ba
door barool Nov 16, 2003 om 20:12
Computers & telefonie

Dvd software

Per ongeluk heb ik de software om dvd's af te spelen gewist.
Hoe kan ik e.a. herstellen

799 8 Rapporteer

frisser
door frisser - Apr 16, 2004 om 12:01
12 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de software om DVD's af te spelen op een van de cd's staat die bij je computer is geleverd.

Als dat niet zo is, kun je altijd een freeware (gratis) dvd speler instaleren.

Kijk eens naar: www.dvdrhelp.com/tools
Hier staat een heleboel software om dvd's te kunnen afspelen.

ba
door basvdijk - Apr 16, 2004 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je winXP of Millennium gebruikt dan kan het zijn dat er een zogenaamd "herstelpunt" is gemaakt. Door zo'n punt te herstellen krijgt u uw software misschien terug...

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 12:01
18 Antwoorden / 7 Vragen

met programma VIRTUALLAB:
http://www.zdnet.nl/downl_inter.cfm?id=29876&did=3622&sit=2

ha
door hannibal_1 - Apr 16, 2004 om 12:01
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet moeilijk om aan software te komen, je hebt het misschien bij de dvd-speler gekregen toen je de comp. kocht anders moet je eens naar zdnet.nl gaan daar staat de software waarschijnljk wel op en anders naar zdnet.com, succes

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:01
57 Antwoorden / 3 Vragen

Normaal gesproken zal de software op CD worden meegeleverd bij een nieuwe PC. Als je software dan hebt gewist, kun je die met de CD opnieuw installeren. Is er geen CD, dan zou ik uitkijken naar andere software. Een goed alternatief is bijvoorbeeld Zoom player Pro:
http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=26707

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 16, 2004 om 12:01
279 Antwoorden / 59 Vragen

hallo meneer sempel, ik begrijp uit sommige antwoorden, dat u nogal veel verstand hebt van computers e.d. over een dvd gessproken, bestaat er iets wat je kan downloaden van internet, waarmee je negatief opgenomen dvd's toch kan afspelen op een computer die dit normaalgesproken eerst niet kan(uit de winkel gekochte doen het wel, maar negatief gekopieeerde doen het bij mij niet...
graag uw reaktie!!!

Johan

asgraaf
door asgraaf - Apr 16, 2004 om 12:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere oplossing is als je dus cd enz kwijt bent om een patch te draaien voor Windows media speler zodat deze een DVD weergave functie krijgt. Kijk dan even bij update in de Media speler

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:01
763 Antwoorden / 1 Vragen

door deze opnieuw te instaleren,
heb je een pc met een windows xp versie dan kan je proberen via systeemherstel (te vinden bij bureauassesoires systeemwerkset) de computer terug te zetten naar de dag dat het wel nog werkte open hiervoor systeemherstel, klik op de kalender een datum in van voor dat je de dvd software verwijderde heb je hier nog nooit iets ingevoerd neem dan een dag waar staat controlepunt van het systeem, en ga door naar voltooien computer opnieuw opstarten beetje mazzel is de pc weer hersteld let wel even op mocht je na het verwijderen van het dvd programma nog dingen hebben geinstalleerd dan zijn deze op hun beurt nu weer verdwenen
mocht je inderdaad xp hebben kan kan je deze functie ook gebruiken als de pc na de instalatie van een programma niet meer correct werkt je kan ook zelf herstelpunten maken ga je iets instaleren type dan b.v. voordat ik dvd ging instaleren zo kan je altijd je pc terug in de tijd zetten dat hij wel nog lekker liep.