Doorlopende incasso van Tele 2 zonder machtiging
Dag,
ik heb gevonden dat een doorlopende incasso voor 11 euro van mijn rekening sinds may 2015 gaat. Ik heb nooit een sim van Tele2 gehad. Ik heb naar klantenservice gebeld. Ze zien dat er zijn geen minutes en geen Mb gebruikt. Ze kunnen ook niet een kontract naar mij sturen waar mijn handtekkening op staat. De medewerker zijn dat ik het in het winkel heb gekocht. Alleen maar dat ik het niet heb gedaan, ook heb ik geen 1 cent gepinned als een proef (meestal vragen ze 1 cent om te pinnen). Wat kan ik in zo'n situatie doen?
Dit kan niet goed zijn en hier zalk Tele2 ook uitkomst moeten kunnen bieden. Als ik het goed begrijp heeft u geen enkele overeenkomst ooit met Tele2 gesloten.
Het meest frapante is wel dat er dan zonder uw medeweten wel geld van uw rekening wordt gehaald.
Er zijn een aantal zaken die ik adviseer om nu te doen:
Neem direct contact op met uw bank en laat het rekeningnummer waar het geld naar toe gaat blokkeren. Mogelijk doet de bank moeilijk maar de bank zal hoe dan ook een volmacht moeten hebben om afboeking van uw rekeining toe te laten.
Storneer ieder bedrag dat nu nog wordt afgescheven en ook als het kan het laatste.
Zend een brief aan Tele2 met daarin stellen dat u alle bedragen die zijn betaald terugvordert omdat ze onverplicht zijn betaald en er sprake moet zijn van fraude resp. misbruik van uw persoonsgegevens. Iemand moet uw bankrekening kennen en dat genoemd hebben. Doe dat per brief en laat die aantekenen met bericht van ontvangstmelding. Zet ook in de brief dat u bewijst wenst van de melding van hun helpdesk dat 'u het in een winkel zou hebben gekocht'.
Doe een melding bij de www.fraudehelpdesk.nl.
Sorry Gerritaltena,
Er wordt al 3 jaar € 11,00 van zijn rekening afgeschreven. Me dunkt dat TS zelf ook wel heel erg nalatig is geweest. Dan moet je nu niet mekkeren dat je alles terug wilt hebben. Hij mag blij zijn als hij 1 jaar terugkrijgt.
Wordt dat dan ook niet gezegd?
@andrey.d Maar u gaat me toch niet vertellen dat u uw bankrekening sinds mei 2015 niet meer heeft bekeken? Als het toen al was opgevallen was er kennelijk nog iets aan te doen geweest. Dit lijkt me een wonderlijke geschiedenis.
N.b. u bent helaas wel laat met het constateren aangezien het dus al sedert mei 2015 gebeurt. Uw schade is gelukkig nog redelijk beperkt, ca. € 308,00.
Waarom heeft u het over pinnen van 1ct? Dat is hier naar mijn mening niet aan de orde. Dat gebeurt als men geld op een eigen rekening wil laten storten.
Heeft u bij Tele2 wel bevestigd gekregen dat het inderdaad door hen wordt afgeschreven? Vraag ook dat na in de brief want als dat niet zo is, dan is er sprake van iets anders en dan wel het incasseren door een vreemde.
@gerritaltena, tegenwoordig is pinnen voor 1 cent meer iets geworden voor fraudeurs. Die gaan er dan met je bankrekening vandoor. Kwam in aflevering Kassa aan de orde.
@TENORMIN, waaro noem ik dan ook 'fraude'? En het advies om na te gaan of het geld werkelijk naar Tele2 gaat?
Die 1 cent pinnen gebeurde in winkels om zo bewijs te hebben dat het van de rekening van de persoon die in de winkel staat afgeschreven kon worden. Zou je geen controle hebben kan je ieders rekeningnummer doorgeven en een ander laten betalen voor jouw rekeningen.
