va
door varavraagbak Oct 8, 2009 om 13:47
Computers & telefonie

DVD schrijver mist iets

Mijn CD/DVD brander herkent geen CD-R en CD-RW.Hij geeft aan dat hij hem niet herkent.Gaf een mededeling dat ASC/ASCQ 3A/01 is not present.Op de PC heb ik hem laten zoeken op alle schrijven maar het bestand is kennelijk verdwenen.Hoe kom ik aan zo'n bestand?Op het internet gekeken maar ik durf het niet aan om iets te downloaden.

bvd varavraagbak

995 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2009 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Download eens de drivers voor je brander opnieuw, of installeer de brander opnieuw als je de installatie cd nog hebt. Wellicht is de fout dan verholpen. Is de fout opeens opgetreden? Of betrfet het een nieuwe installatie? XP of Vista. Welk merk/type brander?

Suc6

va
door varavraagbak - Oct 8, 2009 om 14:16
29 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Suc6,

Ik heb al van alles geprobeerd ,ook de betreffende driver maar dat is dezelfde die er al opstond.Hij schrijft wel DVD's.Dus het probleem is CD/R/RW.Ik heb windows XP en hij mist het medium zoals in vraag beschreven staat.

gr varvraagbak

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2009 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Als de brander eerder wel gewerkt heeft ......

Wat je zou kunnen doen is een systeemherstel uitvoeren en eens kijken of het daarmee opgelost is.

Systeemherstel is niet zo moeilijk en kun je altijd weer terugdraaien  Klik op Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > systeemherstel.  Volg de aanwijzingen . Kies een vetgedrukte datum vóór het moment dat het mis ging.

Suc6

va
door varavraagbak - Oct 8, 2009 om 16:25
29 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Suc6,

Ik heb twee herstelpunten geprobeerd maar helaas hij vraagt om het medium ASC/ASCQ 3A/01

gr varavraagbak

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2009 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ASC/ASCQ is geen medium, maar een foutcode/diagnostisch bericht.

Vandaar het advies om de drivers opnieuw te installeren.

Nogmaals: wat voor brander/type heb je? Is het opeens opgetreden?
Was dit de hele foutmelding?

va
door varavraagbak - Oct 8, 2009 om 16:48
29 Antwoorden / 11 Vragen

Het is de driver: CD/DVD RW DW-Q31A. Als ik een CD-R of CD-RW erin stop geeft hij de melding dat hij het niet herkent.Ik heb een medion PC en op die site heb ik de driver opgehaald en geinstalleerd.Heeft niet geholpen.Wel herkent hij DVD's en kan ze schrijven.Het is waarschijnlijk gebeurt nadat ik een apparaat heb geinstalleerd die de SCSI ging gebruiken.Ik heb van dat betreffende apparaat de software verwijderd maar niets.....Er kan ook iets weggegooid zijn met het opschonen.Helaas weet ik dat niet.Een CD van de DVD schrijver heb ik niet los, Medion heeft alles op een apparte geheugen staan. Daar heb ik ook laten zoeken,ook niets. Mijn idee was of ik iets van de SCSI opnieuw kan downloaden maar ik weet te weinig daarover om te weten wat ik dan moet doen.

gr. varavraagbak

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2009 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je denkt dat het aan de Scsi ligt zou ik je windows drivers updaten:

http://www.windowsdriversupdate.com/driver_ddgs.php?key=Scsi+Drivers

Benieuwd of het dan opgelost is.

Met vr.gr.

csb5
door csb5 - Oct 8, 2009 om 19:55
85 Antwoorden / 6 Vragen

probeer het brandprogramma er opnieuw op te zetten.denk dat het dat is.

gr.csb5

va
door varavraagbak - Oct 8, 2009 om 23:31
29 Antwoorden / 11 Vragen

csb5

Gekke vraag:Hoe doe ik dat.In apparaten beheer het apparaat verwijderen en dan bij de medion site hem weer ophalen???

gr varavraagbak

va
door varavraagbak - Oct 8, 2009 om 23:34
29 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb de driver detective gedownload maar er staan geen foutmeldingen bij de Dvd .Ik ben verder aan het zoeken en ik zou de SCSI adapter in moeten stellen op 2 of hoger.Hoe dat weet ik niet.

gr. varavraagbak

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2009 om 10:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een laatste poging mijnerzijds:

Start > Configuratiescherm > Systeem > tab Hardware > knop Apparaatbeheer > DVD-cd-rom-station en dubbelkluik op je vermelde (?) cd-speler.
Kijk eens of je hier wat mee kunt, bv. de knop 'Probleem oplossen' aanklikken.

