sm
door smeijers Nov 23, 2007 om 13:57
Computers & telefonie

Diefstal van rekening

iemand heeft gedurende lange tijd een bedrag van mijn girorekening gehaald voor het betalen van een internet abonnement van @home op een ander adres, dmv een valse machteging.

duidelijk is dat er na twee maanden op dat adres een "opvolger" een nieuw abo van @home afsloot, er dus gedurende maanden dubel betaald is voor dat adres.

dit is duidelijk vast te stellen, maar @home verwijst me nu( na reeds ruim een jaar...) naar de giro om daar te klagen, nadat ze eerst vroegen om aangigfte te doen en van alle giroafschriften copieen te maken en deze aan de politie te overhandigen.

het gaat om ongeveer 700 euro.

hier wordt ik nou zo moe van...

wie heeft er formeel schuld?

kan ik @home niet aanklagen voor heling?

330 4 Rapporteer

wi
door wippie - Nov 23, 2007 om 14:16
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hier word ik nou zo moe van?   Je hebt zelf een jaar lang zitten slapen. Kijk je je dagafschriften nooit na.

sm
door smeijers - Nov 23, 2007 om 14:20
12 Antwoorden / 6 Vragen

ligt iets ingewikkelder..

het echte verhaal is: dat het hier een rekening betreft van een vereniging, waarbij ..tig afschrijvingen - meestal criptisch gecodeerd - binnenkomen, en de controle daarom ook lastig is.

ondanks slapen bij de controle, blijft het diefstal...

akkefiet
door akkefiet - Nov 23, 2007 om 14:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

De enige die in deze zaak blaam treft is degene die met een valse machtiging u heeft laten betalen voor dat abonnement.
Het lijkt me absoluut niet dat @home hier aansprakelijk gesteld kan worden.
U dient inderdaad aangifte te doen bij de politie. en als de dader achterhaald wordt is het aan de rechter om te bepalen dat (als die persoon inderdaad fraude gepleegd heeft) deze persoon u schadeloos moet stellen.

Vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - Nov 23, 2007 om 14:59
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Uw verhaal pleit overigens wel voor een beter controlesysteem bij machtigingen.