En ook aan de deur. Dat Tikkie gedoe is heel wat anders.
Start via je bank een MOI-procedure (Melding Onterechte Incasso) >> www.betaalvereniging.nl/wat-te-doen-bij-een-onterechte-incasso.
Zoals je het beschrijft zijn dit onverschuldige betalingen, als het via de MOI-procedure niet lukt om het geld terug te krijgen dan kan je de overschuldigde betalingen terugvorderen.
Zie mijn opmerking bij Gerritaltena. Hij is zelf ook gemakzuchtig geweest. Heb er niet echt veel medelijden mee.
@Lottesanne, laten we voor het gemak even aannemen dat het verhaal van TS correct is en er dus al jaren ten onrechte geincasseerd wordt. Dan begrijp ik dus goed dat jij vindt dat vanwege de nalatigheid van TS het wel prima is dat er onterecht geld van zijn/haar rekening wordt afgeschreven?
Hallo Andrey.D ,
Lees hier wat u kunt doen , start een MOI procedure bij uw bank , klik op de rode regels .
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/geld-verzekeringen/overboeking-incasso/onterechte-incasso
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-onrechtmatige-incasso-brief-aan-ondernemer
Dat pinnen met één cent is helemaal niets bijzonders. Als je voorheen een abonnement met mobiel bestelde, moest je je bij de bezorger identificeren en éën cent pinnen, zodat men zeker wist, dat het jouw bankrekeningnummer was.
Maar u kijkt blijkbaar al ruim drie jaar niet naar uw bankrekening, waardoor u al ruim € 400,00 kwijt bent?
Als u een abonnement afgesloten hebt, moet Tele 2 een contract hebben. Of dat nu in een winkel is afgesloten of niet.
Kunnen ze geen contract overleggen dien dan een klacht in dat zij onterecht die bedragen incasseren. Betalen ze niet terug, ga dan naar de geschillencommissie.n
Je schijnt wel een abonnement te hebben afgesloten. En je bent in een winkel van Tele2 geweest. Daar moet je dan je bankrekeningnummer hebben gegeven.
Je zou je vraag op het forum van Tele2 kunnen stellen.
Lees ook:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/onbekende-automatische-incasso-65416
De Ts zegt dat hij dat niet heeft gedaan, die winkel.
Wat sommige TS 'en zeggen neem ik met een emmer zout.
Ze zeggen allemaal dat heb ik niet gedaan, als je al 3 jaar niet op je rekening krijgt en z.g.n. geen contract zou hebben valt dat de 1ste keer al op.
3 jaar laten lopen zou me niks verbazen dat ts een telefoonverzekering oid afgesloten heeft maar dat gewoon niet meer weet evenals zijn rekening die controleerd ie ook niet.
Fout word heel snel bij Tele 2 in dit geval gelegd zonder incassomachtiging en ja dat mag ook digitaal met een vinkje maar ga er maar vanuit dat die machtiging er gewoon is.
Heb zelf ook zakelijke incasso en weet hoe streng men is bij de banken na 3x fout incasseren zonder machtiging is het exit.
Op een of andere manier zal Tele2 aan zijn bankrekeningnummer zijn gekomen.
Dat bankrekeningnummer heeft TS zelf gegeven tevens het akkoord tot auto incasso maar het is handiger om je eigen fouten af te schuiven op een ander.
Zou eens fijn zijn dat heel dit soort gewoon meteen zwaar aangepakt worden door justitie als hun bedrog uitkomt.
Nogmaals 3 jaar lang niks controleren kan je niet bij Tele2 in hun schoenen duwen.
@Mystery, je kent TS? Als je zo stellig iets blaat, onderbouw het dan even.
Forum tele2 kan niet zonder telefoonnummer of klantnummer komen ze daar ook niet verder.
