henk-jolanda
door henk-jolanda Jun 15, 2010 om 16:29
Computers & telefonie

Draadloos internet

Tot vrijdag jl.heb ik door het hele huis mijn laptop via een draadloze verbinding kunnen gebruiken.Na Vrijdag alleen nog maar op de beneden verdieping,er hebben zich in mijn huis geen veranderingen voorgedaan.Contact gehad met Tele 2 zij hebben een verbinding tot stand gebracht via een ander kanaal maar de problemen zijn hier niet mee op gelost.Wie weet wat ik moet doen.Vriendelijke groet.

505 9 Rapporteer

jo-anne
door jo-anne - Jun 15, 2010 om 17:58
36 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo henk-jolanda Ik zou toch maar weer contact opnemen met tele2 en en er op staan dat ze het snel bv in een week je probleem oplossen!! Wat je zelf kunt doen is alle verbindingen ,dus de snoeren en stekkers nalopen ! Ook kan je als je een modem hebt deze uitzetten en opnieuw weer op laten starten of resetten .Succes ermee vr gr jo-anne

freya
door freya - Jun 15, 2010 om 18:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo henk-jolanda,

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de buren een nieuw draadloos netwerk in gebruik hebben genomen en dat dit nieuwe draadloze netwerk van invloed is op jouw draadloze netwerk. Daar kan Tele2 natuurlijk verder niets aan doen.

Zoals ik ook al eens in een ander topic van vandaag heb geschreven, als je gebruik maakt van een WLAN-stick, sluit die dan niet rechtstreeks op een USB-poort aan, maar maak gebruik van een kort USB-verlengkabeltje. Je kunt de WLAN-stick dan een klein stukje op afstand houden van de laptop, wat in de meeste gevallen een veel betere (lees: stabielere) verbinding oplevert.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Jun 15, 2010 om 18:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt nog een ander kanaal proberen (1, 6, 9 of 11 bijvoorbeeld, maar in principe niet 12 of 13. Misschien heb je een update ontvangen voor de driver van je draadloze adapter in de laptop. In dat geval kun je de oude driver eens terugzetten, om te proberen of het dan weer beter gaat. Let op dat je uitsluitend met je eigen netwerk een Automatische verbinding mag maken.

henk-jolanda
door henk-jolanda - Jun 15, 2010 om 19:04
7 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Freya,ik denk dat ik wel iets kan met je antwoord,ik ga een wlan stick aanschaffen,ik zie dat er velen te koop zijn met een duidelijk prijsverschil heb je nog aanbevelingen groet henk-jolanda

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2010 om 19:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henk-jolanda,

Zou eens informeren of de buren pas iets geïnstalleerd hebben.
Was bij mij ook het geval en had dan geen verbinding als zij verbinding hadden.
(zoals freya ook al aangegeven heeft).
Antwoord van gsm zou kunnen helpen. Bij mij heb ik ook een ander kanaal ingesteld.
Als dit namelijk het geval is (buren) helpt die wlan-stick ook niet veel.

Suc6

freya
door freya - Jun 15, 2010 om 19:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henk-jolanda schreef op dinsdag 15 jun 2010, 19:04]Hallo Freya,ik denk dat ik wel iets kan met je antwoord,ik ga een wlan stick aanschaffen,ik zie dat er velen te koop zijn met een duidelijk prijsverschil heb je nog aanbevelingen groet henk-jolanda
Maarre... wat gebruik je nu dan op je laptop? Zit daar het draadloze netwerk dan al 'standaard' ingebouwd en werk je nu dus niet met zo'n WLAN-stick? Mijn ervaring met ingebouwde draadloze netwerkadapters is over het algemeen erg goed en dan is het dus nog maar de vraag of dat met zo'n WLAN-stick (plus verlengkabel) erg veel beter wordt.

Freya

henk-jolanda
door henk-jolanda - Jun 15, 2010 om 19:46
7 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo allemaal,ik ben erg blij met jullie reacties.Ik krijg mijn draadloze verbinding van Tele 2 via mijn modem( in de meterkast),zij hebben toen ik hen belde een ander kanaal ingesteld.Ik weet dus niet welk kanaal of kan ik dat ergens zien?Gut wat een leek ben ik toch
Ik zal bij mijn buren informeren of zij iets hebben geïnstalleerd.
Groet Henk-jolanda

jo-anne
door jo-anne - Jun 15, 2010 om 19:59
36 Antwoorden / 0 Vragen

hallo henk-jolanda fijn te horen dat het is opgelost en bedankt dat je het even laat weten!!vr gr jo-anne

freya
door freya - Jun 15, 2010 om 20:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jo-anne schreef op dinsdag 15 jun 2010, 19:59]hallo henk-jolanda fijn te horen dat het is opgelost en bedankt dat je het even laat weten!!vr gr jo-anne
Ehh.... wáár lees jij dat het probleem opgelost is?

Freya