vr
door vraagvodafone Sep 17, 2017 om 15:16
Computers & telefonie

Diefstal Vodafone

Ik ben overgestapt van Vodafone naar een andere provider. Bij Vodafone had ik een prepaid. Het tegoed wat aan het einde van de looptijd over is ben je kwijt. Staat volgens Vodafone in de voorwaarden. Dat kan best zo zijn, maar is daarmee gewoon diefstal. Ik krijg het geld niet terug en kan het tegoed ook niet op maken. Het is wel betaald. Op deze wijze wordt Vodafone over de rug van anderen rijk. Kan dat zo maar?

1060 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2017 om 15:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja.
Anders maar geen smartphone gebruiken als u de regels van providers waarmee u akkoord gegaan bent niet goed vindt.
Zoek ook nog even op internet de betekenis van "diefstal" op.

Po
door Pontiac - Sep 17, 2017 om 15:23
131 Antwoorden / 5 Vragen

u had natuurlijk ook eerst het beltegoed kunnen "opmaken" is niets mis mee , en dan pas kunnen(moeten) overstappen naar een andere belgogem

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2017 om 15:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Weet u wat zo leuk is, ook bij uw nieuwe provider werkt het op deze wijze. Maar ja als je geen voorwaarden leest blijft het steeds weer een verrassing. En dan roep je gewoon dat het diefstal is, maar nee het is gewoon laksheid.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan dat zomaar? Ja.

sw
door swat1500 - Sep 17, 2017 om 16:58
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Van diefstal is pas sprake als het weggenomen goed wederrechtelijk is meegenomen. In de voorwaarden staat dat het tegoed vervalt na een bepaalde periode. U bent met die voorwaarde akkoord gegaan bijbetaling afsluiten van de overeenkomst.  U vond het dus goed dat het tegoed zou vervallen. Om die reden is het dus GEEN diefstal.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 17, 2017 om 17:34
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je in een restaurant een half bord witte bonen laat staan en je verlaat de zaak, dan krijg je daar toch ook je geld niet voor terug?

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2017 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen als het bruine zijn.:-))

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 17, 2017 om 18:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

TS krijgt netjes een doggybag mee.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 17, 2017 om 18:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vodafone is een telecom provider  geen spaarbank.
Stel  je koopt een rijexamenpakket.
Als je dan ineens eens je rijexamen haalt krijg je toch ook geen geld terug.Vodafone heeft je alle kans gegeven om je tegoed te gebruiken.

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2017 om 18:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom stap je over als je nog een (enorm?) beltegoed hebt?

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 17, 2017 om 18:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gratis S8 voor 55 euro in de maand, can't resist.

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2017 om 18:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dat zo maar?
Ja. (Zoals je gemerkt hebt). ;-)

Artikel 5 - Prepaid
1.
De prepaid-overeenkomst wordt in principe gesloten voor onbepaalde duur. Jouw opgewaardeerde tegoed is 12
maanden geldig (te rekenen vanaf het moment van jouw laatste opwaardering) en verloopt na 12 maanden. Het tegoed
dat op jouw simkaart staat bij het moment van aankoop is 3 maanden geldig en ver valt daarna automatisch, tenzij jij in
die periode een opwaardering doet. Is jouw tegoed verbruikt of verlopen, dan kun je nog maar beperkt gebruik maken
van jouw prepaid-overeenkomst (zoals bellen naar 112).
2.
Als je overstapt naar een andere telecomaanbieder en je neemt jouw nummer mee, dan eindigt de overeenkomst ook.
3.
Als de prepaid-overeenkomst eindigt dan vervalt het eventuele tegoed en kun je geen nieuw tegoed meer kopen.
Vodafone mag jouw nummer dan aan een ander geven, tenzij je met jouw nummer over bent gestapt naar een andere
telecomaanbieder.