@Mystery , Wat sommige TS 'en zeggen neem ik met een emmer zout , wat u eruit kraamt neem ik met een regenton zout . U bent van alle markten thuis , kapper , horeca , ict èr , en nu waarzegger (ster ). Zou eens fijn zijn dat heel dit soort gewoon meteen zwaar aangepakt worden , mag de redactie op deze site met u doen , misschien zingt u dan een toontje lager , U schiet met losse flodders , waar een vraagsteller niks aan heeft .
Nee jij blijft maar praten naar de oren van een TS daar heeft niemand iets aan.
Je moet eens gewoon bij de feiten blijven en het goed lezen maar schijnbaar is het belangrijker een bedrijf te bashen dan om de waarheid eens onder ogen te zien.
*TS controleert zijn rekening al jaren niet.
*TS kan zich niks herinneren ( das het makkelijkste excuus )
*TS heeft geen rekeningnummer doorgegeven ( nee dat word random gegenereert door een computer en die zoekt er dan zelf een naam bij en adres en maakt zelf een incasso aan ).
Tele2 gaat echt niet random ff gokken en hopen dat er iemand 25 jaar blijft slapen tot het verjaard is.
Nogmaals 3x foute incasso is exit bij de bank of je nu Tele2 heet of KPN of wat dan ook, maar in al die zaken word netjes een overeenkomst overhandigd waar klant zelf getekend heeft of een vinkje heeft gezet.
Dan kan jij wel roepen dat het niet zo is maar praktijk wijst toch anders uit.
Mystery, slimmerik, heb je er wel eens aan gedacht dat iemand anders dat rekeningnummer heeft doorgegeven?
Ja excuus nr 2.
Dus een ander geeft en het juiste rekeningnr. door en de juiste tenaamstelling want anders word de INCASSO gewoonweg niet uitgevoerd en geeft ook het juiste adres etc. door aan Tele2.
Het is hier geen Efteling waar sprookjes tot leven komen.
En al zou je zo'n wijsneus hebben wat een kans is van 1 op een miljoen dan blijft TS nog steeds zelf aansprakelijk door 3 jaar lang geen rekening te controleren en actie te ondernemen.
Dat laatste is waar ja, ik kan ook niet begrijpen dat mensen hun rekening zo weinig controleren.
Omdat ze verdomd goed weten dat ze een overeenkomst zijn aangegaan waar ze ook voor getekend hebben.
Alleen is het zo'n mooi leesvoer om een bedrijf te bashen en zo medestanders te vinden die huilie huilie met hun doen.
Geen enkel normaal mens doet er 3 jaar over om ergens achter te komen en al zeker niet met afschrijvingen.
Maar ja er zitten er hier bij die altijd de TS gelijk willen geven ook al hebben ze dat niet al toon je het aan met een handtekening etc dan nog blijven de die hards hier nog schreeuwen als hardste dat het bedrijf fout zit.
De kans dat Tele2 een foute incasso uitvoert is 10000den malen kleiner dan dat een consument niet meer weet waar ie voor getekend heeft en wanneer.
Het risico voor bedrijven is veel te groot nogmaals 3x foute incasso zonder overeenkomst is exit bij elke bank.
Dat gaat een bedrijf echt niet riskeren voor een paar euro.
Kan allemaal zijn Mystery, maar er is helemaal niets aangetoond met een handtekening of wat dan ook. Je verzint heel makkelijk allemaal argumenten in het voordeel van Tele2, maar kent de feiten niet. Afijn, TS leest de antwoorden hier net zo vaak als zijn bankafschriften zo te zien, dus over drie jaar kunnen we deze discussie voortzetten.
@diumenge , Hoe kunt u nu verwachten dat Ts reageert ?, als er door @mystery ( de allesweter ) aannames worden gemaakt die nergens opslaan .Voor de zoveelste keer word een Ts door @mystery volledig afgebrand ., deze is duidelijk met de bedrijven , gevolg blijft uit de nek l*llen zonder erbij te zijn geweest ..
@ Knol Marita
Jij doet net zo hard aannames alleen de mijne kan ik onderbouwen en jij niet das het verschil.
