chesspot
door chesspot Jul 26, 2013 om 12:19
Computers & telefonie

Door Ziggo mijn internetverbinding steeds verbroken

Volgende mail naar Ziggo gestuurd:
"Weer internetverbinding verbroken. Wat kleding aandoen; m'n stok pakken; naar de meterkast lopen; rauterstekker uit stopcontact halen; modemstekker dito; weer terug naar m'n computer lopen; computer opnieuw opstarten; wat kleding uit vanwege de warmte etc. En kort daarop is wéér de internetverbinding verbroken.
Naar de computerwinkel geweest om te vragen of er iets aan m'n rauter of modem kan mankeren. Antwoord : U bent de 145ste die bij mij komt met deze klacht. Ziggo reset steeds alles. Ziggo zelf veroorzaakt het probleem.
Wanneer houdt U daar eens mee op? Steeds resetten en m'n internetverbinding verbreken? Er is niet mee te leven."

En alsmaar geen antwoord. Wat te doen

4433 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2013 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw meterkast zit niet in huis, dat u zich daarvoor moet asnkleden?

chesspot
door chesspot - Jul 26, 2013 om 12:53
42 Antwoorden / 6 Vragen

Ja de meterkast zit in mijn huis in de hal, maar daar lopen ook mijn kamerbewoners door.

me
door mein33 - Jul 26, 2013 om 13:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U zou misschien een uitsluitend terzake doende e.mail kunnen verzenden.
Daarbij niet vergeten uw abonnementsnummer, telefoonnumer en adresgegevens te vermelden.
Mogelijk wordt uw e.mail dan wel serieus genomen.

chesspot
door chesspot - Jul 26, 2013 om 13:33
42 Antwoorden / 6 Vragen

M'n tel. nummer ; kl. nummer ; postcode ; huisnr heb ik meegestuurd

me
door mein33 - Jul 26, 2013 om 13:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=chesspot schreef op vrijdag 26 jul 2013, 13:33] M'n tel. nummer ; kl. nummer ; postcode ; huisnr heb ik meegestuurd

Dan ontbreekt nog de "uitsluitend terzake doende" inhoud van uw e.mail.
Een bericht zoals u heeft verzonden zal echt niet serieus worden genomen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 26, 2013 om 15:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je bericht is overigens ook veel te kritisch richting Ziggo, kunnen ze daar niet zo goed tegen.

Overigens moet je altijd eerst uitsluiten dat het niet lokaal ligt. Vraag even iemand in je omgeving die daar naar wil kijken, bijvoorbeeld de buren.

dearagain
door dearagain - Jul 26, 2013 om 20:51
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: neem een andere provider!

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2013 om 21:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Erg onprofessionele mail, er staat niet in 1) wanneer de klachten begonnen, 2) hoe vaak per dag of per week, 3) een termijn waarin dit moet opgelost zijn en 4) een verzoek om antwoord binnen een bepaalde termijn.

Lees klik HIER even door over wat u kunt doen met deze klachten.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2013 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als de warmte voorbij is, is de klacht ook niet meer zo erg. Scheelt aan- en uitkleden.

ro
door ron530 - Jul 26, 2013 om 22:02
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=chesspot schreef op vrijdag 26 jul 2013, 12:53]Ja de meterkast zit in mijn huis in de hal, maar daar lopen ook mijn kamerbewoners door.
Met excuus, maar een router kan maar een bepaalde hoeveelheid data tegelijk verwerken.

chesspot
door chesspot - Jul 27, 2013 om 11:30
42 Antwoorden / 6 Vragen

Aan mein33 : de klacht is wél serieus genomen. Ziggo belde me. Ze gaan me gratis een kabel sturen opdat ik nagaan of ik het probleem ook heb als ik het modem zonder rauter via een kabel gebruik.
Dearagain : andere provider neem ik als de klacht niet op te lossen is. Nu nog niet.
tijger1: zonder aan- en uitkleden blijft het probleem vervelend. De bewoner op de 2de verdieping o.a. moet 2 x per dager voor z'n werk daarvoor naar beneden.
Ron530 : bepaalde hoeveelheid data? Ga weer erover praten met de computerwinkel.

