 om 17:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......je zou kunnen kijken of de winkel bij een branche-organisatie is aangelsoten, met de winkel, dan wel keten van winkels contact opnemen en uitleggen, dat de verkoper wsch niet voldoende heeft geïnformeerd in hoeverre je vader met een computer overweg kan.....

Misschien even goed lezen? Hij is in een Vodafone winkel gekocht! Of iemand wel/niet met een p.c. overweg kan, doet niet terzake. Je antwoord slaat dus nergens op.

stacey
door stacey - Feb 21, 2011 om 17:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je zou nog kunnen kijken of een ander interesse heeft voor laptop/contract, even controleren/informeren of je kunt voldoen aan hun voorwaarden hiervoor:

--Contract overdragen.
Geef via My Vodafone online door dat iemand anders je contract wil overnemen--Je tekst hier...

fr
door fransp - Feb 21, 2011 om 17:39
11 Antwoorden / 0 Vragen

heey birdies, ik leg ook geen schuld bij de verkoper neer, hooguit dat hij misschien wat beter/zorgvuldiger had kunnen handelen, ik weet dat verkopers zeker in deze tijden onder druk staan om te scoren, omzet en zo, ten slotte is de generatie van de vader van deze dame niet opgegroeid met computers, en dus misschien niet eens op de hoogte wat er wel kan en wat niet.
Ik ben zelf 52 jaar oud en heb alle soorten van werk al gedaan dus ik weet wat er te koop is in de wereld, en derhalve zie ik iig nog mogelijkheden om nog iets te ondernemen, niet geschoten is altijd mis.
daarbij komt nog dat een winkel meerdere providers inde aanbieding kan hebben maar voor de vader en zijn dochter kan overkomen als een vodafone-winkel maar dit niet hoeft te zijn.
dus als jij nu eens wat minder agressief op mij reageert en de zaak wat ruimer bekijkt ipv mij aan te vallen, dan wordt het al weer een stuk gezelliger.
valt mij op dat op div stukken van dit forum mensen er erg op uit zijn om anderen aan te vallen ipv de vraagsteller te helpen.
als je dan toch zo'n behoefte hebt om mensen aan te pakken op wat dan ook, dan kun je misschien beter elders gaan kijken, dit forum hier is bedoeld om anderen te helpen.

birdies
door birdies - Feb 21, 2011 om 17:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......dan wordt het al weer een stuk gezelliger........

Ik zit hier niet voor de gezelligheid, maar om correcte antwoorden te geven. Als jij gezelligheid zoekt, ga dan lekker naar hyves of msn.

fr
door fransp - Feb 21, 2011 om 17:46
11 Antwoorden / 0 Vragen

correct,hmmmmmm, daar zou ik nog wat op kunnen zeggen, maar das zonde van mijn energie, blijkbaar denk jij alles te weten, van mij mag je, en ik bepaal zelf wel of ik ergens blijf of niet, ik weet iig dat ik niet agressief op anderen reageer zoals jij wel doet birdie, dus als je over correct wil praten zou ik eerst maar eens even in de spiegel kijken en misschien je houding wat bijstellen.is jouw bijnaam misschien "mr. know it all"

birdies
door birdies - Feb 21, 2011 om 17:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........blijkbaar denk jij alles te weten........

Dat schrijf ik nergens, dus je leest weer niet goed. We zitten hier om mensen te helpen, niet om ze van de wal in de sloot te helpen door onzin antwoorden.

fr
door fransp - Feb 21, 2011 om 18:12
11 Antwoorden / 0 Vragen

ik ga je nog 1 antwoord geven, maar eigenlijk totaal zinloos, omdat deze discussie allang niet meer gaat over de vraag in het begin.

jij zelf schrijft "maar om correcte antwoorden te geven", dat impliceert dus dat jij denkt het allemaal te weten, en dat is iets wat aan anderen te oordelen is.

forum als dit is bedoeld om anderen te helpen, en mogelijkheden te onderzoeken om problemen op te lossen.

als we alleen maar hier zijn voor correcte antwoorden, dan kunnen we beter een wetboek of woordenboek gaan raadplegen.

maar ik doe je een voorstel, zullen we deze zinloosheid stoppen en ons best gaan doen anderen te helpen?

claridge
door claridge - Feb 21, 2011 om 19:24
17 Antwoorden / 13 Vragen

Lieve mensen allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik zal proberen om mijn vader computerwegwijs te maken.
claridge