eclipse
door eclipse Apr 5, 2004 om 15:25
Computers & telefonie

Defect

hoi, ik heb een aparte comp. voor spellen, nu gaf deze geen beeld meer, liep vast, en kon weinig regelen in de bios daar liep hij ook vast, ik heb hem naar vite gebracht ter reparatie, harde schijf stuk, cd-rom lezer stuk....dus van beiden een nieuwe erin 139 €...maar thuis aangekomen weer hetzelfde gedonder, soms start hij op en kun je even wat doen , en dan vastloper, eigenlijk zie ik het verband niet tussen vastlopen en je cd-rom, maar ja, de processor heeft goed contact met de koeler....wat moet ik NU ??.....ik krijg helemaal GEEN beeld meer, heb nog een nacht de backup batterij eruit gehaald en de stroom eraf, maar nou noppie..........advies graag

449 4 Rapporteer

hu
door hulpje - Apr 16, 2004 om 13:10
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat jij geen probleem hebt met je harde schojf en cd romspeler maar denk dat je het meer moet gaan zoeken in je videokaart lijkt mij wel omdat deze ook kan zorgen voor vastlopen .
Ik weet niet welk type computer of Videokaart je hebt en of je spellen speelt die veel van je videokaart vragen maar ik denk well dat je het daar in moet zoeken .
Het kan zijn dat de procesor van de videokaart defect is en stoort .
Ik hoop dat je hierwat aan hebt

jo
door johan911 - Apr 16, 2004 om 13:10
35 Antwoorden / 1 Vragen

Het ziet er naar uit dat het hardware is. Ik hoop dat je de oude harde schijf en CDRom nog hebt want of deze echt het probleem zijn betwijfel ik. En zeer zeker over de CD-Rom. Maar ik sluit niets uit. Loop in de PC alles na. Druk kabels ed nog even goed aan. Sluit de harde schijf en CD-Rom aan in je andere PC en test of ze goed werken. Ik zelf denk dat het je moederbord is of zoals al eerder was opgemerkt je videokaart. Vervang deze en kijk of het dan werkt. Het is even testen met 2 systemen maar dan weet je wel wat wel of niet (goed) werkt. Ik ga er hier van uit dat je geen hardware hebt vervangen of software updates hebt uitgevoerd voordat alles fout ging. Succes met testen.

qa
door qanato - Apr 16, 2004 om 13:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn ervaring zijn dat soort vastlopers meer het probleem van een defecte processor en/of geheugenbankje. of het verlengde daarvan dus de mobo. Met geheugen zou je kunnen proberen ze in een ander slot te doen of er eentje uit te halen. Met de processor is dat wat lastiger maar suc6

mrx
door mrx - Apr 23, 2004 om 09:36
27 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan een probleem zijn wat meerdere oorzaken zou kunnen hebben. In eerste instantie denk ik inderdaad aan onstabiel geheugen of een cpu die het niet doet.De grafische kaart zou het kunnen zijn maar die kans is kleiner aangezien het moederbord dan vaak een serie van peipjes geeft die de storing aangeeft.Er is ook nog de mogelijheid dat je problemen hebt met je moederbord dit kan ook stuk zijn.De agp poort zou stuk kunnen zijn of het gehele mobo is dood.Kortom het zal echt grondig onderzocht moeten worden.Verder is het de moeite waard om even te kijken of de videokaart wel goed in het agp slot is gedrukt.