fi
door fieraku Sep 3, 2007 om 20:12
Computers & telefonie

Dvd + rw worden niet opnieuw herkent voor rw door nero burning room???

  Ik ben altijd gewend met nero burning room image dvd`s of iso bestanden te branden op dvd`s,soms op  gewone en meestal herschrijfbaar (dvd+rw) van merk philips.So kan ik de meeste films kijken en de dvd`s opnieuw branden.
Maar sinds een week met de zelfde sort dvd`s als ik probeer te erase of over te branden het programma zegt "this disc is not rewriteable and can not be erased.

1006 11 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 3, 2007 om 23:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja inderdaad, ik ben er ook een keer ingestonken. In de winkel dacht ik nog: zoooo dat is een mooie aanbieding.
Een tijdje later was er na het wissen van de opnames niets meer bij te plaatsen. De vraagtekens stapelden zich op totdat m'n oog viel op het woordje DVD+R wat de dvd-recorder aangaf. Dat RW logo is knap misleidend.

freya
door freya - Sep 4, 2007 om 13:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fieraku,

Weet je zeker dat het DVD+RW schijfjes zijn? Sommige merken DVD's hebben een RW logo op het schijfje staan en dan staat er b.v. in kleine letters onder DVD+R. Dat RW logo wil dus niet zeggen dat het een RW schijfje is.

Als het daadwerkelijk een RW schijfje is zou je toch eens moeten proberen of het op een andere PC wèl lukt. Dan weet je in ieder geval of het aan het schijfje ligt of dat er iets mis is met je computer (hardware of software).

m.vr.gr. Freya

fi
door fieraku - Sep 4, 2007 om 13:26
13 Antwoorden / 8 Vragen

Ja het is waar soms het lijkt zo maar ze zijn echt rw en sterk genoeg 2 van die dvd`s had ik meer 3x opnieuw gebruikt.Ik denk zelf dat iets met de instellingen van nero zelf te maken heeft,maar mischien vergis ik.En bedankt voor de hulp

akkefiet
door akkefiet - Sep 4, 2007 om 13:41
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Firaku

Om er achter te komen of het aan Nero ligt zou u het volgende kunnen proberen.
Stop de te erasen DVDschijf in de pc en open Windows verkenne (Start > Deze computer)
Klik met de rechtermuisknop op het DVDstation. Als het goed is staat er dan de optie "Schijf wissen"
Staat die optie er wel dan daar op klikken en als dat goed gaat ligt het niet aan de schijf of de dvdspeler.

Vrgr AF

fi
door fieraku - Sep 4, 2007 om 17:02
13 Antwoorden / 8 Vragen

Akkefiet ,ik heb het geprobeerd maar daar is geen eens een optie om erase te doen alleen copy, eject ,write this files ,open enz.maar niks om te wissen

akkefiet
door akkefiet - Sep 4, 2007 om 18:08
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is gek. Ik heb het net getest en krijg ook niet meer die optie in XP
Als in uw Nero programma een optie Testcenter zit, kijk dan daar onder Schijfinfo (Diskinfo) Daar zou bij type schijf DVD-RW moeten staan.

fi
door fieraku - Sep 4, 2007 om 18:14
13 Antwoorden / 8 Vragen

ja inderdaad daar staat dvd_rw schijf maar voor de rest echt gek ....

akkefiet
door akkefiet - Sep 4, 2007 om 18:22
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Aha, ik krijg die optie in XP wel als ik een DVD-RW brand als multisessie schijf (voor het branden de optie in Nero 'toevoegen van bestanden later  mogelijk maken o.i.d.)

fi
door fieraku - Sep 4, 2007 om 19:40
13 Antwoorden / 8 Vragen

wat heeft dat te maken met wissen van eemalige sessie of multi sessie?

freya
door freya - Sep 4, 2007 om 20:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou toch nog eens proberen of je zo'n 'probleemschijf' op een andere computer wèl kunt wissen. Probeer anders ook eens om een andere schijf, die je op een andere computer wèl kunt wissen, te wissen en kijk eens of dat dan wèl lukt.

Freya

fi
door fieraku - Sep 4, 2007 om 20:46
13 Antwoorden / 8 Vragen

Ja bedankt Freya, met een ander pc de dvd`s te wissen zal de enige mogelijkheid zijn zo ver.