Het zijn geen argumenten het zijn feiten dat je na 3x foute incasso's die dus niet getekend zijn of wel op contract of online met vinkje het bedrijf zijn incasso contract kwijtraakt.
Dus de kans dat een bedrijf moedwillig de fout maakt is gewoon 1000den keren kleiner dan dat de klant gewoonweg spontaan alzheimer heeft en het allemaal niet meer weet.
Dat heeft niks met bedrijven gelijk geven te maken, ik heb in mijn werk zat met deze figuren te maken en allemaal weten ze van niks tot het net om hun sluit dan worden de hersenen ineens weer wakker.
Je kan helemaal niets onderbouwen Mystery.
Nee praktijk wijst gelukkig wat anders uit.
Ik lul niet met de meute mee om een TS gelijk te geven als ie dat gewoonweg niet heeft.
Feiten liegen er niet om alleen paar van de beroepswerkelozen hier kunnen niet lezen en gaan er vanuit dat een bedrijf altijd fout zit.
Als je met zo'n casus naar een advocaat stapt met 3 jaar rekening niet controleren lig je op voorhand 1 punt achter, natuurlijk zal een advocaat zeggen dat ie er wel wat in ziet immers uutje factuurtje.
Maar dan word het een duur geintje als naderhand toch blijkt dat er eeen overeenkomst is
@aanfluiting Mystery , U blijft hardnekkig volhouden dat u alles beter weet , de mensen op uw werk zullen zich wel de haren uit hun hoofd trekken met zo`n figuur als u .Het arrogante en dictatoriale gedrag houd u maar in uw priveleven . Een Ts zit niet te wachten op een onnozele beschuldiging van u . De beroepswerkelozen hier hebben meer fatsoen in 1 vinger , wat u nog niet in uw hele lijf heeft .
Mystery maak je niet zo druk.
En dat stukje over die beroepswerklozen zou ik er maar even uit laten halen. Dat voegt niets toe.
Ts heeft 3 jaar (36 keer) betaald. Dan kun je niet meer roepen dat je van niets weet.
Ts zou een 'schriftelijke klacht kunnen indienen en dan verder de procedure volgen.
Daar komt vanzelf wel iets uit:
https://www.tele2.nl/klantenservice/klachten/?gclid=EAIaIQobChMIm6Kf96qk3gIVmud3Ch0CGwQrEAAYASAAEgJNYPD_BwE
@Panter22
Och ik maak me niet druk vind het frapant dat er zoveel mensen zo dom zijn en overal maar tegenaan schoppen want een TS zegt dat dus dat is ook meteen de waarheid.
Iets anders krijg je er bij dat soort volk ook niet in geheel zwart wit kijken maar niet naar de FEITEN kijken.
Praktijk wijst helaas uit dat we in NL steeds dommere mensen krijgen en dat bewijst deze TS als geen ander weer.
36 maanden lang je rekening niet controleren dan ben je gewoon niet bijster slim.
En gezien TS dit ook allemaal gewoonweg niet weet is het dus naar alle waarschijnlijkheid grenzend meer voor de hand liggend dat Tele2 geen fout heeft gemaakt maar TS gewoon niet meer weet waar ze voor getekend heeft.
Voortaan in ieder geval vaker naar uw bankrekening kijken. Bijv. eens per week de transacties controleren.
Misschien klopt er meer niet van de afschrijvingen?
Je hebt 3 jaar lang een automatische incasso van Tele2 geaccepteerd. Nooit naar omgekeken.
Het abonnement kun je opzeggen, Heb je dat maar geregeld.
Ik denk dat je maar beter niet kunt storneren of een procedure starten.
Daar kun je een hoop ellende mee krijgen zoals aanmaningen en incassokosten.
Het geld heb je die 3 jaar niet gemist.
Probeer te achterhalen hoe het zit met het abonnement,
Heb je teveel betaald, dan krijg je dat geld vast wel van Tele2 terug.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer