ro
door rockynight Jul 22, 2008 om 21:15
Computers & telefonie

Draadloos internet beveiligen

Hoe kan ik mijn draadloze (laptop ) internetverbinding (router met lan en draadloos ) beveiligen ..als ik mijn labtop aan zet en kies verbindigen zie ik er heeel veel in mijn straat ,,maar net als ik onbeveiligd ..waar ik ook zoek of kijk op mijn laptop (met vista ) ik krijg het niet voor elkaar om welke sleutel of wat dan ook te vinden ,,,wie kan mij helpen ..b.v.d Mattie

703 11 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 22, 2008 om 21:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je moet dit in de router instellen. Doe je dit draadloos, dan klapt je verbinding eruit, het is dus aan te raden dit te doen via een draad.

Nadat je de beveiliging hebt ingesteld moet je de instellingen op de pc overeenkomstig wijzigen en heb je als je het goed gedaan hebt een beveiligde verbinding.

freya
door freya - Jul 23, 2008 om 07:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mattie,

Zoals al aangegeven stel je de beveiliging in op je router. Start dus je internetbrowser en tik in de adres balk het adres: http://192.168.2.1 in en druk op [Enter].
(ik dacht dat dit het adres voor een Sweex router is, maar kijk dat
eventueel even na) Als het goed is kom je in het menu van de
Sweex-router terecht.

Zoek daar naar de beveiligingsinstellingen en kies voor een WPA of WPA2 beveiliging.
Je zult dan een sleutel van b.v. 12 karakters in moeten toetsen.
Schrijf wel even op wat je daar intoetst, want als je daarna met de
computer/laptop opnieuw verbinding probeert te maken wordt er om die
sleutel gevraagd. (dit gebeurt overigens maar éénmalig bij het voor de
eerste keer aanmelden)

Als het goed is heb ja dan een beveiligde verbinding.

m.vr.gr. Freya

ag
door agro - Jul 23, 2008 om 15:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een nog betere beveiliging kan je ook nog het mac adres van je draadloos netwerkkaartje in de router ingeven.

Zodat alleen computers met de opgegeven mac adressen contact kunnen maken met je router, mocht je sleutel gekraakt worden.

Verder kan je je router nog op hidden (verborgen) zetten dan is deze niet voor iedereen zichtbaar, mogelijk dat je dan wel problemen kan krijgen als er veel netwerken inde buurt zijn, maar dat is een kwestie van uitproberen.

suc6

ro
door ronlau9 - Jul 23, 2008 om 16:41
46 Antwoorden / 0 Vragen

En vergeet niet om the Administrator een password mee te geven
Moet zelf het password natuurlijk wel onthouden , anders kom je er zelf niet meer in .
Stel je IP adressen zo krap mogelijk in

ha
door handoko - Jul 23, 2008 om 17:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals freya heft geschreven maar let wel op dat je een kabel aansluit om op de website van je router te komen.Dan kan je hem beveiliggen.De sleutel kan je dan in je laptop zetten,

edwardus
door edwardus - Jul 23, 2008 om 19:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Agro, hoe goed bedoeld ook, ik wil je en de andere lezers even uit de droom helpen. MAC adres filter geeft een vals gevoel van veiligheid, omdat een beetje WLAN hacker binnen 1 seconde weet welk mac-adres hij kan spoofen en dus binnengelaten wordt. Een goede passphrase bij WPA is veeeeel veiliger.

Verder is helaas in de praktijk gebleken dat juist het verbergen van je SSID netwerk hackers het makkelijker maakt in te breken. Volgens de onderzoekers is het dus beter SSID broadcast aan te laten staan.

jv
door jvdk - Jul 23, 2008 om 22:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

beste Mattie,

Heb alle antwoorden bekeken. ........... technisch geleuter waar jij niets mee kunt.

ADVIES: zoek iemand op die er echt verstand van heeft. De beste altijd en snelst werkende verbinding is gewoon met de KABEL aan elkaar knopen. Heb je ook geen straling in de tent!

Sterkte ermee,  jan

edwardus
door edwardus - Jul 23, 2008 om 22:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Jan, da's a) niet wat de klant vraagt en b) hij is met ons "technisch geleuter" al geholpen zo te zien.

jv
door jvdk - Jul 23, 2008 om 23:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

he edwardus, is mattie ook in de buurt en blij???

Dacht het niet. Kijk maar eens bij de antwoorden van vandaag!

groet Jan

mizzmo
door mizzmo - Jul 26, 2008 om 11:47
66 Antwoorden / 46 Vragen

Iemand anders het laten opknappen kan altijd nog he!

De experts hier doen hun uiterste best, en dat doen ze goed!  iemand kan zelf wel bepalen of het te technisch is..ook dan zijn deze experts bereid het in leken taal uit te leggen!

jv
door jvdk - Jul 26, 2008 om 16:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

is het nu gelukt bij alle mensen die het niet voor elkaar krijgen???

Laat eens wat weten!

mvg Jan van der Kolk