eclipse
door eclipse Oct 4, 2007 om 01:00
Computers & telefonie

DEP, externe schijf, kopieeren naar station nu 2x DEP ???

hoi ik heb nu via verkennen , kunnen kopieëren , naar een vaste schijf ( station ) van een externe schijf ( wat zich lokaal station   noemt  i.p.v. verwisselbaar medium ....kreeg ik eerst de melding  van de externe harde schuif   DEP   ( data excecution preventie ) dus ik heb de boel kunnen kopieëren naar een station op de harde schijf , en nu   krijg  ik op het station   de melding  om uw te beschermen  bla bla  en daar heb je DEP weer ?????  wat is hier nu aan de hand ??? hij heeft altijd  normaal gedaan , en ineens krijg  ik die melding  op die externe schijf...en nu op de harde schijf  station H ..??? was loos hier ????... wat zou die melding  kunnen veroorzaken ????  norton 2005   vindt niets, ook de externe schijf  blijft  de melding  geven   dep ...dus ik zit  nu met 2   deppen ?? help even   wat moet ik doen...wat ken de oorzaak zijn..computer is virus  vrij   de schijf  begon er vandaag mee    met DEP...ik heb er de afgelopen week niets  naar toe geschreven ....gr han

219 1 Rapporteer

jdbakker
door jdbakker - Oct 25, 2007 om 00:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,

Er is hier duidelijk sprake dat Windows niet lekker mee werkt.
Dit kan een aantal oorzaken hebben:

- Norton is bezig de schijf te scannen (Quickscan) waardoor Norton elke handeling met betrekking tot de schijf blokkeert.

- Na een aantal updates voor Microsoft Windows willen aantal apparaten niet goed meer werken, kijk op de site van de fabrikant of er nieuwe drivers voor de externe harde schijf is.

- Korte paardemiddeltje: Welke schrijfmodus voor verwisselbare Mediums (externe harde schijf) wordt er gebruikt. Windows 98SE of later kennen namelijk 2 soorten schrijfmodussen:

1) makkelijk kunnen verwisselen, deze optie is vooral bedoel voor verwisselbare media, maar deze optie is trager dan de andere.

2) Snel kunnen lezen en schrijven, deze is standaard ingesteld bij interne harde schijven, maar kan problemen opleven voor usb-sticks of USB - externe harde schijven.
Dit is na te kijken onder <Configuratiescherm>, <Systeem>, <tab hardware in Windows Xp> <Apparaatbeheer>, <plusje Stations, dubbel klik op 'apparaatnaam'> , <tab Beleidsinstellingen> Dan moet voor een externe harde schijf de 1st optie ingeschakeld zijn (Optimaliseren voor snelle verwijdering)

Mocht u hier bij het 'apparaatnaam' een geel rondje met uitroepteken staan, dan moeten de (nieuwe) driver worden ge installeerd. (windows xp mag dan wel 'driverloze ondersteuning' hebben, in de pratijk wil deze optie zelfs bij gloednieuwe apparaten deze ondersteuning het nog wel eens laten af weten.)

Succes!
Jeff