va
door vanpraag1 Aug 28, 2009 om 16:28
Computers & telefonie

Dieren leed

Op marktplaats kwam ik deze advertentie tegen

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/honden-en-puppies-overige-honden/274261904-te-koop-turkse-sivas-kangal-puppy-s.html

Zie foto 2

Is dit als dieren mishandeling aan te merken en zo ja, wat kan je er tegen doen??
Marktplaats zelf reageert niet

Iemand ervaring ermee?

2045 30 Rapporteer

vladja
door vladja - Aug 28, 2009 om 16:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Inderdaad een hoogst merkwaardige foto. Maak de dierenbescherming er eens op attent. Die weten hoe ze met dat soort zaken om moet gaan.

http://www.dierenbescherming.nl/meld-dierenmishandeling

Vladja

stacey
door stacey - Aug 28, 2009 om 17:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een Dork die vent zeg, en dan gaat ie daarna nog ff leuk pontificaal met z`n kids (die mochten toekijken) op de foto ........

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 11:22
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hi,

Marktplaats zegt hierover:
Het
is niet toegestaan om op Marktplaats.nl dieren aan te bieden of te
vragen in strijd met de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren.
De Algemene Inspectiedienst (AID) houdt toezicht op de handhaving van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren.

Het is in feite dus aan de AID om hierover iets te zeggen.

Mijn eigen mening; geen leuke foto, die Marktplaats uit 'ethische' overweging weg zou moeten halen.

Monkey

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 29, 2009 om 14:32
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Beste heer of mevrouw van Praag (familie van...???)

Goed dat u zich druk maakt om deze foto. Dit kan inderdaad echt niet. Deze man moet even voor de leeuwen gehouden worden in Artis ofzo.... Jammer dat Marktplaats hier niet op reageert. Wellicht omdat het nu weekend is???

Ik heb rechts op de site geklikt op 'In strijd met de regels', vervolgens bij 'andere reden' heb ik dierenmishandeling ingevuld. Ik wil iedereen die dit leest vragen dit ook te doen!!!

Hier nogmaals de link: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/honden-en-puppies-overige-honden/274261904-te-koop-turkse-sivas-kangal-puppy-s.html

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 29, 2009 om 14:39
1163 Antwoorden / 60 Vragen

In het kader van snel een goed antwoord: als u uw vraag op het forum van de politie plaatst zult u direct een (zeer) goed antwoord krijgen. Dit forum is van agenten in hun vrije tijd, als gast kunt u hier uw vragen stellen zonder dat u een account aan hoeft te maken: http://forum.infopolitie.nl/viewforum.php?f=69

Hulde voor uw inzet!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 29, 2009 om 14:40
1163 Antwoorden / 60 Vragen

kleine aanvulling: op dit forum zijn ook veel agenten van de hondenbrigade. M.a.w. hondenkenners eerste klas.

va
door vanpraag1 - Aug 29, 2009 om 18:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het antwoorden!
Nog steeds heb ik niets gehoord van marktplaats en de AID heeft mij doorgestuurd naar de dierenbescherming (nogmaals ge-maild)

Verder heb ik een vraag gezet op het forum van politie info.
Wie weet wat het oplevert?!

quasimoda
door quasimoda - Aug 29, 2009 om 19:04
25 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een bruut die vent. Dit is toch niet te geloven? Waarom houdt hij niet een van zijn kinderen boven de kaken van die hond in plaats van die arme kat? Wedden dat MP dan wel actie onderneemt?

quasimoda
door quasimoda - Aug 30, 2009 om 14:43
25 Antwoorden / 12 Vragen

Foto nummer 2 is inmiddels verwijderd van MP. Hiermee doel ik op de kat-onvriendelijke foto.

ro
door ronny530 - Aug 30, 2009 om 14:54
2823 Antwoorden / 41 Vragen

Ik zie hier nog niet direct verwaarlozing danwel dieren mishandeling in. De hond ziet er verzorgd uit en de verkoper zoekt een koper voor de pups. Beetje voorbarig allemaal.

Ronny.

kiran
door kiran - Aug 30, 2009 om 15:00
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@quasimoda

"Kind boven de kaken" - dan heb je weer een ander probleem! ;-)

Heeft de oproep van @deinert toch (mede) geholpen? Want inderdaad: de 2e foto is verwijderd.

Kan toch echt niet, wat zal het arme beestje een angst gehad hebben. Goed voorbeeld voor je kinderen ook. Triest dat soort lui, beetje ziek in de bovenkamer!

kenwel2
door kenwel2 - Aug 30, 2009 om 15:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Vraag mij toch echt heel erg sterk af, wat er nu zo spectaculairs aan die foto met die man met zijn hond en kinderen te zien is, zou zijn,hij houdt met de hand onder de kin het hoofd van de hond wat omhoog, dat is iets wat ik bijna dagelijks doe met m'n knuffeldier, een mechel, doe. Kan begrijpen dat de aid hier niets mee kan. 'mishandeling' waar?

