me
door mei Apr 7, 2012 om 11:21
Computers & telefonie

DVD brander onvindbaar

Plotseling is mijn interne DVD brander niet meer te herkennen op de PC windows7
Heb wel ee foutmelding gevonden.Kan ik dit zelf(amateur)
en hoe moet ik het oplossen.de Foutmelding is
Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
Graag advies

6463 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat herkent je brander niet? Windows of het brandprogramma?

In geval van Windows probeer je stuurprogramma's eens bij te werken.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel kan ook nog een optie zijn.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel gaat niet werken verwijderen en opnieuw installeren ook niet, zeker niet als het een merk pc betreft.
In het register zijn upper en lower case filters beschadigd, de enige optie is de ondersteunings site van de fabrikant te raadplegen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal de ondersteunings site van de fabrikant raadplegen. Wat de vraag van Winterman betreft er komt geen schijfletter in deze computer.
Bedankt voor de antwoorden

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Case moet inderdaad key zijn. Bij een merk pc is het wel zoeken om het softwarematig op te lossen. In het verleden met een Packard Bell meegemaakt bleek toch de dvd brander defect te zijn.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

het xou ook kunnen zijn dat er een nieuwe firmware op de dvd brander moet komen , als dat niet het geval is probeer dan in apparaat beheer de dvd brander aan te klikken en op verwijderen te klikken. Daarna opslaan , pc afsluiten 3 tellen wachten en weer aanzetten. zodra windows gestart is nog even NIETS doen .. wacht of je een melding krijgt van "Nieuwe Hardware Gevonden, Bezig met zoeken naar stuurprogramma voor dvdspeler XYSYZY (fabrikantnaam) . daarna zal die horen te zeggen "stationsletter toegevoegd " " u kunt het apparaat gebruiken" (of iets van die strekking) Pas nu op.. doe verder niets!, sluit af en wacht een paar tellen en dan weer opstarten en dan kijken of hij bij deze computer is toegevoegd.

sommige merken hebben een "diagnostic tool " waarmee je kan kijken of intern alles ok is met het apparaat , kijk of je zo iets kan vinden bij de fabrikant van de dvd speler .

zoek ook met google uit of er nieuwe drivers zijn , installeer altijd de meest recente drivers (als het goed is doet windhoos dat maar ik zou er niet 100% op vertrouwen. Belangrijk is dat je de juiste driver zoekt voor jouw besturingsysteem

succes

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

mei: Vegelijkbaar probleem en mogelijke oplossing staat hier beschreven. Link. Weet wel wat je doet want je moet hierdoor wel in het register grutten! Maak daarom voor de zekerheid eerst een backup van het register (middels regedit.exe -> bestand -> exporteren)

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt GSM heb de link gebruikt.
Krijg de kreet"" Probleem met stuurprogramma voor 'HL-DT-ST DVDRAM
GH22NS5O ATA device'. Stuurprogramma moet opnieuw worden geinstalleerd.
Gezien de reactie van henkhh vraag ik mij af of ik, als totale leek, dit moet doen en zoja Wat moet ik dan doen. En of ik uit de melding moet afleiden dat de DVD brander zelf niet het probleem is.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het stuurprogramma voor je LG brander is hier te vinden.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 8 apr 2012, 16:50: Het stuurprogramma voor je LG brander is hier te vinden.

Erzijn er twee welke moet ik hebben??

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

mei schreef op zondag 8 apr 2012, 17:37:
carola.83 schreef op zondag 8 apr 2012, 16:50: Het stuurprogramma voor je LG brander is hier te vinden.

Erzijn er twee welke moet ik hebben??

Zou de bovenste nemen; wel opletten dat je versie voor Win7 neemt. Het is het handigst terug vinden als je de download op het bureaublad plaatst.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De programma's die bij link staan betreffen nieuwe FIRMware, dat is wat anders dan een stuurprogramma. Wellicht helpt het updaten van je firmware, TN03 is in dat geval de meest recente.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 8 apr 2012, 17:47: De programma's die bij link staan betreffen nieuwe FIRMware, dat is wat anders dan een stuurprogramma. Wellicht helpt het updaten van je firmware, TN03 is in dat geval de meest recente.

Is vlg mij hetzelfde, behalve de taal dan; ook volgens LG blijkbaar. Dat ts TN03 moet downloaden, had ik al geschreven.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 8 apr 2012, 17:55: Is vlg mij hetzelfde, behalve de taal dan; ook volgens LG blijkbaar. Dat ts TN03 moet downloaden, had ik al geschreven.
Nee, is niet hetzelfde. Firmware installeer je in de brander, is zeg maar het besturingssysteem van de brander zelf, een stuurprogramma installeer je in je besturingssysteem op je PC (in dit geval windows 7). Ook volgens LG is het niet hetzelfde.
Tot software-upgrades worden alleen apparaatstuurprogramma's en firmware-updates voor specifieke modellen gerekend.
En fijn dat je nog even opmerkt dat je al had geschreven dat TS TN03 moet downloaden. Sorry ik zal volgende keer eerst even controleren of jij niet eerst wat geschreven hebt, maar ik was meer bezig om TS er op te wijzen dat firmwaren en stuurprogramma niet hetzelfde zijn. Helaas, nu staat het er twee keer, een verspilling van ieders bandbreedte inderdaad.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

=========================
LG Electronics GH22NS50
Firmware Version TN03
=========================

Never update the firmware if the problem you’re having is the drive
isn't seen by windows, won't write with the included software, or other
interface related problems, unless the firmware specifically states it
fixes the problem you are having. Firmware updates normally don't fix these
types of problems. Trying to update the firmware when there are interface
address these problems can damage the drive's firmware. An error when
updating the firmware is usually caused by a problem with the drive
interface or there is more than one drive connected to that IDE channel.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou wel eens met een los contact te maken kunnen hebben.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt uitstekend antwoord alles werkt weer.

gsm schreef op zaterdag 7 apr 2012, 14:33: Je kan het misschien oplossen met het uitvoeren van deze Fixit

Je kunt ook handmatig de upper en de lower key verwijderen uit het register.
Startmenu, Bureau-accessoires, Uitvoeren, type: regedit en druk OK of Enter.

Verwijder de upper- en of de lower key uit onderstaande register locatie.
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Sluit de registereditor en delete in Apparaatbeheer de DVD brander:
Start menu, rechtermuisknop op Computer, Beheren, Apparaatbeheer.
Selecteer de DVD brander en delete deze.
Herstart de PC en hopelijk werkt de DVD speler of brander weer.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het misschien oplossen met het uitvoeren van deze Fixit

Je kunt ook handmatig de upper en de lower key verwijderen uit het register.
Startmenu, Bureau-accessoires, Uitvoeren, type: regedit en druk OK of Enter.

Verwijder de upper- en of de lower key uit onderstaande register locatie.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Sluit de registereditor en delete in Apparaatbeheer de DVD brander:
Start menu, rechtermuisknop op Computer, Beheren, Apparaatbeheer.
Selecteer de DVD brander en delete deze.
Herstart de PC en hopelijk werkt de DVD speler of brander weer.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

mei schreef op woensdag 11 apr 2012, 13:51: Bedankt uitstekend antwoord alles werkt weer.

gsm schreef op zaterdag 7 apr 2012, 14:33: Je kan het misschien oplossen met het uitvoeren van deze Fixit

Je kunt ook handmatig de upper en de lower key verwijderen uit het register.
Startmenu, Bureau-accessoires, Uitvoeren, type: regedit en druk OK of Enter.

Verwijder de upper- en of de lower key uit onderstaande register locatie.
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Sluit de registereditor en delete in Apparaatbeheer de DVD brander:
Start menu, rechtermuisknop op Computer, Beheren, Apparaatbeheer.
Selecteer de DVD brander en delete deze.
Herstart de PC en hopelijk werkt de DVD speler of brander weer.

Fijn dat het weer werkt.

Ik heb trouwens de ervaring, dat dit probleem vaak ontstaat, nadat er "brander software" van de PC verwijderd is.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2012 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik windows 7 en had hetzelfde probleem.
Na het weghalen van UpperFilters was mijn cd rom weer terug.
Later kwam ik erachter dat het probleem was veroorzaakt door het installeren van ITunes.
Deze veroorzaakt een verandering in je register, waardoor de cd rom niet meer herkend wordt.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2013 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op zaterdag 7 apr 2012, 14:33: Je kan het misschien oplossen met het uitvoeren van deze Fixit

Je kunt ook handmatig de upper en de lower key verwijderen uit het register.
Startmenu, Bureau-accessoires, Uitvoeren, type: regedit en druk OK of Enter.

Verwijder de upper- en of de lower key uit onderstaande register locatie.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Sluit de registereditor en delete in Apparaatbeheer de DVD brander:
Start menu, rechtermuisknop op Computer, Beheren, Apparaatbeheer.
Selecteer de DVD brander en delete deze.
Herstart de PC en hopelijk werkt de DVD speler of brander weer.
popeye105 schreef op zaterdag 13 okt 2012, 08:15: Ik gebruik windows 7 en had hetzelfde probleem.
Na het weghalen van UpperFilters was mijn cd rom weer terug.
Later kwam ik erachter dat het probleem was veroorzaakt door het installeren van ITunes.
Deze veroorzaakt een verandering in je register, waardoor de cd rom niet meer herkend wordt.

Ik dank jullie hartelijk:
inderdaad recentelijk Itunes geïnstalleerd.
Paar weken later werkt Daemon Tools Lite niet.
Blijkt mijn hele brander niet te werken met de code 19 error.

Mijn oplossing:
- Upperfilter via regedit verwijderd. (zie Quote gsm voor locatie)
- apparaat 'installatie ongedaan maken'
- opnieuw opgestart

en voila, hij werkt weer.

Onnodig om te zeggen dat het me een ochtendje gekost heeft :/

Hartelijk dank voor deze bruikbare informatie!!

Groetjes
Kurt