Suc6

dirck
door dirck - Oct 9, 2009 om 12:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Voor een CD/DVD brander hoef je geen aparte drivers te installeren, deze apparaten worden automatisch door Windows herkend en geïnstalleerd.

Als je op internet gaat zoeken naar deze brander, dan kom je heel vaak tegen dat CD's niet meer herkend worden terwijl DVD's wel gewoon gebrand kunnen worden.

Zoals al vermeldt is, ga eens naar Apparaatbeheer toe en zoek daar je DVD-brander eens op en verwijder vervolgens dat apparaat eens.

Start daarna je computer weer opnieuw op en Windows zal je brander weer opnieuw installeren.

Als het dan nog niet goed is, dan denk ik dat de brander kapot is.
Voor € 20 heb je alweer een nieuwe brander.

Vroeger kwam het ook nog weleens voor dat de ASPI-drivers niet (goed) werden geïnstalleerd.
Er zijn programma's die kunnen nagaan of deze ASPI wel goed geïnstalleerd zijn.
Check daarom eerst even met  ASPI
Checker
  of je de juiste ASPI wel geïnstalleerd hebt.

Bekijk onderstaande links daarom ook even:
doom9.be/ASPI.htm

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Oct 9, 2009 om 12:56
3201 Antwoorden / 3 Vragen

ASPI (Advanced SCSI Programming Interface): Ontwikkeld door Adaptec, ter betere controle en besturing van SCSI kaarten. Een universele programmeer interface, zodat je ongeacht het type SCSI kaart, men steeds universeel commando's kan versturen. Vaak wordt de ASPI gebruikt in combinatie met CD-brander software zoals CloneCD, Nero, etc. is overgenomen als een de-facto standaard.

va
door varavraagbak - Oct 9, 2009 om 15:01
29 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Dirck,

Bedankt voor het antwoord.Ik heb gedaan zoals je schreef maar ik hou hetzelfde probleem.Het gekke is dat alles met een DVD wel gedaan kan.Schrijven en copie en afspelen.Zodra er een CD-R of CD-RW ingaat herkent hij het niet en zegt dat hij leeg is. Maarja het zal dan wel een nieuwe worden t.z.t.

Bij deze ook iedereen bedankt die met mij mee heeft willen denken.

varavraagbak.

va
door varavraagbak - Oct 9, 2009 om 15:25
29 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb nog een klein vraagje:Als ik een driverscanner download en erop los laat , zegt hij elke keer "Log on as administator and retry this installation.

WAT MOET IK HIER NU MEE?

varavraagbak

dirck
door dirck - Oct 9, 2009 om 18:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat je het ook steeds hebt over een SCSI adapter, vermoed ik dat je een virtueel DVD-ROM station hebt aangemaakt (bijvoorbeeld MagicDisk of Daemon Tools of Virtual Clone Drive) hiermee kun je dan vervolgens ISO images mounten.

Klopt het dat je een virtual disk drive hebt aangemaakt?

Heb je misschien ook toevallig ImgBurn op je computer staan?

Wat voor brandprogramma's heb je op je computer geïnstalleerd?

Groet, Dirck

va
door varavraagbak - Oct 10, 2009 om 11:05
29 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo,

Ja het klopt dat ik een virtueel DVD-rom had aangemaakt en dat, omdat wij , dikwijls voor lange tijd de stad uit zijn.Ik neem dan  een kleine laptop zonder cd-rom mee.

Ik heb Daenon Tools eraf gegooid toen ik merkte dat de DVD schrijver het niet naar behoren werkte.Als brandprogr. gebruik ik nero of magix Goya burn.Ook staat er standaard op de medion PC Home chinema op.Power producer valt daaronder.

Gr. varavraagbak