jipenjanneke
door jipenjanneke Jul 10, 2015 om 16:00
Computers & telefonie

Downloaden lukt niet

Hallo,

Ik heb zowel Internet Explorer 11 als Google Chrome op mijn pc met Windows 7
In Chrome kan ik gewoon downloaden wat ik wil, maar in IE werkt dat niet. Ik werk liever met IE, maar wat moet ik doen om hierin wel gewoon te kunnen downloaden??
Ik krijg bij "download" wel telkens de vraag : uitvoeren of
opslaan? Maar of ik nu op uitvoeren klik of op opslaan, er gebeurt dan gewoon niets.

Bedankt alvast voor de hulp

1546 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 16:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jipenjanneke,

Zou IE eens resetten.

Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer.

Open het bureaublad tik of klik vervolgens op het Internet Explorer-pictogram op de taakbalk. Wanneer u instellingen wijzigt, zullen deze wijzigingen van toepassing zijn op zowel Internet Explorer als Internet Explorer voor het bureaublad.
Tik of klik op de knop Extra en tik of klik vervolgens op Internetopties.

Tik of klik op het tabblad Geavanceerd en tik of klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Tik of klik in het dialoogvenster Instellingen Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, tikt of klikt u op Sluiten en vervolgens op OK. U moet de computer opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2015 om 16:19
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo jipenjanneke,
probeer eens of het wel lukt als u IE als standaardbrowser instelt.
Vr, gr.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jul 10, 2015 om 17:14
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Sjoppie : dat had ik al gedaan, daar ligt het dus niet aan.

@ Edrick3 : Ik heb exact zo gehandeld als u voorstelt, opnieuw opgestart, maar het werkt nog niet.
Toen heb ik nog eens hetzelfde gedaan, en de box "software mag worden uitgevoerd, zelfs als
de handtekening ongeldig is" voor alle zekerheid weer aangevinkt, we er alles opnieuw opgestart, maar wat ik ook probeer: ik kan totaal niets downloaden. Wordt er moedeloos van.
Ik zou nog kunnen proberen een oudere versie van IE erop te zetten, maar hoe doe je dat
dan weer? Misschien door de Windows updates voor IE11 te verwijderen, dat het dan vanzelf
teruggaat naar een oudere versie? Net lang totdat ik IE9 erop heb? Of hoe krijg ik anders
IE9 weer erop?

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Vreemde zaak.
Zou dan inderdaad IE11 downgraden en kijken of je probleem dan is opgelost.
Hoe je dat kunt doen staat hier beschreven.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2015 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lukt het ook niet als Administrator?

ge
door gerboe - Jul 10, 2015 om 18:11
806 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de mededeling 'uitvoeren' of 'opslaan' krijgt dan bent u toch software aan het downloaden van internet?! En die software wordt dan meteen geïnstalleerd dan wel eerst opgeslagen op uw computer al naar gelang de keuze in bovenstaande mededeling.
Dat heeft toch niets met Chrome of IE te maken?
U bent al 'gewoon' aan het downloaden, ook met IE, alleen download u blijkbaar een stuk software.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerboe,

TS schrijft:
.... Maar of ik nu op uitvoeren klik of op opslaan, er gebeurt dan gewoon niets.....

ge
door gerboe - Jul 11, 2015 om 08:28
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo edrick3, had ik maar wat beter moeten lezen ;)

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jul 11, 2015 om 11:46
143 Antwoorden / 78 Vragen

@ Edrick3

Ik heb met uw link gewerkt, en de windows update voor IE11 verwijderd. Nu is
er automatisch weer IE8 op (ik dacht dat het 9 zou worden, maar het is dus 8 geworden)
en het downloaden werkt nu feilloos! Dus hartelijk dank!!

Maar ik blijf het een vreemde zaak vinden. Ik ga er althans van uit dat de meeste mensen
IE11 gebruiken en vraag me af of die dan geen problemen hebben met downloaden...???

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 11, 2015 om 11:51
7225 Antwoorden / 3 Vragen

@jipenjanneke,
ik denk dat veel mesen FireFox als browser gebruiken en zij die de voorkeur aan IE geven zullen via een andere browser downloaden.
Vr, gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2015 om 12:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jipenjanneke schreef op zaterdag 11 jul 2015, 11:46]@ Edrick3

Ik heb met uw link gewerkt, en de windows update voor IE11 verwijderd. Nu is
er automatisch weer IE8 op (ik dacht dat het 9 zou worden, maar het is dus 8 geworden)
en het downloaden werkt nu feilloos! Dus hartelijk dank!!

Maar ik blijf het een vreemde zaak vinden. Ik ga er althans van uit dat de meeste mensen
IE11 gebruiken en vraag me af of die dan geen problemen hebben met downloaden...???

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
Denk dat er iets met je IE11 niet helemaal in orde was.
Je zou IE11 eens opnieuw kunnen downloaden.
Wie weet.
Klik hier.

Met vr.gr.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jul 11, 2015 om 12:52
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Edrick3

Na het downgraden naar IE 8 kwamen er div. "belangrijke" updates van Windows binnen,
waardoor het nu automatisch IE10 is geworden en verder zijn ze niet gegaan........... Kan er allemaal met mijn petje niet bij. Maar in ieder geval is het nu IE10 en dat werkt prima met downloaden, dus ik laat het er maar bij.
Dank!

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2015 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Je kunt weer downloaden met IE en daar ging het om.
Zou het dan inderdaad zo laten.

Goed weekend.