ma
door mastbos Dec 24, 2012 om 18:21
Computers & telefonie

Cookie's

Ik wordt gek van die cookie's waarschuwing, elke keer als ik jullie website open of links daarvan wordt ik met die ellende geconfronteerd. Als ik eenmaal die cookie's toesta dan moet dat voor het vervolg toch duidelijk zijn???
Kappen met die hap!!!

809 12 Rapporteer

rubyn
door rubyn - Dec 24, 2012 om 18:25
146 Antwoorden / 18 Vragen

Normaal gesproken zou deze melding maar één keer moeten verschijnen, maar waarschijnlijk komt het terug omdat de cookies ( die onthouden dat u cookies hebt toegestaan) worden verwijderd.

Dit kan komen omdat u een opschonings programma op uw computer heeft staan, of omdat de browser geschiedenis, inclusief de cookies, aan het einde van de browser-sessie worden verwijderd. Kijk hiebij naar de instellingen van uw browser.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 24, 2012 om 19:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij het schoonmaken vab u cookies bestanden gaat ook de toestemming weg. Dus moet u weer toestemming verlenen.Of dat nu zo erg is lijk mij ook tamelijk overdreven.

jobiejoba
door jobiejoba - Dec 24, 2012 om 22:01
134 Antwoorden / 1 Vragen

Vorige week kon je nog gewoon de website bezoeken zonder die cookies en muur van de P.O. wat een stel klunzen die dit hebben ontworpen.

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2012 om 02:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad heel irritant, heeft m.i. niets met het schonen van cookies te maken, want bij bijvoorbeeld de Telegraaf keert deze waarschuwing elke pagina terug...

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Dec 25, 2012 om 09:14
57 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 25 dec 2012, 02:22]Inderdaad heel irritant, heeft m.i. niets met het schonen van cookies te maken, want bij bijvoorbeeld de Telegraaf keert deze waarschuwing elke pagina terug...

Als dat zo is waarom komt die melding bij mij niet iedere keer terug dan?

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2012 om 11:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee. Maar omdat ik dan mijn cookies (nog) niet geschoond heb, lijkt het mij daar niet mee te maken te hebben. Zal wel iets van Chrome zijn dan....

ma
door mastbos - Dec 25, 2012 om 12:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mastbos schreef op maandag 24 dec 2012, 18:21]Ik wordt gek van die cookie's waarschuwing, elke keer als ik jullie website open of links daarvan wordt ik met die ellende geconfronteerd. Als ik eenmaal die cookie's toesta dan moet dat voor het vervolg toch duidelijk zijn???
Kappen met die hap!!!

ramonnetje
door ramonnetje - Dec 25, 2012 om 13:35
72 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn verschillende mogelijkheden, sommige zijn al vermeld:

De gebruikte browser is ofwel zo ingesteld dat het cookies verwijderd na bezoek, of je hebt ooit eens cookies die met deze site te maken hebben geweigerd waardoor alleen de sessie geldig is en niet wordt bewaard.

Het kan zijn dat een opschoningsprogramma, zoals je Virusscanner automatisch 'trackingcookies' verwijderd (Dat doet mijn AVG regelmatig..) of het is een programma wat ooit door iemand is ingesteld om op te schonen voor elke windows start of tijdens het afsluiten (CCleaner bijvoorbeeld).

Dan kan het ook nog zijn dat een 'oude' cookie van deze website roet in het eten gooit, een verkeerde instelling, of een beschadigde cookie. In deze gevallen is het tijd om alle cookies eens op te schonen. Dit betekent dan wel dat je nóg een keer door al die cookie meldingen heen moet worstelen voordat het over is.

Een browser als Firefox heeft tevens een 'forget about this website' knop, ofwel 'vergeet deze website', dit zorgt ervoor dat alle informatie die is bewaard en opgeslagen wordt verwijdert van die specifieke website. Ik weet niet of jouw browser een soortgelijke functie heeft. Dan hoef je niet van alle websites je cookies te verwijderen namelijk.

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2012 om 15:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hmmm, handig zo'n knop, maar geloof niet dat Chrome die heeft. Echter, tijdens het zoeken daarnaar kwam ik tot de ontdekking dat specifiek de site van de telegraaf geblokkeerd was voor het opslaan van cookies (zal ik ooit zelf wel 's gedaan hebben). Dat weggehaald en nu is mededeling inderdaad verdwenen.

ma
door mastbos - Dec 25, 2012 om 15:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo reageerders,

Ik heb bij Internetopties de "Browsergeschiedenis bij afsluiten" afgevinkt, stond bij mij aangevinkt, en bij "Browsergeschiedenis verwijderen" cookies afgevinkt, stond bij mij ook aangevinkt.
Aldus heb ik nu geen last meer van dat irritante venster !! Ook bij de kranten website van de telegraaf geen last.

Dank voor jullie reakties;

mastbos

dearagain
door dearagain - Dec 25, 2012 om 20:46
2462 Antwoorden / 7 Vragen

vraag: bij Mijn ING leek het alsof je cookie's verplicht moest toestaan, is dat korrekt of kun je ook weigeren en wat zijn dan de konsekwenties?

Cookies
door Cookies - Dec 25, 2012 om 21:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 25 dec 2012, 20:46]vraag: bij Mijn ING leek het alsof je cookie's verplicht moest toestaan, is dat korrekt of kun je ook weigeren en wat zijn dan de konsekwenties?

De consequenties staan duidelijk vermeld op de ING site. In ieder geval kun je zonder cookies toestaan niet internetbankieren.