do
door dolfin Mar 12, 2012 om 21:21
Computers & telefonie

De telefoon van mijn man was na 7 weken al stuk. Heb ik recht op een andere telefoon?

Ik heb begin januari mijn man een pre-paid smartphone Galaxy Y cadeau gedaan. Na 7 weken laadde die niet meer op. Dus ik terug na T-Mobile. De verkoper haalde de batterij eruit en zeg ow ik zie het al waterschade. Na veel gedoe is hij opgestuurd geworden. We hebben hem teruggekregen ongemaakt met de melding dat de kosten voor het maken hoger zijn dan de waarde van de telefoon. Zij kunnen niet aangeven wat er precies mee is. Dus ik vandaag terug naar de winkel maar die weigeren er wat mee te doen. Ik moet volgens hen bij samsung zijn.
De telefoon is alleen binnen in huis (woon- en slaapkaner) gebruikt voor wordfreut en andere internet dingen via de wifi.
Ik heb mijn geld terug gevraagd dat krijg ik niet. Ze zouden nog contact opnemen later vandaag met de exacte reden van de schade. Hebben ze niet gedaan. Ik zou het liefst mijn geld terug krijgen of anders een nieuwe telefoon. Ik heb geen vertrouwen meer in T-Mobile

1007 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 22:16
11590 Antwoorden / 51 Vragen

De verkoper hoeft u (onder normale omstandigheden) geen geld terug te geven of een andere telefoon te geven. Daar heeft u gewoon geen recht op. Hij moet wel de defecte telefoon voor reparatie met garantieverzoek in ontvangst nemen en zorgdragen voor verzending en reparatie. Water/vocht schade is een veel voorkomende kreet in telefoonreparatieland. U kunt wel stellen dat de telefoon alleen en uitsluitend binnen gebruikt is, maar als er 100% zeker water/vocht schade is, is de telefoon meestal total loss. U kunt de telefoon terug vragen en een second opion laten doen elders, om uit te vinden of de verkoper gelijk heweft of niet. Maar als het water/vochtschade is, is dus ook uw garantie vervallen.

In dit geval zou ik voor een second opinion gaan, mede omdat ze erg mistig doen.

su
door susannef - Mar 13, 2012 om 00:45
303 Antwoorden / 9 Vragen

Eh... misschien begrijp ik iets niet goed, maar hoe weten ze dat de kosten voor reparatie hoger zijn dan de waarde van de telefoon als ze je niet kunnen vertellen wat er precies mis mee is?

de motormuis
door de motormuis - Mar 13, 2012 om 08:20
598 Antwoorden / 13 Vragen

Water en vocht schade is tegenwoordig DE kreet om onder reparatie's uit te komen.En al heel knap dat die man dat al meteen ziet door alleen maar het batterijtje er uit te halen.Dan moet de telefoon echt wel flink nat zijn geweest zodat de contactjes verroest zijn of zo.

do
door dolfin - Mar 13, 2012 om 08:35
4 Antwoorden / 4 Vragen

De motormuis, U raad mijn gedachte. Susannef dat vind ik ook vreemd. Ze geven exacte opgaaf van het defect er staat overig op de bon en toch weten ze dat kosten zo hoog zijn. In de winkel kon hij het in het systeem ook niet zien en toen hij belde naar de klantenservice wisten die ook niet direct een antwoord. Ik krijg het gevoel dat ze nog even wat moeten verzinnen.
Maar ik baal hier dus vreselijk van. Het was niet de duurste telefoon maar ons een hoop geld. En we hebben geen geld om iedere paar weken/maanden een nieuwe te kopen. Bovendien als het echt waterschade zou zijn, vraag ik me af hoe het komt. Er zat een beschermhoesje om en de telefoon is echt alleen in huis gebruikt. Voor het bellen heeft hij nog een oude telefoon. Maar hij vind wordfreut ed gewoon erg leuk, daarom had hij deze telefoon van mij cadeau gehad.