maki
door maki Oct 9, 2013 om 12:22
Computers & telefonie

Cookies

hallo
"n hele tijd geleden had KASSA 'n tip over cookies.
Je kon cookies gewoon weigeren.
Door deze niet te accepteren, zouden de programma's toch goed werken. Het wordt alleen ontzettend moeilijk gemaakt om deze mogelijkheid vinden.
Weet iemand raad?
bij voorbaat dank voor uw reactie.

455 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2013 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maki,

Er is sinds 1 juni 2012 een nieuwe wet, de telecomwet. Deze wet wordt ook wel de Cookiewet genoemd.
Deze wet houdt in dat elke website wettelijk verplicht is de gebruiker te informeren over het gebruik van 'cookies' en toestemming moet vragen voor het gebruik hiervan.

Door deze niet te accepteren, zouden de programma's toch goed werken. Het wordt alleen ontzettend moeilijk gemaakt om deze mogelijkheid te vinden.[/i

Hoezo? Je kunt dat toch gewoon wegklikken?

Met vr.gr.

vl
door vliegtuigje - Oct 9, 2013 om 23:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 9 okt 2013, 13:39]Hallo maki,

Er is sinds 1 juni 2012 een nieuwe wet, de telecomwet. Deze wet wordt ook wel de Cookiewet genoemd.
Deze wet houdt in dat elke website wettelijk verplicht is de gebruiker te informeren over het gebruik van 'cookies' en toestemming moet vragen voor het gebruik hiervan.

Door deze niet te accepteren, zouden de programma's toch goed werken. Het wordt alleen ontzettend moeilijk gemaakt om deze mogelijkheid te vinden.[/i

Hoezo? Je kunt dat toch gewoon wegklikken?

Met vr.gr.

Dat het verplicht is betekend niet dat het overal gebeurt. Je kan vaak in je browser instellen welke cookies je wel accepteert. Ik zou de 'sessie cookies' altijd accepteren aangezien deze na je bezoek ook weer verdwijnen maar de website wel beter laten werken.
Moet wel zeggen dat ik niet goed begrijp waarom je geen cookies wilt, ze zorgen er voor dat een website beter werkt en dat je advertenties ziet die aansluiten bij je interesse. Als je geen cookies accepteert zie je ook advertenties maar worden ze gewoon random geserveerd. Kun je toch beter gerichte advertenties zien?