Die eeuwige spammails
Hi,
Mijn e-mailadres is inmiddels zo'n 12 jaar oud en volgens mij al 6 keer gelekt door verscheidene websites/apps. Ik blijf maar spammails krijgen:
1. Helpt het om via onderin de mail te 'unsubscriben'?
2. Wat als zij niets met mijn 'unsubscribe' doen..
Kom ik hier ooit nog vanaf?
Niets doen, behalve weggooien. Eventueel blokkeren indien dat mogelijk is met uw programma.
Als u ook maar op iets klikt dan krijgt u de spam dubbel en dwars terug.
Helemaal juist.
Je emailadres is niet geheim.....het gaat gewoon de hele wereld over.
Spam kun je markeren als spam...de volgende dag komen ze onder een ander adres weer bij je terug.
Gewoon elke keer verwijderen, zoveel moeite kost dat niet.
Je hebt er onder meer een dagtaak aan :-(
Dan maar weer ouderwets een brief schrijven.
Nee, unsubscriben is nutteloos omdat je feitelijk aan criminelen vraagt of ze alsjeblieft geen spam meer willen sturen, ra ra wat zo'n crimineel met uw melding doet. Het enige dat helpt is een degelijke mail provider nemen met een goed spam filter, Google en Microsoft leveren een redelijke prestatie, de meeste Nederlandse providers als Ziggo en KPN liepen altijd behoorlijk achter de feiten aan maar geen idee hoe de stand nu is en verder gewoon weggooien.
Heb Ziggo en mijn email nog van UPC upcmail.nl, en kan zeggen dat die filter fantastisch is en soms te streng maar dat zijn er maar een paar, dus werkt goed.
Ad 1 ja
Ad 2 nee
Tip... rechts klik op email dan kies je ongewenste mail en dan afzender blokkeren. Dit als je outlook hebt
Tip 2...
Zet in outlook je beveiliging op hoog
Dan zit standaard alles in je spambox..............
Nou en, druk op de knop en leeg.
Hier kom je niet echt van af, tenminste niet van de echt ongevraagde. Mailinglijsten van 'goede' bedrijven werkt het vaak wel mee.
Ik unsubscribe me eigenlijk nooit. Laat wel al mijn prive mail naar mijn gmail komen en die filtert alle rommel er prima uit.
De basis is begonnen bij het feit dat u het en der uw gegevens heeft achtergelaten en die zijn of gebruikt of eerst doorverkocht en dan misbruikt.
Ik heb gemiddeld 1 soambericht per week, zelfde boodschap maar steeds vanaf ander mailadres, dit maakt blokkeren lastig.
Maar ach 1x per week een mailtje weggooien is te doen.
Dit vind ik zo'n kul verhaal.
Heb drie adressen in gebruik.
Twee voor ach ja kopen en andere zaken en een(tegenwoordig een betaald adres) voor communicatie met Overheid en andere officiele instanties.
En in welke box komt er de meeste spam binnen??juist ja dat ene adres wat ik niet gebruik voor surf,scroll of buy.
activiteiten.En dan heb ik het over 8 a 10 mails per dag en heus spamfilter aanpassen, de boel blokkeren provider benaderen van doe hier eens wat aan.(Overigens provider is telefonisch niet bereikbaar en op mails krijg ik een kletsverhaal op terug).
Adres is ook ondertussen opgeheven mede omdat provider geen moeite doet om te communiceren.
Jammer was heel lang tevreden klant zonder een volle mailbox met spam.
@JMA2
Ben het maar deels met u eens wat betreft het her en der achterlaten van gegevens.
Op mijn privé account krijg ik geen enkel spambericht, daarentegen loopt mijn zakelijke account iedere dag vol. De reden van dat laatste komt omdat de (in mijn ogen nutteloze) KvK de gegevens van ondernemers helemaal niet beschermd. Inmiddels heb ik al mijn gegevens bij de KvK onzichtbaar gemaakt, maar het leed is inmiddels al geschied, dus de spam gaat door.
Er valt zeer weinig aan te doen omdat de afzender steeds weer een ander e-mail adres gebruikt waardoor blokkeren een zinloze actie is.
Als u 'unsubscribe' aanklikt dan weet de e-mail adresgenerator die voor het verspreiden van de spam dat het een bestaand e-mail adres betreft en dat zorgt voor nog meer spam.
De laatste tijd worden veel spam mails verstuurt die over het verlopen van Macafee accounts gaan of uit naam van een internetprovider dat uw account is geblokkeerd heel irritant maar naar verloop van tijd houdt het ook weer op en richt de spamverspreider zich op een ander land.
u kunt de afzenders blokkeren.
Zie het antwoord van Ronny530
Helpt niet. Heb dat al een paar keer gedaan, maar het komt evengoed weer terug.
Aanvullend naast blokkeren: melden aan valse-email@fraudehelpdesk.nl kan van nut zijn als de afzenders vaak dezelfde zijn.
(En overbodig mogelijk: er nooit op reageren naar de afzender)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer