sk
door skyhookstan Jan 26, 2023 om 15:42
Computers & telefonie

Digitale erfenis: zo regel je je online nalatenschap

Hallo,

in een vorig artikel hieromtrent schrijven jullie het volgende :

Het verwijderen van accounts bij Microsoft gaat helaas niet heel makkelijk. Microsoft geeft aan de privacy van klanten te willen beschermen, waardoor het bedrijf niet snel toegang geeft aan een nabestaande. Een Microsoft-account wordt overigens na twee jaar inactiviteit automatisch verwijderd.

Wat wordt er bedoeld met "(in)activiteit"?
In mijn geval betaal ik al enkele jaren de Microsoft 365 van mijn overleden schoonvader. Hij had toen geen visa-kaart en ik regelde en betaalde dat voor hem met mijn betaalkaart. Nu is hij bijna 2 jaar geleden overleden.
Is die betaling op zich ook een activiteit? Of moet er wel degelijk iets gebeuren op zijn account? In het eerste geval zal ik, zolang mijn kaart bestaat, blijven betalen? Wat zijn dan mijn opties? Alvast bedankt!!

793 4 Rapporteer

Ja
door JannyBoe - Jan 26, 2023 om 15:58
531 Antwoorden / Vragen

Hallo, dit artikel gaat weliswaar niet over een schoonzoon maar over een zoon die een 365 account wil stoppen van zijn overleden vader.
Wellicht kan een zoon/dochter van uw schoonvader dit via de getoonde stappen bij Microsoft regelen.
Dan is uw probleem ook meteen opgelost waarschijnlijk.
Hier staat nog meer info over het opheffen van een account na overlijden ,ook over het intrekken van een betalings-autorisatie.
Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2023 om 16:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen

derde poging, mijn antwoord blijkt niet overte komen zou ongeldige tekens bevatten?
Ik probeer het nu separaat, ten eerste zie: https://www.argeweb.nl/microsoft365/kb/hoe-zeg-ik-mijn-microsoft-365-licenties-op-

Ten tweede: https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/abbonnement-op-365-home-premium-office-opzeggen van het MS Forum

Laat weten of het lukt. Ook nog deze https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-microsoft-365-abonnement-opzeggen

Gr
door Grunn1 - Jan 26, 2023 om 19:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het handigste is het om te zorgen dat een nabestaande ook toegang heeft. Zo kan ik ook inloggen op mijn vrouws accounts en andersom ook. Op deze manier kan je altijd een dienst of profiel wijzigen of verwijderen.

In uw geval zou ik kijken of de betaling via de cc maatschappij ongedaan gemaakt kan worden of laten blokkeren voor toekomstige betalingen. Het MS account zal dan stoppen want op herinneringen zal niet worden gereageerd.

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 26, 2023 om 20:11
178 Antwoorden / Vragen

Om even de vraag te beantwoorden. Ja, een betaling is een activiteit.