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2013 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt dus een modem van Ziggo en aparte router. Heb je die router gekocht bij die computerwinkel die Ziggo de schuld gaf?

Bij de volgende storing eens een keer alleen de router resetten, dan kan je er achter komen of het aan het modem of de router ligt.

Over die 'bepaalde hoeveelheid data' hoef je echt niet met de computerwinkel te gaan praten, dat is onzin.

Maken die medebewoners overigens gebruik van dezelfde verbinding?

me
door mein33 - Jul 27, 2013 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=chesspot schreef op zaterdag 27 jul 2013, 11:30]Aan mein33 : de klacht is wél serieus genomen. Ziggo belde me. Ze gaan me gratis een kabel sturen opdat ik nagaan of ik het probleem ook heb als ik het modem zonder rauter via een kabel gebruik.
Dearagain : andere provider neem ik als de klacht niet op te lossen is. Nu nog niet.
tijger1: zonder aan- en uitkleden blijft het probleem vervelend. De bewoner op de 2de verdieping o.a. moet 2 x per dager voor z'n werk daarvoor naar beneden.
Ron530 : bepaalde hoeveelheid data? Ga weer erover praten met de computerwinkel.

Uw klacht is wel in behandeling genomen door Ziggo en ze gaan het e.e.a. voor u proberen op te lossen, waarom klaagt u hier dan "steen en been" dat u "alsmaar geen reactie" krijgt !!!!!!

chesspot
door chesspot - Jul 27, 2013 om 12:00
42 Antwoorden / 6 Vragen

diumenge : Alle bewoners gebruiken dezelfde internet verbinding.
Volgende keer alleen rauter resetten is goed idee. M'n dank.

alfatrion
door alfatrion - Jul 27, 2013 om 19:35
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als u er zeker van bent dat het probleem bij Ziggo ligt dan bent u gerechtigd om het abonnementsgeld geheel of gedeeltelijk in te houden. Zolang zij niet leveren bent u niet verplicht om te betalen. En als zij een beetje leveren dan hoeft u maar een beetje te betalen.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2013 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoeveel bewoner gebruiken dan diezelfde verbinding? En gebruiken zij ook tv en telefoon via die ene aansluiting?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 27, 2013 om 21:16
937 Antwoorden / 2 Vragen

Vaak liggen de problemen aan de kant van de abonnementhouder, ziggo levert een dienst met een modem, als mensen daar hun eigen apparatuur op aansluiten dan is dat voor eigen verantwoordelijkheid. Tuurlijk ben ik van mening dat je altijd een router aan moet kunnen sluiten, maar strikt gezien...

Wanneer de verbinding goed is met alleen het modem dan zit het toch ergens anders. Ik kom deze problemen vaak tegen bij mijn klanten, soms helpt een andere router en soms is het één internet kabel waar een storing inzet welke het hele netwerk lam legt, moeilijk te zeggen op een afstandje want er kan zo veel mis gaan.

ikbenik
door ikbenik - Jul 27, 2013 om 21:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat ik zelf vermoed is dat de router de snelheid niet aankan.

Als men een snelle internet verbinding heeft, bijvoorbeeld 150MB en men heeft een simpele en goedkope router die aan de WAN zijde maar 60MB aankan, dan vliegt de internet verbinding er steeds uit.

Misschien heb je hier wat aan.

Een ander punt:

Als men een snelle internet verbinding heeft, bijvoorbeeld 150MB, dan wilt het nog wel eens gebeuren dat men een goedkope router heeft (die wel in theorie die snelheid aan zou moeten kunnen), dan gaat het ook mis.
Goede routers voor die hoge snelheden zijn echt niet onder de €120,-.

Ik vermoed dus dat daar de oorzaak van de problemen zit.

chesspot
door chesspot - Jul 28, 2013 om 07:51
42 Antwoorden / 6 Vragen

tijger1: 3 bewoners. Maar voor de t.v.'s gaat het met aparte kabels en aparte versterkers.
ikbenik : dus een andere rauter! Ga maandag meteen naar de computerwinkel. Daar zit een jongen, die mijn rauter geplaatst heeft in de tijd, dat hij een van mijn bewoners was. Dus hij weet van de hoed en de rand.