ha
door hans-is-boos Dec 3, 2012 om 20:33
Computers & telefonie

DIXONS lokt klanten met niet voorradige producten

Op de website van DIXONS zag ik een aanbieding van een Samsung Galaxy Y van 80 euro staan. Onder de tab Telefonie & Navigatie en dan KPN. Ik naar het centrum toe naar de winkel en zie de telefoon voor €109,00 te koop. Dus ik zeg de verkoper dat hij op de site tekoop staat voor 80 euro en laat hem zien. En ja zegt de verkoper die telefoon is niet voorradig en kwam met een verhaal over grote opkopers die dat opkopen. Vervolgens zei ik hij staat ook te koop met een vodafone prepaid voor 88 euro. Doe die dan maar. En weer kwam hij met een smoesje waardoor hij niet voorradig is. Ik voel mij zwaar misleid en de verkoper kwam met een oplossing om naar Tilburg of Amsterdam zou moeten gaan terwijl ik in Vlaardingen woon, omdat hij daar misschien nog te koop was. Ik verdenk DIXONS er dan ook van lokkertjes te plaatsen op internet om klanten te lokken. Bellen naar andere filialen en doorsturen was ook niet mogelijk. Zijn er nog meer mensen met ervaringen van DIXONS valse lokkertjes praktijken. Laat het weten. Wat zijn mijn rechten als consument? Graag veel reageren!!!

2057 25 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2012 om 20:35
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Kun je hem niet via de website kopen?

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 20:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee je moet naar de winkel gaan om hem te kopen

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 20:42
7 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.dixons.nl/telefonie-navigatie/prepaid/15312267/kpn-prepaid-galaxy-y.html?prs=1#.UL0AgIP8J2p

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2012 om 20:45
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Je hebt geen rechten als consument, wat er niet is, is er niet. Ik begrijp alleen je verhaal niet. Eerst zeg je dat je de telefoon ziet, maar dan voor voor 109 euro. En dan zegt de verkoper dat hij niet voorradig is.

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2012 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Via die link kan je volgens mij precies zien waar het toestel wel en waar het niet voorradig is, je kan 'm zelfs reserveren. Maar Vlaardingen heeft 'm inderdaad niet op voorraad.

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 20:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

Precies, Hij ligt gewoon in de etalage voor 109 euro maar voor de aanbieding die op internet staat krijg ik hem niet mee. De verkoper zei dat hij in de computer voorradig is maar dat wat een foutje. In mijn ogen is het gewoon dezelfde telefoon maar voor de verkoper niet

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 20:53
7 Antwoorden / 1 Vragen

Daar stond hij ook voorradig toen ik naar de winkel ging maar die link is nu verwijderd. Waarschijnlijk door de shopmanager

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2012 om 20:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laat Dixons dan lekker links liggen en ga naar FotoKlein.

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 21:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu bij KIJKSHOP gekocht voor 99 euro

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2012 om 21:06
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hans-is-boos schreef op maandag 3 dec 2012, 21:00]Ik heb nu bij KIJKSHOP gekocht voor 99 euro
Dan hoop ik wel dat het toestel het goed blijft doen, Kijkshop heeft een waardeloze garantieregeling.

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 21:16
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een andere discussie

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2012 om 21:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zullen we dat dan over een maand of twee doen, onder de naam hans-is-nog-bozer?

Geintje hoor, veel plezier met je telefoon.

ha
door hans-is-boos - Dec 3, 2012 om 21:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

haha is goed

alexishoop
door alexishoop - Dec 3, 2012 om 21:48
562 Antwoorden / 6 Vragen

wel vreemd verhaal zeg, want hij is nu zelfs 71 euro (kpn netwerklock prepaid versie) met airmiles korting, speciaal als je het komt HALEN in een winkel, waarbij je rechts de live voorraad kan zien.

alexishoop
door alexishoop - Dec 3, 2012 om 21:52
562 Antwoorden / 6 Vragen

wist je dat de kijkshop ook een "laagste prijs garantie" heeft?

Komt u binnen 16 dagen na aankoop het identieke artikel aantoonbaar (d.m.v. folder of advertentie) en in dezelfde plaats goedkoper tegen, dan betalen wij u het prijsverschil terug. Plus 25% van dat prijsverschil extra! Het betreffende artikel dient uiteraard wel leverbaar (op voorraad en te koop) te zijn bij de desbetreffende aanbieder.

http://www.kijkshop.nl/klantenservice/

gompy2
door gompy2 - Dec 5, 2012 om 20:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Groupon??
Waren we niet gezellig over Dixons aan het keuvelen?

tonjakassa
door tonjakassa - Dec 6, 2012 om 15:06
165 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 5 dec 2012, 20:51]Groupon??
Waren we niet gezellig over Dixons aan het keuvelen?

