er
door erwtton Sep 23, 2005 om 11:46
Computers & telefonie

Draadloos internetten

Goedemorgen

even een vraag; ik heb een adsl modem en kan met mijn nieuwe computer draadloos internetten.Nu heb ik gehoord dat ik daar een router voor moet gebruiken. Mijn vraag is wie heeft goede of slechte ervaringen met bepaalde routers.

Groetjes erwtton

537 6 Rapporteer

kathy1978
door kathy1978 - Sep 23, 2005 om 11:56
69 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb twee weken geleden bij de paradigit een router gekocht en een kaartje voor in de laptop. Was binnen een half uur geinstalleerd. Router was van Linksys (onderdeel van Cisco) en het kaartje ook. Totale kosten ongeveer 50 euro bijelkaar. Goede kwaliteit en niet al te duur.

Kathy

ph
door phinder - Sep 23, 2005 om 11:57
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik zelf een linksys draadloos router.

Wist vooraf niets van dit ding ( heb wel zelf enig verstand van technische zaken ). Hij kostte ongeveer 90 euro ( half jaar geleden ).
had 'm binnen 15 minuten aan het draaien en het werkte perfect.
Daarna nog een half uurtje om 'm helemaal dicht te bouwen ( beveiliging op orde krijgen zodat niet de halve buurt mee kan liften op mijn netwerk ).

Ben hier erg tevreden mee. Bereik is door het hele huis goed en ook buiten in de tuin kan ik tot achterin prima werken.

Wat mij betreft dus een aanrader, maar goed.. Aangezien ik geen vergelijkinsmateriaal heb ( heb nog nooit een ander merk geprobeerd ) zou het best zo kunnen zijn dat andere merken net zo eenvoudig zijn. Dit is in ieder geval mijn ervaring. Doe er je voordeel mee !

sp
door sprinkler - Sep 27, 2005 om 00:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Modem/router van Alcatel is ondersteunend door KPN en veel providers. Dis is ook een modem en router in een. Helaas is deze wel prijzig, maar toch handig als je problemen hebt met je verbinding, want dan hoef je niet de router als eerste er tussen uit te plaatsen...

he
door henryverhage - Sep 27, 2005 om 13:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf een draadloze router van Alcatel (via PrimaFoon/KPN), maar die kan geen sterk signaal niet vanuit de meterkast (ca. 1/2 meter onder het plafond) naar de zolder krijgen (nieuwbouw 2003). Zou liggen aan de fijnmazigheid van het betonijzer. Uiteindelijk van narigheid de boel toch maar bekabeld aangelegd. Maak nu gebruik van draadloze LinkSys spullen (werken perfect!).

kathy1978
door kathy1978 - Sep 27, 2005 om 14:36
69 Antwoorden / 4 Vragen

Inmiddels is mijn draadloze internet verbinding al weer even in gebruik. Werkt nog steeds perfekt en diverse collega's hebben de router + kaart bij de Paradigit gekocht en bij hun werkt het ook erg goed.

Wat heb je inmiddels aangeschaft?

Kathy

er
door erwtton - Sep 27, 2005 om 19:03
4 Antwoorden / 7 Vragen

bedankt voor jullie reacties

Kathy je vroeg wat ik had aangeschaft, nu dus helemaal nog niks ik wou eerst een aantal reacties afwachten.

het wordt waarschijnlijk linksys.

erwtton