2p
door 2poedels Feb 21, 2010 om 01:27
Computers & telefonie

Diefstal per sms

hoe kom ik van ongevraagde sms a 1.29 euro af? het gaat om 2fun.com. weet niet eens wat dat is. w.schijff

758 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 07:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt eraan waar deze sms dienst vandaan komt.
www.gedragscode.nl geeft 62 resultaten.

Klik op Hier en kijk hier welke op u van toepassing is. Als u klikt op de naam v.d. dienst ziet u hoe u deze kunt afmelden.

Op deze site:
Voorbeeldbrief Klacht smsdienst aan smsaanbieder:
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Telecom/Voorbeeldbrief_Klacht_over_sms_abonnement_aan_sms_aanbieder
staat een voorbeeld brief klacht sms abonnement aan sms aanbieder.

Dien ook klacht in bij uw provider.
en bij Consuwijzer.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/SMS_diensten/Veelgestelde_vragen/Hoe_en_waar_kan_ik_een_klacht_over_een_SMS_dienst_indienen

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergat te melden dat u zich kunt aanmelden bij smsdienstenfilter.nl
Klik op hier om sms diensten in het algemeen te blokkeren.

( http://www.smsdienstenfilter.nl/)

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag 2poedels,

SMS Diensten Stoppen
SMS abonnementen

Als u ongevraagd sms'jes krijgt van een sms-dienst, betekent dat waarschijnlijk dat u ergens uw telefoonnummer hebt achtergelaten, bijv. een spelletjes- of prijsvraagwebsite. Vaak is het een website waar u een prijs zou kunnen winnen, als u uw gegevens invult. In de voorwaarden, oftewel de kleine lettertjes, staat dan dat uw gegevens kunnen worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Soms zijn de voorwaarden niet eens te vinden.

Om van de ongewenste sms'jes af te komen zoek je op internet naar een lijst van sms-shortcodes. Zoek in die lijst naar de 4-cijferige shortcode waarvan u de sms'jes krijgt. Daar staat naast welke boodschap u moet sms'en om de dienst te beëindigen.

http://www.smsafzeggen.nl/

http://www.smsafzeggen.nl/compleet.php

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@toevoeging:

En wilt je je mobieltje blokkeren voor alle sms-diensten of een SMS-dienst opzeggen, ga dan naar www.smsdienstenfilter.nl

Goede raad: wees voorzichtig met het doorgeven van jouw telefoonnummer via internet of telefoonspelletjes op televisie. Lees in ieder geval altijd de kleine lettertjes goed door!

ReadAC.