Wat is uw probleem in deze. Het trefwoord is immers lokkertjes en de categorie is electronica dus wat dat betreft niet erg veel off topic. TS voelt zich bedrogen met een electronisch artikel, ik ook....daarom dus met daarbij ook een soort waarschuwing...dit is toch ook wat TS doet.

Dus nogmaals maar eens...wat is uw eigenlijke probleem?

gompy2
door gompy2 - Dec 6, 2012 om 15:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je schijnt een beetje problemen met lezen te hebben oudste, trefwoorden zijn:
DIXONS Valse Lokkertjes
Als je trefwoorden binnen de categorie "Elektronica & telefonie" op 1 hoop wil gooien wordt het een aardig zooitje, dacht je niet?

Misschien is het beter als je je eigen feestje start onder "Groupon", als je daar op zoekt krijg je feestgangers genoeg zo te zien.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 6, 2012 om 15:42
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat hier over Dixons en jij begint over Groupon. Slaat echt nergens op!

gompy2
door gompy2 - Dec 6, 2012 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tjaa tonjakassa, het verwijzen naar een voetbalclub in Amsterdam-west naar aanleiding van tutoyeren wijst toch op bepaalde karaktertrekken, maar eigenlijk nog meer op het ontberen van andere.
Maar goed, we houden het kort.

Bij de spelregels van dit forum staat o.a.
"Irrelevante vragen of bijdragen die niet over de aan de orde gestelde vraag of kwestie gaan (zogeheten 'off topic' bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd."

Het topic ging dus over het bedrijf Dixons, en in de vraag van TS staat totaal niets over Groupon.
Aangezien jij je daar vaker aan te buiten schijnt te gaan, gezien andere topics,
lees -> Hier
en meerdere topics, denk ik toch dat het structureel bij jou en wil ik eigenlijk dit zinloze gedoe met jou stoppen.
Suc6

cu
door customercare - Dec 7, 2012 om 14:22
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/ mevrouw,

Ik vind het vervelend om te vernemen dat u een vervelende ervaring heeft gehad in ons filiaal te Vlaardingen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat u teleurgesteld bent in Dixons. Graag zou ik telefonisch in contact met u willen komen, zodat ik uw klacht zo spoedig mogelijk en naar uw tevredenheid kan oplossen.

Ik wil u vriendelijk vragen om uw telefoonnummer te mailen naar activecare@basgroup.nl Ik zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.
A Wielkens
Active care

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2012 om 14:27
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=customercare schreef op vrijdag 7 dec 2012, 14:22]Geachte heer/ mevrouw,

Ik vind het vervelend om te vernemen dat u een vervelende ervaring heeft gehad in ons filiaal te Vlaardingen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat u teleurgesteld bent in Dixons. Graag zou ik telefonisch in contact met u willen komen, zodat ik uw klacht zo spoedig mogelijk en naar uw tevredenheid kan oplossen.

Ik wil u vriendelijk vragen om uw telefoonnummer te mailen naar activecare@basgroup.nl Ik zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.
A Wielkens
Active care

Het is al te laat, hij heeft inmiddels een telefoon bij de Kijkshop gekocht. Had Dixons in Vlaardingen maar naar een goede oplossing moeten zoeken. Je kunt niet blijven wachten op webcare.
Overigens vroeg de vraagtsteller naar zijn rechten als consument. Eh... wat zijn ze?

cu
door customercare - Dec 7, 2012 om 14:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zoekster,

Wij hebben inderdaad vernomen dat meneer het toestel elders gekocht heeft. Wij vinden de situatie daarom niet minder vervelend en willen dit graag met meneer bespreken. Wij kunnen hem dan geen telefoon meer aanbieden, maar wel op zijn minst onze excuses maken en kijken of wij eventueel nog iets voor meneer kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

A. Wielkens
Active Care

tonjakassa
door tonjakassa - Dec 11, 2012 om 09:41
165 Antwoorden / 0 Vragen

Al eens iets van Groupon getracht te kopen??? Gigantische oplichtersbende!!!

Ruim drie weken geleden bestelde ik een (grappig uitziende) 32 Gieg USB stick...leuk kadootje dacht ik voor Sinterklaas. Vraag me nu af of het dit jaar met Kerst gaat lukken

Ze houden je aan het lijntje met steeds weer een week uitsel van levering.
Geld terug is er ook niet bij. Mensen koop nooit, maar dan ook nooit iets bij Groupon

tonjakassa
door tonjakassa - Dec 11, 2012 om 09:44
165 Antwoorden / 0 Vragen

In de catergorie w.o. electronica heeft TS het over (DIXONS) valse lokkertjes
men hoeft toch echt geen hogeschool gehad te hebben om het verband te begrijpen...
alhoewel ik het ontbreken van enig begrip bij mensen die menen direct tot tutoyeren over te kunnen gaan wel kan begrijpen... [edit redactie - off-topic en niet conform regels].