al
door alf Feb 20, 2004 om 11:23
Computers & telefonie

Downgraden naar chello entry

Ik heb in augustus 2003 gereageerd op het aanbod van Chello om GRATIS te downgraden van Chello classic naar Chello entry, dit omdat ik door een nieuwe baan veel minder internet gebruik. Pas in december was het modem leverbaar en geinstalleerd. Ik krijg nu echter nog steeds rekeningen op basis van Classic, die ik niet wil betalen. Chello geeft hierop als antwoord dat ze nu niet meer kunnen downgraden omdat er een betalingsachterstand is, logisch als ze te hoge rekeningen sturen lijkt me. Tevens kreeg ik te horen dat er nu wel kosten in rekening gebracht gaan worden voor het overstappen, terwijl da aanbieding was dat het gratis was. De vraag is; hoe los ik dit op, ik wil wel graag blijven internetten, maar dan voor het met chello afgesproken bedrag.

763 5 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:47
402 Antwoorden / 0 Vragen

Een en ander hangt natuurlijk samen met de voorwaarden van Chello en in hoeverre deze downgrade schriftelijk is vastgelegd. In het laatste geval kunt u Chello aan de gemaakte deal houden. Ik weet ook niet of u de informatie over de de downgrade schriftelijk heeft ontvangen, wellicht staan daar ook wel voorwaarden bij. Wees voorzichtig met lang niet betalen want dan kan u verweten worden dat u uw afspraken niet nakomt.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:47
57 Antwoorden / 3 Vragen

Niet betalen is niet altijd de oplossing, want daarmee blijft u in gebreke! In dat geval kan Chello inderdaad weigeren de downgrade uit te voeren, want u hebt daadwerkelijk een betalingsachterstand. In dit geval zou ik schriftelijk contact opnemen met Chello om e.e.a. duidelijk te maken. Geef duidelijk aan wanneer u de downgrade hebt aangevraagd en stuur indien mogelijk bewijs mee. Een fax sturen werkt over het algemeen ook vrij goed. Hoe dan ook: Probeer met Chello in contact te komen en blijf niet alleen maar afwachten. U hebt een betalingsverplichting!

al
door alf - Apr 16, 2004 om 12:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ondertussen betaald, en ben "ge-downgrade" na heel veel gedoe, bellen, onnodige monteursbezoeken en irritatie.
Het bleek dat Chello ondanks het aanbod, nog niet in staat was om de aanbieding te voldoen.
Kan je via HCCnet ook kabelinternetten?
In ieder gevla hartelijk dank voor je reactie, en nu maar hopen dat ik ook thuis weer kan internetten, en niet meer alleen via webmail;-)

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 12:47
13 Antwoorden / 0 Vragen

U zit aan een contract gebonden van een jaar als die afgelopen is kunt u pas veranderen van chello classic naar chello entry.dus nog even wachten tot het jaar om is .En dan pas veranderen .Maar u moet wel door betalen want anders staat er vandaag of morgen een deurwaarder aan de deur ,en de kosten zijn voor u.Ook de rente .denk daar goed over na .Want u trekt aan het kortste eind.Ik zou als ik u was bij chello weggaan ,En melden bij Hccnet ,daar word je niet bedrogen ,maar geholpen.Ik was ook bij chello maar ben gauw naar hccnet gegaan .dar zitten nog mense,en word eerlijk behandeld,deze mensen hoeven niets te verdienen.Maar zijn allemaal vrijwillig.veel plezier

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 12:47
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hccnet.nl heeft alleen maar ADSL maar dit werkt ook sneller,als je bij chello te veel download dan sluiten ze je gewoon af,op sneheid van telefoon aansluiting dus houd daar ook rekening mee.En dan moet je een maand wachten voor dat je weer normale snelheid krijgt.Als je lid word van hccnet.nl dan krijg je gratis een computer blad toe gestuurd elke maand,en je mag gratis computer beursen bezoeken.Ik hou het voor gezien bij chello,want het zijn een stel oplichters ,en je komt nooit meer van ze af.iedereen spreekt er over.kijk maar verder bij kassa ,alleen maar klachten van chello.Je hoort nooit iets van hccnet.nl dat hoeft ook niet als je goed behandeld word,zij hoeven ook geen reklame te maken ,want het is de grootste van het hele land ,en de beste,veel plezier tiemen