En nee, je kunt hier niets tegen doen,terecht dat marktplaats niet reageerd,of kan reageren, die man doet niets fout! Mooie hond overigens.

Mvgr. Henri

va
door vanpraag1 - Aug 30, 2009 om 15:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals quasimoda al terecht opmerkte is de foto onderhand weg

Ik ben blij met alle reacties, maar ik vraag wel om eerst goed het topic te lezen..

Onderhand zijn er politie agenten ermee bezig en hun zijn van mening dat er wel degelijk iets af te lezen is uit deze advertentie
Die foto bewees dus hoeveel respect de meneer had voor dieren, dat dit niet de correcte manier was om een kat vast te houden en vervolgens een geposeerde foto maken waar je een hond naar de kat ziet bijten, uit principele overwegingen idd fout was.

va
door vanpraag1 - Aug 30, 2009 om 15:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/97/OHiDy3ueQYVGbdt5MdXx2w==.jpg

vladja
door vladja - Aug 30, 2009 om 15:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bekijk de foto eens via de gegeven link hieronder. Dan weet je waar het over gaat.

ro
door ronny530 - Aug 30, 2009 om 15:27
2823 Antwoorden / 41 Vragen

Helaas heb ik de foto met de kat niet gezien, maar toch kun je dat tweeledig uitleggen ten eerste de hond kan goed met katten overweg, ten tweede hij vreet ze op. Het laatste lijkt me niet het geval. 1 verkeerde foto en verkoper staat als misdadiger te boek. En ik maar denken dat de komkommertijd voorbij was. TS is m.i. te voorbarig met oordelen afgaande op 1 foto die ook nog eens verwijdert is.

Ronny.

va
door vanpraag1 - Aug 30, 2009 om 15:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat nergens dat de wordt opgegeten

Het is de vraag of je dit moet toestaan
Is het normaal?
Wie zegt dat het zijn eigen kat is?

Ik had de keuze om óf niets te doen en te denken; zonde van me tijd óf hier advies te vragen.
Aangezien dat het doel is van een kassa forum, lijkt het me niet gepast om oordelen dat het te voorbarig was.

va
door vanpraag1 - Aug 30, 2009 om 15:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat nergens dat de kat wordt opgegeten

Het is de vraag of je dit moet toestaan
Is het normaal?
Wie zegt dat het zijn eigen kat is?

Ik had de keuze om óf niets te doen en te denken; zonde van me tijd óf hier advies te vragen.
Aangezien dat het doel is van een kassa forum, lijkt het me niet gepast om oordelen dat het te voorbarig was.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 30, 2009 om 15:34
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag vanpraag1, kennelijk heb ik, en ook anderen, een foto gemist? Ben 2 foto's tegengekomen, een met een normale foto van een gezond uitziende hond, en een waarbij 2 kinderen op de foto staan, een kind vrij relaxed, de ander ietwat angstig kijkend (wat vrij normaal is te noemen bij jonge kinderen) de (naar ik aanneem) vader van de kinderen ondersteund het hoofd van he dier met beide handen ineengevouwen, daar doet hij niets fout. Vandaar dat ik absoluut geen 'mishandeling' zie, als ik het zou zien dan zou ik u graag helpen, echt waar. Quasimoda heeft opgemerkt dat er al een foto verwijderd zou zijn, wellicht is de verkoper al op de vingers getikt ondertussen? 'mishandeling'tja, je moet wel keiharde feiten en bewijs kunnen leveren, anders kun je zo weinig.

Ten slotte als tip: Als u nog eens zoiets opvallends tegenkomt, maak geen 'slapende honden wakker', handel dan direct zoals diverse respondenten reeds hebben aangegeven.

Succes, Mvrgr. Henri

va
door vanpraag1 - Aug 30, 2009 om 15:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals voel ik enige onbegrip en ik zal nógmaals de link is geven
(zoals hierboven óók al gedaan)

http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/97/OHiDy3ueQYVGbdt5MdXx2w==.jpg

(copy past in internetbalk)

Mijn doel was advies inwinnen en geen slapende honden wakker maken.
Welke slapende hond u bedoeld is mij ook niet geheel duidelijk, aangezien ik geen aanstoot geef of stook.
Nogmaals; ik heb dit niet eerder gezien/meegemaakt en wil graag weten hoe andere dit hebben gedaan zo mogelijk.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 30, 2009 om 15:48
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag vanpraag1, inmiddels heb ik de link die u hebt gegeven heeft eens goed bekeken,en nee, het is niet zo netjes van die mijnheer om op deze manier een zg. 'actiefoto'van een hond en een kat te laten zien, en nee, deze hond is niet vals te noemen, als mijn mechel springt dan springt hij op de eerste plaats makkelijk over mij heen dwz. ruim 1,80 mtr. Als mijn mechel zijn adrenaline opgepept is, dan springt hij tijdens actie met open bek, en gaat hij er voor,niet zo sullig als de hond op de foto die ik zojuist bekeken heb. Het lijkt mij een hartstikke lieve hond. Dat zijn ze in principe allemaal, je kunt ze ook gek/vals maken, en net dat punt, dat kun je hier dan sterk in twijfel trekken.....Een troost: Het is (helaas!!) een nog veelvoorkomend verschijnsel, normaal vinden zoiets: Nee, echt niet!

Mvgr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Aug 30, 2009 om 15:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag vanpraag1, met 'slapende honden wakker maken' bedoelde ik juist, het doorgeven van dit soort zaken aan de dierenbescherming o.a en hetgeen deinert in dit topic aangaf, zo'n forum waar agenten actief deelnemen, en juist het niet doorgeven aan marktplaats.nl, (juist die ene foto is daar nu weg..)

Maar aan hen, die er verder wel wat mee zouden kunnen doen, echter, nogmaals, ik vindt ook de foto waarop de man een kat omhoog houdt en de hond wat omhoog probeerd te springen, nu ook niet echt beangstigend of spectaculair, de kat is niet in gevaar, geen mishandeling..denk eerder dat als het misgaat, die man op de grond zal vallen, doordat de hond met zijn logge lichaam de man omspringt...als het dan fout mocht gaan.

Mvgr. Henri

ro
door ronny530 - Aug 30, 2009 om 16:27
2823 Antwoorden / 41 Vragen

Ts, politie en dierenbescherming gaan hier niets aan doen. Dan kunnen ze alle dierenbezitters wel aanpakken. U verondersteld dat de verkoper een dierenmishandelaar is maar staven kunt u dit niet. U kent de man in kwestie niet en gaat af op een misplaatste foto. de frustratie zal er bij u wel zijn maar er zijn geen wetten overtreden. Tip richt u meer op de mensen uit uw naaste omgeving die hun huisdier een tik geven omdat ze niet willen luisteren, geeft ook voldoening om daar een dossier over aan te leggen. M.a.w. je moet niet op alle slakken zout leggen. Iemand aan de schandpaal nagelen doen we graag maar veelal onterecht.

Ronny.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 30, 2009 om 16:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@ronny530: Ik sluit mij bij je laatste opmerking geheel aan. Er is helemaal niets aan het handje.

Het is en blijft gewoon wel een prachtige hond, en lijkt erg lief ook nog eens, vermoed dat ts dan ook  geen hond als huisdier zal hebben,en zeker geen van het grotere ras.

Mvgr. Henri

kiran
door kiran - Aug 30, 2009 om 17:18
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kenwel2

"Vermoed dat ts dan ook geen hond als huisdier zal hebben".

En jij hebt overduidelijk niets met katten?

"Er is helemaal niets aan het handje"

Kan iets missen hoor, maar dat de kat 7 kleuren sch*t van angst doet er niets toe? 'T beest zal geen onderscheid hebben gezien tussen een lolletje of dat er mogelijk meer op het programma voor hem stond.

Of 't dierenmishandeling is? Denk dat meneer gewoon een leuk fotootje bij wilde sluiten. Maar de manier waarop hij dat deed, nee dat kan niet!

kenwel2
door kenwel2 - Aug 30, 2009 om 20:38
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Kiran, dacht dat ik duidelijk mijn gedachtengang had beschreven,  nogmaals dan:

'het is niet zo netjes van die mijnheer om op deze manier een zg. 'actiefoto'van een hond en een kat te laten zien'

En wat je suggereert over katten: het is in ieder geval niet mijn gedachtengang, dat is de jouwe, je kent mij verder niet. Mijn hond mag nog geen vlieg aanraken, laat staan er naar happen, zo voed ik geen dieren op! Hierbij wil ik het laten.

Mvgr. Henri

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 30, 2009 om 21:45
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ van praag: super dat u bereikt heeft dat de foto verdwenen is. Ik heb zojuist de reacties gelezen op het politieforum. Het enige wat we nu kunnen doen is hopen dat de kat hier niet teveel stress aan overhield. Verder hoop ik dat de hondeneigenaar zelf ooit eens zo voor een hogerige leeuw gehouden wordt.

Ik hoop dat de mensen die het opnamen voor deze fijne verkoper de foto nog een keertje goed bekijken, en zich vervolgens de ogen uit de kop schamen. Zo ga je niet met dieren om!

3x houdt beter:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/97/OHiDy3ueQYVGbdt5MdXx2w==.jpg

vladja
door vladja - Aug 30, 2009 om 21:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Was er ook niet iemand, die z'n baby toonde hangend over het balkon voor een leuk plaatje of grapje? Daar viel volgens mij de halve wereld over, wegens het risico en wansmaak. Omdat het maar een kat is, mag het dan wel ?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 30, 2009 om 22:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ vladja:
....beetje appels met peren vergelijken.....

kenwel2
door kenwel2 - Aug 31, 2009 om 08:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Kijk even naar het filmpje en oordeel dan eens, dit is bij mij actie. En ja, die man met een kat omhoog te houden bij zijn hond, wijs is hij niet erg....dat doe je niet als dierenliefhebber, laat staan een 'fokker'!?

http://katenhond.blog.nl/honden-in-beeld/hond/2007/10/27/politiehonden-in-actie

KW